♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2009

Av Debora Persson - 15 maj 2009 21:00

Vecka 20 för vår del 
 

Av Debora Persson - 15 maj 2009 08:22

Ingen lust att jobba idag. Och så har man hela helgen man ska jobba med. Negern kommer kanske till oss imorrn med så det kan ju visserligen bli kul med lite besök. Men eftersom jag jobbar hela dagarna så träffas man knappt ändå.

Frukost nu snart och sen ska vi med bussen. Både jag och min man jobbar 10-19 idag. Hur ofta händer det egentligen??

Av Debora Persson - 14 maj 2009 17:29

Idag har hänt en hel del.


Vissa kan bli chockade nu men så är det. Debbie har tänkt börja plugga. Inte bara sagt att hon ska och så händer inget.

Idag har jag nämligen SÖKT till det.


Får ju visserligen börja med Komvux isf och plugga upp ämnen jag kommer behöva och inte behöva.

Ansökan skulle vara inne imorrn så kom i sista stund.

Jag och Fanny åkte ju in till stan vid 13-30(?) tiden, in till ams, trodde det skulle ta en halv dag att göra detta. Det var det rörigaste ams vi varit på. Visserligen har jag bara varit inne på ett annat och Fanny var på ams första gången idag över huvudtaget.

Men det tog oss bara några minuter så hade vi blivit skickade till nästa ställe.

Infoteket. (sådana grejjer finns då inte i karlshamn) Men det var enklare där. Fick en broschyr och ett ansökningspapper så var det klart.


Med mer än en och en halv timme till vi skulle käka med min man beslöt vi oss för att åka hem. Så åkte hem och fyllde i ansökan och iväg till skolan för att lämna den och kopiera betyg. Nummerlappen visade att det var över 20 nummer kvar tills min tur så for ner till biblioteket snabbt som fan, eftersom klockan nästan blivit lunch för min man.

Insåg att jag skulle behöva läsa 150 poäng till för att få pengar för pluggandet så bara att välja två kurser till.

Givetvis valde jag alla kurserna på distans så kommer slippa sitta inne i skolan hela dagarna:)

Blev thaimat för vår del med.

Och har äntligen kommit hem och är dödstrött så behöver vila 5 minuter innan jag ska städa.

Ska göra pannkakor med sen ikväll.


Av Debora Persson - 14 maj 2009 09:10

Vaknade 8.30 och tänkte att det var lika bra att stiga upp då, ska ju upp imorrn och hela helgen med.

Det är så kallt i vår lägenhet igen. Undrar om värmen verkligen fungerar för har varit kallt nu hela veckan.

Denna dagen har jag en hel del att pyssla med. Jag och Fanny ska in till stan med sen för att försöka kolla hur fasen jag ska göra om jag tänkt plugga sen. Vart fan tar man vägen ens en gång? Vi ska satsa på ams först iallafall. Dom borde veta hur man ska göra eller?

Men åker in senare i eftermiddag och äter med min man när han har sin lunch.

Så ska jag städa med idag. Fixa fint här hemma.

Och försöka hinna laga mat med.

Och vara ledig.

Av Debora Persson - 13 maj 2009 21:34

Dagen har varit som den brukar när allt går fel redan på morgonen.

Visst det var ju lite positivt där men man vaknade ju inte direkt upp lycklig med tanken "vilken underbar dag!"

Det har helt enkelt varit en rörig och halvjobbig dag. Jobbade ju som sagt äver en timme med för hade sjuklingar på jobb.

Hur smart är det att ringa jobbet en kvart innan man börjar och säga att man är sjuk? Inga pluspoäng direkt..

Efter jobbet hade jag kunnat åka hem, och vända. Min man slutade ju 17.30 och jag hade precis hunnit hem och fått ta nästa buss till stan igen. Eftersom bilen befann sig inne i stan med.

Men istället befann jag mig inne på triangeln i 1 1/2 timme. Kändes som om det var 4 timmar. Det är inte så kul att gå i ett köpcenter pank. Helt pank var jag ju visserligen inte. Ville köpa mycket men så fick jag tänka att jag kunde köpa det när jag fick lön istället och att det kanske var ett onödigt köp så jag fick inte med mig ett skit hem.

Köpte absolut ingenting. Duktigt av mig.


Sen slutade min man och vi åkte och handlade. Trött som en jude och ont i ryggen.

Kommer hem tillslut och min man ställer sig och gör middag efter en fifamatch. Jag har suttit i soffan och latat mig hela kvällen sen jag kom hem. Det är underbart.

Min man och Fanny var ute och gick nyss, jag orkade inte följa med dom. Trött och int i rygg. Jag skulle faktiskt behöva lite massage.


Av Debora Persson - 13 maj 2009 19:56

Det är roligt att se Sally leka med grannens lilla minihund. Som är mindre än Sally.

Först ligger Sally i busken medans hunden springer runt busken och skäller. Sen ser man Sally springa och jaga hunden.

 Så kan dom hålla på hur länge som helst. Han är så kaxig den lilla hunden. Dom har roligt iallafall. Men inte hundens ägare. Hon ropar på hunden och försöker få hem hunden men det går knappast. Ägaren får stå ute och vänta tills dom är klara.

Av Debora Persson - 13 maj 2009 07:29

Både jag och min man börjar 8.30 idag. Skulle tagit bussen 7.45 men snozade lite för länge för Sally kom och mös.

Med lite tjat får jag alltid min vilja igenom, och nu tar vi bilen till jobbet, även om det kostar 60 kronor att parkera skiten.:)

Då sparar jag en halvtimme. Får ju inte vara dummare än tåget.

Så ska göra mig i ordning det sista nu.



Av Debora Persson - 12 maj 2009 20:25

Hemkommen från jobbet.

Ingen Sally hemma. Och min man kommer hem vid 22.00

Ganska trött efter denna dagen, den har gått otroligt sakta idag.

Eurovision ikväll. Inget man får missa. 

Har inget vettigt att skriva idag egentligen. Inget kul har hänt alls.

Och inget speciellt överhuvudtaget.

Tråkdag.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards