♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Gravid Maximilian ♥

Av Debora Persson - 13 juli 2009 09:10

Gomorrn.

Idag blir det en jobbig dag. Även om jag bett om kortare dagar att arbeta har jag fått en lång idag. 11.30-20.45

Vet inte hur jag ska orka det??
Likadant i helgen, både fredag, lördag och söndag har jag heldagar som kommer få min rygg att paja ännu mer.

Förhoppningsvis blir det min sista helg.

Men men, jobb idag, sen är jag ju ledig tre dagar istället.

Får se det på den ljusa sidan då min man har semester och vi kan umgås istället.


Mannens päron är i stan idag så han ska åka och hälsa på dom idag.

Imorgon kommer dom och hälsar på oss efter vi har varit hos Bm.


Nu blir det snart frukost och sen in i duschen och förbereda mig för en jobbig dag...

För övrigt är det idag 80 dagar tills den lille kommer!!


Tjao

Av Debora Persson - 12 juli 2009 22:01

Ikväll känns det som om jag har feber, mår inte alls så bra.

Har dock inte feber.

Fått magen smörjd av havandeskapsolja med och ska snart få massage på fötterna och få dom insmörjda.

Min man är bra han.

Vi tittar på filmen på fyran med.

Det kryper en massa i kroppen på mig med. Det är nog ta mig fan det jobbigaste med hela grejen att skaffa barn känner jag nu. Det kryper exakt hela tiden i benen på mig.

Så förbannat obehagligt.

Av Debora Persson - 11 juli 2009 19:48

 Vecka 28+1 idag.

 



Av Debora Persson - 10 juli 2009 08:24

Igår blev det som sagt inte mycket gjort. Låg ju mest i soffan. Asade mig upp till affären en gång med för att handla lite och posta lite saker som var tvungna att komma iväg innan helgen.

Idag blir det jobb. Får se hur det kommer sluta. Förhoppningsvis så kommer jag inte få så ont.

Är ju ledig i helgen med så får vila mig!



Idag går jag in i vecka 29!


Du är på dag 197 av 280. (70,4%).
Du är i vecka 29.
Du har gått 28 fulla veckor och 0 fulla dagar (v28+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 83 dagar kvar till beräknad förlossning.


Kroppen: Under den sista trimestern blir din kropp snabbt tyngre, ämnesomsättningen ökar och det är vanligt att man svettas mer än vanligt på grund av det. Under den tredje trimestern är det bra att man går upp mer än 1 kg, men mindre än 3 kg/månad.
Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger. Placeringen av livmoderns övre del är ungefär mitt emellan naveln och bröstbenet.
Nu besöker du din barnmorska varannan eller var tredje vecka, beroende på hur du mår och vilket stöd du behöver. Varje besök tar cirka 30 minuter och varje gång mäter man ditt blodtryck och din mage samt lyssnar på fosterljuden.

Barnet: Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umgås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar.
Av Debora Persson - 9 juli 2009 08:20

Du är på dag 196 av 280. (70%).
Du är i vecka 28.
Du har gått 27 fulla veckor och 6 fulla dagar (v27+6).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 84 dagar kvar till beräknad förlossning.


Ja, tiden går snabbt och det är inte långt kvar!

I morse vaknade vi vid 7. Sally kom hem och var kelsjuk och så har vi varit uppe vid denna tiden nu senaste så man har väl vant sig.

Iallafall min man, jag brukar vara uppe vid denna tiden men han brukar sova mycket längre.

Idag ska jag bara ligga på soffan och bara vila mig. Kan inte gå längre knappt. Har så förbannt ont i benen.

Kom knappt upp ur sängen idag.


Av Debora Persson - 5 juli 2009 23:03

Snart läggdags fär vår del, ska upp tidigt imorrn. Vi ska vara härifrån vid sjutiden hade vi tänkt oss.

Fruost får bli på vägen när vi hunnit vakna.

Allt är i stort sett packat och jag är på bättre humör, även om jag hugger så fort någon pratar med mig. Men min man är van, jag brukar hugga till rätt som det är.

Känns som om jag glömt en massa. Viktigaste är ju faktiskt lite kläder, Göteborgspass och pengar, sen skulle vi kunna klara oss omdet skulle vara så.


Ikväll har jag dessutom fyllt i papper om havandeskapspenning.

Skiträdd att det inte ska gå igenom för min del.

Att jag tvingas jobba in i det sista.

Det händer ju att det blir så.

Ett lotteri med andra ord.

Även om andra på donken fått gå hem så finns det en som inte fick gå hemma med havandeskapspenning fast det var samma jobb. 

Och med min vanliga tur så kan jag vara berädd på att jag kommer få jobba fram tills jag ska föda så jag kan lika gärna ta bussen från jobbet till förlossningen känns det som.


På tal om det så har jag otroligt ont i ryggen just nu så får snart bli läggdags för min del.




Av Debora Persson - 5 juli 2009 07:50

Vaknade 03.00 i morse av att jag hade fått tre sms som pep.

Lillebror ville att jag skulle ringa han.

Han var på väg hem från Sölvesborg, men pojken bor i Svängsta så fick hjälpa han skaffa skjuts hem för han kunde inte gå den biten.



Den pojken gör mig fruktansvärt nervös ibland. 


40 minuter senare var jag tvungen och se om han fick någon skjuts för annars hade jag inte kunnat somna om.

Tur var väl det att hade hade kommit hem då.

Men tog mig yttligare lång tid att somna om, gjorde nog inte det förrän 4.30 eller nått för efter jag hade fått tag på alex igen så vaknade den lille i magen och han levde ett herrans liv där inne.


Vid 7 ringde min mans alarm och han väckte mig med så nu är vi båda uppe, snart frukost och sen ska min man till jobbet.




Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards