♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2009

Av Debora Persson - 3 maj 2009 16:34

Hemkommen från stan nu. Helt jävla slut i kroppen.


Efter min man stack till jobbet så gjorde vi frukost sen gjorde vi iordning oss för att ta oss in till stan.

Åkte in strax efter 10 med bussen.

Triangeln öppnade inte förrän 11 så vi gick till donken och åt en varsin glass innan.

Sen blev det shopping. Algot sötnosen handlade mest av oss tre:)

Han shoppade en snygg hatt som passade han perfekt.






Vid 12.30 kom min man och vi käkade lunch med han.

Och efter X antal timmar på stan hade alla ont i fötterna så vi tog oss ner till Centralen.


Jag lämnade av mina små syskon när tåget skulle gå 15.30

Kommer sakna dom.

Ses antagligen inte förrän 12 Juni då jag åker hem till Karins student.

Men det är bara lite mer än en månad kvar.

Hoppas att vi ses en gång innan dess kanske.


Av Debora Persson - 3 maj 2009 08:36

algot är bäst.  alla  är tönt.



jag  är  i  malmö hos debbie

jag har sett zlatans  hus. jag  har sett turning torso.



idag  ska  vi gå  på stan ochh jag  ska köpa xbox spel.





Av Debora Persson - 3 maj 2009 08:18

Vaknade vid 7.10 idag, min man skulle upp strax därefter i vilekt fall så vi låg och snozade 10 minuter innan vi gick upp.

Algot vaknade direkt och Sally satt utanför och väntade på oss. Hon  gillar Algot. Alla katter gillar Algot.

Hon la sig på hans mage och mös.


Igår  kom ju inte Khaled i allafall. Så det blev bara mamma, Karin och Algot. Dom hade med sig en present till oss. Och så fick jag mammas gamla symaskin. Kan jag äntligen lägga upp mina gardiner. Men måste köpa nya nålar till den först.

Min man tog hem thaimat till oss alla. Och efter maten blev den hemresa för mamma.

Vi fick åka in till affären eftersom båda barnen glömt sina tandborstar hemma. Så blev en liten sightsingtur eftersom alla affärer vi åkte till var stängda så åkte ju runt halv stan.

Hem och titta på Robinson och käka chips.

Efter det påbörjades en film som inte kollades klart på. Jag och min man gick och la oss. Han skulle ju upp och jobba.

Karin och Algot låg säkert och tittade på tv en stund till kan jag tänka.




Av Debora Persson - 2 maj 2009 15:42

Snart tvättat klart all smutstvätt. 4 maskiner blev det. Visserligen hade kanske inte allt behävts tvättas men tog det jag fick tag på som låg lite utspritt överallt som säkert hade behävts tvättas i övermorgon annars.

Mamma och som kommer snart förhoppningsvis. Jävla tid det tar för dom. Kan ju tro dom åker från Umeå. Ingen idé att ens ringa och fråga henne då blir kvinnan galen. Dessutom hade hon säkert sagt "vi är snart framme" men så hade det tagit en timme till.

Sånt är livet.


Sally kom hem för någon timme sen. Hon har varit ute sen igårkväll. Och det första hon gjorde var att slänga sig på golvet precis innanför dörren och sen flåsa som en hund!

Katter ska inte flåsa som hundar!

Otroligt vad hon lät. Kattmaraton kanske?

Nu ligger hon iallafall och sover. Hon flyger väl upp när mamma och dom kommer kan tänkas.


Tvättstugan ropar på mig nu.

Tjao


Av Debora Persson - 2 maj 2009 12:06

Städat lite, men det är inte så kul eftersom det är så fint väder. Ska försöka komma ut snart. Vet inte när bara. Ska tvätta sen med. Så kommer mamma, Karin, Khaled och Algot på obestämd tid så man vet ju aldrig.

Hade varit skönt att komma ut inann 18. Senaste veckan har man ju bara kunnat njuta av vädret efter 18 eftersom man jobbat hela veckorna.

Man har ju inte sett en skymt av solen mitt inne i byggnaden.

Men idag så borde man få se lite mer av den.


Raggade på Fanny med innan, fick låna hennes parkeringkort så mamma slipper betala parkering när hon är här och hälsar på.

Fanny jobbar ändå och behöver inte sitt kort.

:)


 Ska gå och se efter Sally nu, hon borde inte avra borta så länge hemifrån så ska se om hon kommer hem snart.

Av Debora Persson - 2 maj 2009 08:13

Vaknade 7.30 idag. Så onödigt när jag är ledig. Varför ska jag vakna så tidigt då för?

Men kan vara bra, min man är uppe med nu för han ska ju iväg och jobba sen.

Och jag ska ju städa.



Igår blev det ju pizza min man gjorde, Fanny kom ner sen med. Hon åt med lite pizza.

Så skulle det blivit film, men det slutade med ett par avsnitt av OC och att jag tillslut somnade i soffan som vanligt.



Av Debora Persson - 1 maj 2009 19:47

Hemma från jobbet nu. Vi handlade lite efter. Ska göra egen pizza idag hade vi tänkt.

Idag har man alltså tjänat 202 kronor i timmen. Inte illa pissat.

1 Maj betyder ju lönehöjning och så är det dessutom dubbel lön idag med.

Då skulle man gott kunnat jobba ett par timmar till egentligen.

Nu ska jag försöka städa lite innan maten.  Men mamma och dom kommerju inte så tidigt imorrn. Men förhoppningsvis kommer dom vid 16 tiden. Men man vet ju aldrig när det gäller familjen Robertsson.



Av Debora Persson - 1 maj 2009 08:36

Äntligen en ny månad. Hoppas den går snabbare än vad april gjorde. April vatt otroligt långsam och tog aldrig slut.


Idag blir det i vilket fall  jobb. Sista dagen den här veckan.

Jobbar till 18.30 idag. Hem och städa efter det. För imorrn kommer halva familjen och hälsar på oss.



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards