♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2011

Av Debora Persson - 7 augusti 2011 21:26

Du är i vecka 18.
Du har gått 17 fulla veckor och 3 fulla dagar (v17+3).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Ons 11 jan 2012
Du har 157 dagar kvar till beräknad förlossning.
Du är på dag 123 av 280. (43.9%)

 

Eftersom jag tar kort på min mage så ska Maximilian med visa upp sin mage!

Frågar man honom vart bebisen är så drar han upp sin tröja och klappar sig på magen.♥

 

Av Debora Persson - 7 augusti 2011 06:53

Usch vad det är jobbigt att stiga upp på morgonen!

Idag vankas det arbete igen hela dagen och jag antar att det blir väldigt mycket att göra. Scouterna ska bege sig hem idag och de kommer med störta sannolikhet komma till oss innan de åker hem. De har ju varit hos oss nu sen de kom en vecka innan lägret ens börjat.

Igår när jag hade slutat jobba gick ju ente ens något tåg så fick vänta en timme extra på att få komma hem! Så idag ska mina fina pojkar hämta mig istället så jag kommer hem i tid!:)


Sitter och glor på förlossningeskliniken, kejsarsnitt är verkligen inget som jag skulle vilja gå igenom om jag ens var illa tvungen. Skulle till väldigt mycket för jag skulle göra det. Herre gud, jag skulle nog dö!

Sådana program kan verkligen skrämma upp en..


Om en liten stund ska jag väcka mina pojkar så vi hinner mysa lite innan jag ska bege mi till tåget igen. I veckan är jag ledig och det behövs verkligen! Denna helgen har sugit musten ur mig och då har jag ändå en dag kvar nu...



Av Debora Persson - 6 augusti 2011 08:04

Igårkväll när jag skulle logga in på facebook var mitt konto spärrat så nu på morgonen kollade jag upp det.

Någon har försökt komma in på mit fbkonto och därför har kontot spärrats. Någon tönt försökte sig på det men antagligen misslyckades.Vet hut!


Hur som haver, igår vatt det jobb hela dagen. Minns varför jag ogillade att pendla till Malmö, tåget var såklart försenat när jag skulle åka hem!

Idag är det arbete hela dagen med. Och i morgon. Intensiv helg men jag är ledig sen till nästa fredag så det är lugnt.
Mannen ska på fotboll idag så Maximilian ska tillbringa sin dag hos sin faster Carina. Jag berättade för honom att hon hade en stoooor studsmatta som han kunde hoppa på och då blev han glad och sa "Jaaaaaa" och viftade med armarna. :)



Av Debora Persson - 5 augusti 2011 21:11

Kommentar till Aj Aj
 
Ingen bild

v

Fredag 5 aug 19:28

kan man få lösenordet till de skyddade inläggen?


Ger inte lösen till vem som helst såklart, då hade jag inte behövt sätta lösen på vissa inlägg om vem som helst skulle få ta del av alla smakiga detaljer ;)

Säg vem du är så kanske du får lösenordet till de skyddade inläggen! :D

Av Debora Persson - 4 augusti 2011 17:52

Aj Aj säger mitt lilla gull som idag har skrapat upp båda sina små knän!

  Men han är nog lite stolt över sitt stora plåster ser det ut som. Han visar gärna upp det och sen säger han "aj aj" och blåser på det.♥


Om en liten stund får vi besök av mamma, Göte, Karin och Algot.

Men om man frågar Maximilian så är det bara Kakka (Karin) som gäller.

-Vilka kommer sen?

-Kakka

-Mormor då?

-Nä, Kakka



Av Debora Persson - 4 augusti 2011 16:30

♥Maximilian låter hälsa:  

















Idag var vi på ultraljud och fick äntligen se den lilla! Tyvärr blev man fruktansvärt bortskämd med ultraljud i Malmö när vi gjorde det med Maximilian. I Karlshamn var det ganska så mycket skillnad och dessutom var den lilla inte alls lika samarbetsvillig som Maximilian var.

I Malmö fick man två ultraljud, varav ett var i 3D, och man fick se barnet på en jättestor tv.

Idag fick man se på en dataskärm i ca en kvart bara.

Men den lilla där inne i magen låter hälsa att den mår bra där inne i värmen och kommer ut ungefär 11 januari nästa år.

Allt såg bra ut och man fick se urinblåsan, hjärnan, hjärtat som slog och alla de där organen som man kan se. Dessutom fick vi en liten vink av liten där inne med de små händerna ;)


♥Lillasyster eller lillebror?♥

Vi fick iallafall med oss 5 bilder hem på det lilla pyret och även om den inte var så samarbetsvillig och inte ville visa sig så mycket så ser man ju ändå på bilderna att där är en bebis!♥


Mer om detta blir det senare! Just nu väntar jag på besök av mamma mfl! :)

Av Debora Persson - 3 augusti 2011 19:45

Är långt ifrån klar här hemma med all uppackning och allt det där. Sånt tar tid märker vi.. En jädrans massa kartonger som ska packas upp.

Det går iallafall framåt med att packa upp. Sakta men säkert. Man vet inte riktigt vart man ska börja ibland.... Det gäller att få upp tavlor och annat med på väggarna så det kan se ut som ett hem här med. Med tavlor blir det genast mycket bättre. Sen ska Maximilian få hit sin nya säng, nytt skötbord, sina leksaker och sitt lilla bord så är hans rum klart. Där är massa stökigt just nu men det blir snart bättre:)

Lite smakprov får ni nu ändå...

  Maximilian är fruktansvärt nöjd med sina nya tofflor som dessutom är barbapapa!   Vardagsrum   Maximilians rum  

För övrigt så är mannen på jobbet och vi här hemma har haft besök av Fia, Henke och lilla Hugo. Det blev fika och prat. Maximilian ville så gärna gosa med Hugo, men han var inte riktigt på myshumör idag så får bli en annan dag:)

Resten av kvällen får Maximilian mysa med sin mamma istället:) Han är trött nu min lille prins så vi ska sätta oss och mysa framför På Rymmen Med Pippi Långstrump och invänta pappan i familjen.

Då blir det till att vänta in morgondagen då det händer spännande saker! Som vi längtat!!

Av Debora Persson - 2 augusti 2011 19:14

Idag har vi tagit en paus från uppackandet av alla lådor. Vädret var alldeles för fint för att vara inne så vi tog med oss Danne och drog till havet och badade.

På väg hem var vi på coop och handlade och där träffade vi mamma och Göte som faktiskt skullle åka hem till oss men som får ta besöket hit på torsdag eftermiddag istället eftersom vi hade Danne med oss och skulle hem och fixa.

Väl hemma tog jag en välbehövd powernap innan jag satte igång med att packa upp lådor och männnen började på med att grilla kött.

Nu ska strax männen åka och hämta hem vårt köksbord och bära ut en massa kartonger.

I morgon ska jag försöka lägga upp lite bilder mm. Det är så mycket nu så man hinner knappt med alltihopa.

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards