♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2011

Av Debora Persson - 1 augusti 2011 22:39

Gokväll!

Har precis suttit och skruvat ihop en av Maximilians små hyllor som han ska ha på sitt rum. Helt själv till och med.  

Duktigt av mig! :) I morgon skruvar jag ihop den andra hyllan. Mannen och Tim som är här på besök sitter och skruvar ihop ett skrivbord. Har även idag varit och fyllt på kyl och frys och dessutom varit och köpt en skohylla eftersom den vi hade var för lång för att kunna stå i hallen.. ;(

Har även fått ett snabbesök av mannens bror och dotter. Maximilian passade på att visa sin kusin sitt fiskespel och sin nya kassaapparat. Nu blir det snart sängen och i morgon har jag blivit lovad lite sovmorgon! :) Det kommer visserligen en gubbe hit och installerar en massa saker till oss så då vaknar jag väl ändå.. :)


 

Av Debora Persson - 1 augusti 2011 12:36

Lite snabb uppdatering nu kanske.....

Numera är vi blekingebor igen!

Gårdagen gick jättebra, jag fick sova två timmar innan vi satte igång med flytten. Jag startade med städningen medans alla karlar stånkade och bar på både flyttkartonger och tunga möbler.

Vi fyllde våra tre släp rätt så snabbt så två lass åkte i förväg medans vi i sista bilen fick stanna och städa det sista och vänta på att frysen skulle frostas ur riktigt.

Väl i Asarum hann jag upp ör koll i lägenheten- första gången jag var där inne, hade inte varit och kollat på den ens tidigare! Men den såg hur bra ut som helst. Åkte och hämtade min son som var hos sin  farmor under tiden vi flyttade.


Resten av kvällen tillbringade vi med att försöka få lite ordning i lägenheten, en snabb runda till affären, pojkarna åkte och badade och sen slocknade vi alldeles för sent.

Idag steg vi upp alldeles för tidigt. Mannen skulle jobba, jag och Maximilian åkte till Kristianstad med Tomme för städbesiktning av lägenheten och så lämnade vi tillbaka ett av släpen med.

Städbesiktningen gick väl sådär. Lite småsaker som vi missat och som vaktisen sen sa att det tar tre timmar med städfirma att fixa. De tar 340 kr i timmen men vi valde att försöka själva och fick en timme på oss och klarade oss itan städfirma och plånboken blev inte tom den heller. Men har aldrig någonsin varit med om petigare koll vid en städbesiktning vill jag lova!

Men men, nu är det ur världen och vi slipper tänka på det!


När vi kom hem fick jag resten av alla nycklar till denna lägenheten, bett om att jag med vill ha ett namn på dörren, jag hann klaga på duschkabinen som var halvt sönder och fick en inflyttningspresent.

Nu kan jag pusta ut fem minuter, har rotat fram datorn bland alla kartonger och ringt bredbandsbolaget så jag kunde få lite internet. Maximilian är lagom trött han med och sitter brevid katten och myser framför Drömmarns Trädgård.

Jag ska strax ut i köket oc leta fram lite tallrikar tänkte jag så vi kan äta middag sen.


Bilder får komma senare!

Och tack till ALLA som var med och hjälpte till på något sätt, burit, släpat, dragit, svettats, kört fram och tillbaka mm.mm Inga namn nämnda så glömmer jag ingen heller:)


P.S, jag trivs redan förbannat bra här! :)

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards