♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Gravid Maximilian ♥

Av Debora Persson - 3 juli 2009 20:14

Hemma från jobbet. Även om jag bara jobbade fyra timmar så slet det på en. Men fick faktiskt inte ont i ryggen, men allt annat var jobbigt. Denna värmen börjar ta kål på en på jobbet. Närmre 40 grader eller nått.


Och så mycket folk.

Varför ligger inte folket på stranden en sån här dag för?

Varför ska folk envisas med att hänga på ett köpcenter som är pissvarmt, inte så att det är svalt där inne utan folk är dyngsura av svett när dom ska handla käk.


Men nu är det inte jobb på en vecka och jag ska njuta av varenda sekund  jag är ledig.


Fick dessutom lappen om havandeskapspenning jag ska söka som min arbetsgivare skrivit. Nu ska jag bara ha en från barnmorskan med tror jag, sen kan jag skicka in skiten och hoppas på det bästa helt enkelt.



Snart ska jag och min man äta tacos och titta på film..

Av Debora Persson - 2 juli 2009 21:14

Du kan få graviditetsstrimmor. Dessa strimmor uppstår på grund av att huden sträcks ut för fort. Tre av fem kvinnor drabbas av detta.

Din livmoder känns ungefär 6 cm ovanför naveln.


I vecka 26-27 slår barnets hjärta i medeltal omkring 170 slag per minut.? I vecka 38-40 slår barnets hjärta i medeltal omkring 130 slag per minut, vilket således beror på olika tidpunkter för utvecklingen av olika nervsystem. Skillnaden mellan olika barn är stor.


Du blir mer och mer medveten om ditt barns personlighet. Är det en lugn och sömnig liten krabat du bär på eller är det en vilde?


I vecka 26 är medelkroppslängden 35 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 900 gr. Huvudets omkrets är nästan 25 cm.


Ögonlock och ögonfransar är mycket väl utvecklade. Fingrarnas naglar är välutvecklade men ännu finns det inga naglar på tårna. Armar och ben får sina slutgiltiga proportioner.


Nu kan du få din nattsömn störd. Barnet har vuxit och kan ge värk i ryggen hos den blivande mamman, det blir jobbigt att hitta en skön sovställning. Använd kuddar på lämpliga ställen till exempel mellan knäna då hon ligger på sidan.





Av Debora Persson - 2 juli 2009 17:36

Du är på dag 189 av 280. (67,5%).
Du är i vecka 27.
Du har gått 26 fulla veckor och 6 fulla dagar (v26+6).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 91 dagar kvar till beräknad förlossning.


Av Debora Persson - 1 juli 2009 22:16

Dagen har varit jobbig.

Ont i ryggen bland annat. Hett som i öknen var det med. Och en hel del att göra med dessutom!


Bara att hoppas på att jag får gå hemma med havandeskapspenning. Det är tydligen inte alla som får det. Även om det är ett tungt jobb. Ett jävla lotteri kan man kalla det. Har man tur så får man gå hemma, annars är det bara att fortsätta gå till jobbet som vanligt. Konstligt nog.


Slutade 19.30 och tog mig in till stan och mötte upp min man som slutade sitt jobb 20.00, tog bussen hem tillsammans.


Vi har precis käkat ochsitter och tittar på Rånarna. Funderar på att gå och lägga mig nu för jag är sjukt trött. Och ska dessutom upp imorrn. Har öppning.

Får se hur det står till mid min rygg imorrn med.



Av Debora Persson - 1 juli 2009 22:10

Idag är det:

Exakt ett år sedan vi fick vår lägenhet och flyttade in här. Tänk att vi bott i denna ett år redan!

Känns inte som det!


Det är exakt tre månader tills vår bebis ska komma med. Alltså 92 dagar kvar.

Måtte det gå snabbt










Av Debora Persson - 30 juni 2009 21:30

Du är på dag 187 av 280. (66,8%).
Du är i vecka 27.
Du har gått 26 fulla veckor och 4 fulla dagar (v26+4).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 93 dagar kvar till beräknad förlossning.



Av Debora Persson - 29 juni 2009 21:55

Det kryper så förbannat i benen på mig.

Vad gör man åt sånt egentligen?


 

Det sparkas i magen på mig. Det är visserligen desto mycket trevligare. Den åker upp och ner, höger, vänster. Ser väldigt kul ut.

Han har nog roligt där inne isåfall. Rätt som det är får man sig en rejäl spark.


Det är ju bara 94 dagar kvar till han kommer till oss. Känns långt borta just nu, men eftersom sommaren alltid går alldeles för snabbt så går det nog snabbt tills sommaren är över, sen kan han få komma!

Tre månader kvar  på onsdag.



Av Debora Persson - 29 juni 2009 21:00

 26 + 3





 Sally sover stenhårt.





































Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards