♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Gravid Maximilian ♥

Av Debora Persson - 26 juli 2009 21:24

Du är på dag 213 av 280. (76,1%).
Du är i vecka 31.
Du har gått 30 fulla veckor och 2 fulla dagar (v30+2).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 67 dagar kvar till beräknad förlossning.



Kroppen: Det är vanligt att brösten läcker råmjölk "kolostrum" redan nu. Det brukar inte vara fråga om några stora mängder, men det kan det vara bra att införskaffa en skön amningsbehå utan byglar som du kan ha om natten.
Om förvärkarna upplevs som smärtsamma är det en signal om att allt inte står rätt till. Detta inträffar vanligtvis efter en lång arbetsdag eller då du är jäktad. Ta det lite lugnare och förkorta gärna dina arbetsdagar. Om du får kraftiga sammandragningar brukar man kontrollera livmoderhalsen för att se att den inte är försvagad och öppnar sig i förtid. Om så är fallet kan sjukskrivning vara aktuellt för att man ska kunna vila. Ibland rekommenderas en kortare tids sjukhusvistelse och/eller läkemedel som stoppar sammandragningarna.
De flesta föräldrar kommer nu att börja eller har redan påbörjat en föräldrakurs eller förlossningsförberedande kurs.

Barnet: Barnet växer mycket och ökar nu från drygt ett kilo till tre och ett halvt kilo på bara tio veckor. Barnet vaggas till sömns av mammans rörelser och vaknar ofta när hon lägger sig. Den dygnsrytm som barnet har i slutet av graviditeten kan även hålla i sig efter födseln, men det är inte säkert. Barnet hör många ljud inifrån mammans kropp, bland annat ljud från mammans hjärta och mage. Ljud från magen kan i vissa fall uppgå till så mycket som 80 decibel vilket kan jämföras med en kraftigt trafikerad gata.



 


Av Debora Persson - 24 juli 2009 07:49

Du är på dag 211 av 280. (75,4%).
Du är i vecka 31.
Du har gått 30 fulla veckor och 0 fulla dagar (v30+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 69 dagar kvar till beräknad förlossning.


Då går man in i slutspurten och tar sig igenom de sista 10 veckorna. Och hoppas vid gud att det inte går längre för då kommer jag nog dö.

69 dagar borde gå snabbt tycker jag..Vi vill ju att han ska komma till oss snart!

Av Debora Persson - 23 juli 2009 09:22

Idag är det jättetråkigt väder och jag har absolut ingen lust att jobba. Även om det bara är tre timmar så känner jag mest för att ligga hemma.

Har börjat få förbaskat ont i lederna i kroppen med.

Fattas ju bara att man ska få foglossning med.

Så jävla typiskt.

Idag efter jag har jobbat så ska vi tvätta borta i tvättstugan. 

Inte roligt, känns bättre att göra det hemma men nu har vi en hel del att tvätta så lika bra att göra det där borta för det går ju lite snabbare.



71

Av Debora Persson - 22 juli 2009 10:55

Du är på dag 209 av 280. (74,6%).
Du är i vecka 30.
Du har gått 29 fulla veckor och 5 fulla dagar (v29+5).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 71 dagar kvar till beräknad förlossning.

Av Debora Persson - 21 juli 2009 22:48

Det finns en vilding i min mage.


Magen rör på sig hela tiden. Åt alla håll.

Mysigt så länge han inte sparkar mig på revbenen, dom är redan ömma eftersom han gillar att ligga och trycka mot dom tydligen.


Och hela tiden ligger han och trycker mot högersidan.

Dom brukar tydligen välja en sida att ligga på i magen.


Kanske det kan ha något att göra med min ryggvärk med, eftersom jag har mest ont på högersidan, oftast börjar det där med innan det går ut över hela ryggen sen.

Men kan väl inte bara vara för det, blir väl så när man blir framtung men ja, jag vet inte.

 

 


 Ja, snart är det dags för ultraljud igen, blir av den 10 augusti, då det även är kalleponkens födelsedag:)


Av Debora Persson - 20 juli 2009 18:39

Tiden går snabbt när man är ledig. Hur har klockan kunnat bli så mycket redan?

Hoppas att tiden går snabbt nu sista 73 dagarna som är kvar tills den lille kommer. För av dessa dagarna har ju bara tre dagar att jobba och det är inte många timmar på de dagarna.

För snart kommer han till oss:):)


Regnet har dessutom kommit. Och åskar gör det med. Min man ska snart titta på fotbollen så tvn kommer vara okuperad nästan hela kvällen.

Själv ska jag med antagligen titta en del på fotbollen eftersom jag kan knappt röra mig. Har så förbannat ont i ryggen. Det får man leva med.


Pratade med lillebror innan, dom var nästan uppe i Umeå då så nu ska dom nog vara framme. Dom hade stannt inom Ikea på vägen eftersom storebror skulle köpa bord och Ikea har dom tydligen inte dör uppe så dom fick ta det i Sundsvall.

Men det verkar som om det hade gått bra för dom även om man hörde i bakgrunden att dominte alltid var överens om körningen. Vem kunde ana annat?







Av Debora Persson - 19 juli 2009 20:58

Förstår mig inte på försäkringskassans papper jag hela tiden får hem.

Ska fylla i datumen jag kommer ta ut havandeskapspenningen och om jag kommer jobba några av dessa dagar för då kommer jag inte få ut någon ersättning.

Men hur fan ska jag veta om jag kommer jobba någon dag i augusti tillexempel, men ändå måste ha pappret inskickat till datumet jag ska ha ersättningen, den 2 augusti??

Fattar inte ens själv vad jag skrivit, men får helt enkelt åka in till försäkringskassan imorrn och fråga hur dom egentligen tänker.


Känns dessutom som om jag brutit mitt revben för den lille ligger och trycker mot det så det gör riktigt ont, men antingen det eller så ligger han och trycker mot min pisseblåsa och då får man istället tillbringa stor tid inne på dass..:)


Idag åkte min sötebror och mamma tillsammans med storebror hem till honom i Umeå för att hälsa på honom..

Måste vara sjukt drygt att sitta i en bil från Sölvesborg till Umeå.. Visserligen gör dom stopp hos mammas kompis i Gävle tror jag för att sova där, men jag hade aldrig pallat det.

Jag håller ju på att dö bara jag åker hem till mamma på 15 mil...

Här handlar det väl egentligen om 120 mil så det är ju lite skillnard...

Men Algot han är glad ändå för att hälsa på sin bror.


Dom ska ju dessutom ta tåget hem på onsdag.. det tar "bara"  en dag, dom skulle väl åka vid 10tiden på förmiddagen och kommer hem vid midnatt tyckte jag mamma sa...


Men men hoppas dom får roligt där uppe, hade med velat åka och hälsa på David där uppe, men fy fan för den resan.


Att flyga upp dit kostar ju lika mycket som en sista minuten till varmare bräddgrader...

En vacker dag tror jag att han flyttar hem till oss igen, lär ju dröja visserligen.


 


Och snart kommer ju Algot och hälsar på oss i Malmö, han frågade häromdagen om Malmö låg på vägen till Umeå för då kunde dom stannat inom och hälsat på katten, men Umeå ligger ju helt och hållet åt andra hållet så han får vänta en vecka med att träffa katten.. Men jag längtar tills han kommer, och det är ju bara en vecka kvar! :D




Av Debora Persson - 19 juli 2009 19:59

Dagens första gäster betod av ett gäng datanördar som tittade på mig som om jag var dum i huvudet så fort jag frågade dom något.

Bra start detdär..


Dagen har sedan rullat på med en rygg som plågat mig nästan intill döden. Hade lika gärna kunnat spy så ont jag hade.

Men vi klarade tillslut av dagen.

Bara tre dagar att jobba kvar.


Mannen min hämtade mig när jag slutade och vi åkte och handlade lite kvällsmat. Soppa blev det för min del.

Hem och in i duschen och sen blev det mat.


Du är på dag 206 av 280. (73,6%).
Du är i vecka 30.
Du har gått 29 fulla veckor och 2 fulla dagar (v29+2).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 74 dagar kvar till beräknad förlossning.

 



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards