♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

En bilresa på 120 mil...

Av Debora Persson - 19 juli 2009 20:58

Förstår mig inte på försäkringskassans papper jag hela tiden får hem.

Ska fylla i datumen jag kommer ta ut havandeskapspenningen och om jag kommer jobba några av dessa dagar för då kommer jag inte få ut någon ersättning.

Men hur fan ska jag veta om jag kommer jobba någon dag i augusti tillexempel, men ändå måste ha pappret inskickat till datumet jag ska ha ersättningen, den 2 augusti??

Fattar inte ens själv vad jag skrivit, men får helt enkelt åka in till försäkringskassan imorrn och fråga hur dom egentligen tänker.


Känns dessutom som om jag brutit mitt revben för den lille ligger och trycker mot det så det gör riktigt ont, men antingen det eller så ligger han och trycker mot min pisseblåsa och då får man istället tillbringa stor tid inne på dass..:)


Idag åkte min sötebror och mamma tillsammans med storebror hem till honom i Umeå för att hälsa på honom..

Måste vara sjukt drygt att sitta i en bil från Sölvesborg till Umeå.. Visserligen gör dom stopp hos mammas kompis i Gävle tror jag för att sova där, men jag hade aldrig pallat det.

Jag håller ju på att dö bara jag åker hem till mamma på 15 mil...

Här handlar det väl egentligen om 120 mil så det är ju lite skillnard...

Men Algot han är glad ändå för att hälsa på sin bror.


Dom ska ju dessutom ta tåget hem på onsdag.. det tar "bara"  en dag, dom skulle väl åka vid 10tiden på förmiddagen och kommer hem vid midnatt tyckte jag mamma sa...


Men men hoppas dom får roligt där uppe, hade med velat åka och hälsa på David där uppe, men fy fan för den resan.


Att flyga upp dit kostar ju lika mycket som en sista minuten till varmare bräddgrader...

En vacker dag tror jag att han flyttar hem till oss igen, lär ju dröja visserligen.


 


Och snart kommer ju Algot och hälsar på oss i Malmö, han frågade häromdagen om Malmö låg på vägen till Umeå för då kunde dom stannat inom och hälsat på katten, men Umeå ligger ju helt och hållet åt andra hållet så han får vänta en vecka med att träffa katten.. Men jag längtar tills han kommer, och det är ju bara en vecka kvar! :D




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards