♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Gravid Maximilian ♥

Av Debora Persson - 17 juni 2009 20:38

Efter filmen, som jag givetvis somnade till så städade jag lite. Diskade och har gjort det mesta fint här. Det tar ju sin tid. Seg med förkylningen och dessutom får jag lätt ont i nedre delen av ryggen med. Börjar snart bli framtung. En riktig tjockis.

För idag har jag dessutom gått 24 veckor och 5 dagar. Alltså har jag endast 106 dagar kvar tills han kommer till oss.


 


 Annars är det lugnt, trött som vanligt och ska egentligen göra mat till oss som vi ska ha med oss till jobbet imorrn. Men det kan vänta lite till, ska bara steka kyckling och koka ris. Kan ju inte ta så lång tid, och dessutom kan man göra riset imorrn eftersom vi båda jobbar eftermiddag.


Sally har inte varit hemma på hela dagen. Antingen har grannjävlen ring och bett någon komma och hämta henne eller så stämmer det inte att kastrerade katter inte springer så långt. Att dom alltid håller sig i närheten av hemmet.

Men hon har ju varit borta sen i morse när jag släppte ut henne.


 

Här ligger hon i vilket fall och myser efter att ha varit hos doktorn.

Fin grön tatuering fick hon i sitt öra med. Fast man ser inte vad som står men det kommer kanske fram senare?

 

 

Av Debora Persson - 16 juni 2009 19:54

Du är på dag 173 av 280. (61,8%).
Du är i vecka 25.
Du har gått 24 fulla veckor och 4 fulla dagar (v24+4).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 107 dagar kvar till beräknad förlossning.



----------





Slappat på soffan stärre delen idag. Här är vi alla lite sjuka.
Jag är förkyld, Sally har kastrerats och är fortfarande hög och snurrig. Bosse bara sover hela tiden.
Min man kommer hem om en och en halv timme och livar upp det här hemma.
Fast å andra sidan så mådde inte han heller prima.
Men han ska vara mannen i huset och ska färsöja oss sjuklingar så han måste jobba. 
 
 
Själv har jag legat och tryckt i mig chokladkex så jag är mätt nu. 
Av Debora Persson - 14 juni 2009 22:19

På denna sidan kunde man visst se hur ens barn kommer se ut.

De första två försöken skulle vi visst få en rödhårig unge, hur det skulle gå till eftersom ingen av oss är rödhårig. Men tillslut fick vi oss en blonding, men ser fortfarande lite rödhårig ut... Knäpp sida.

Jag testade hur min syster och Khaleds unge skulle se ut. Dom fick en randig. Först mörk i pannan, ögonen var ljusa och nederdelen var oxå mörkhyad på ungen... Stackars barn isåfall!


http://www.makemebabies.com/
Av Debora Persson - 6 juni 2009 20:47

Bara så ni vet så har jag gått 23 veckor och 1 dag. Det betyder att det "bara" är 117 dagar kvar tills han ska komma:)


Av Debora Persson - 3 juni 2009 20:45

Uträkning utgår från dagens datum: Ons 3 jun 2009.
Din graviditet startade Fre 26 dec 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Fre 9 jan 2009 (ägglossningen).

Du är på dag 160 av 280. (57,1%).
Du är i vecka 23.
Du har gått 22 fulla veckor och 5 fulla dagar (v22+5).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 120 dagar kvar till beräknad förlossning.


 


Av Debora Persson - 2 juni 2009 15:34

Att bygga ihop den där vagnen är som att pussla ett pussel på 1000 bitar. Så många delar det är till!

Och på köpet fick jag ingen bruksanvisning heller. Det är då inte lätt att gissa sig till hur en säker vagn ska vara ihopsatt. Men å andra sidan så har jag svårt för bruksanvisningar, brukar bli fel ändå när jag följer dom. Särskillt saker från Ikea.

Men Tack så mycket. Nu har jag ju att göra dessa 7 veckor det skulle ta att få hem vagnen egentligen!

Av Debora Persson - 2 juni 2009 07:31

Fick just sms från Bussgods om att jag har ett paket att hämta ut.

Dom kan ju inte mena att det är vagnen? Shit isåfall, då tog det mindre än en vecka fär dom att skicka den, när vi räknade att det skulle ta minst 7 veckor för den att komma!

Får sätta min man på att hämta paketet idag isf när han har lämnat mig på jobbet!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards