♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2011

Av Debora Persson - 10 augusti 2011 20:27


  Nu är Maximilians rum nästan klart. Vi har hittat hans matta och packat ner leksaker som han inte leker med längre. Har visserligen en hel del kvar att göra men nu kan han åtminstone sitta där inne och leka utan att en massa flyttlådor står i vägen!

Gardiner, lampor och tavlor ska upp. Det ska rensas mer och böcker i hyllan ska på plats mm.


Av Debora Persson - 10 augusti 2011 19:56

Idag när mannen kom hem från jobb begav vi oss mot Mörrum.

Mannen tvättade bilen så jag och Maximilian tog en filt och la oss i gräsmattan.

Det såg kul ut tyckte min lilla herre så han hjälpte sen sin pappa att tvätta bilen.

Det gick bra fram tills min lilla herre fick spola av bilen med vattenslangen och han istället siktade på sin mamma och inte på bilen...

      När vi sen kom hem blev det lite plock och annat innan vi åkte till affären för att handla lite och att hämta ut ett paket.

Paketet kom från lekmer.se och Maximilian var rätt så nyfiken på vad som fanns i men det får han såklart inte se förrän han vaknar upp på sin 2-årsdag

Tänk att min lille prins snart fyller 2 år! Känns som om det var igår vi fick honom!

  Resten av kvällen kommer nu spenderas i soffan. En kinkig och trött kille somnar förhoppningsvis snart.

Han är verkligen envis som en gammal get den killen!

  Helt hopplöst att sätta sig emot honom ibland. Vilken kamp det blir när både han och jag är fruktansvärt envisa! ;) Ingen vill ge sig heller så det blir rätt knepigt ibland:) Undrar vart han ärvt envisheten ifrån....

Av Debora Persson - 10 augusti 2011 12:48

Vissa saker kan man bara inte få för mycket av.

Man har bara lagom mycket hela tiden oavsett hur mycket man har ;)

Det är ju det där med dofter och smaker, ju mer sorter man har desto mindre alldeles för mycket blir det helt enkelt.. ;)

Man kan samla på sig och så länge man inte har flera av samma så gör det ju inte så mycket....

   

Av Debora Persson - 10 augusti 2011 09:42

  Stort grattis till lillebror Alexander/Kalle/Kalleponken som idag fyller 20 år!

Tänk att han fyller 20 år!?! Stora killen nu och 20 år betyder systembolaget!:)

Känner jag Kalleponken rätt så får han en kanondag idag!

Vi väntar på en kalasinbjudan! :)

Av Debora Persson - 10 augusti 2011 07:48

God morgon!
Jag la Maximilian i sin nya säng igår på sitt rum. Till en början sov han väldigt oroligt och vaknade flera gånger och tittade sig omkring. Han undrade nog vart han var någonstans, stackarn!

Men tillslut somnade han riktigt.

När vi sen skulle gå och lägga oss var det så tomt i vårt sovrum. Maximilian har ju sovit i vårt rum i snart två år så inte konstigt att det kändes konstigt när han sov i rummet brevid.

Vid fyratiden på morgonen började han sova oroligt igen så mannen gick och hämtade honom. Han saknade nog Maximilian;)

Men duktigt gjort av Maxtax och nu börjar vi lägga honom i hans rum för nu vet vi att det funkar! :)


Nu är mannen på jobbet och vi andra ska snart ta och äta lite frukost. Solen skiner så när mannen är hemma igen beger vi oss ut. Han jobbar rätt kort dag idag så är hemma strax efter 13.00 Innan dess ska jag och Maximilian ta och fixa lite här hemma för här ser just nu ut som kriget vill jag lova!


för ett år sedan var man inte så kaxig;)

 

Av Debora Persson - 9 augusti 2011 20:29

Idag begav vi oss ut mot lekplatsen, kom några droppar regn men inte mycket mer än så. När jag var yngre och bodde här borta vet jag att jag gillade den lekplatsen för den var stor och det fanns mycket att göra där. När vi kom dit idag så var där endast någon gunga och en rutchkana! Allt annat hade försvunnit trist nog. Det finns mer att leka med här nere på den lilla lilla lekplatsen precis utanför porten..

Men vi lekte en stund innan vi gick hem igen för mannen skulle bege sig till jobbet.

Maximilian och jag har packat upp massor och försökt plocka i ordning. Det mesta på Maximilians rum är nu klart, lite småsaker som att hitta hans matta och tavlor och gardiner ska upp innan det är klart.

Sen är inte skötbordet det finaste så det ska vi en vacker dag byta ut mot ett mycket finare.

Nu precis somnade min son brevid mig här i soffan så funderar på att lägga honom i hans nya säng inne på hans rum...Får se hur det kommer gå. Vaknar han sen får vi lägga honom i hans gamla inne i vårt sovrum.


       

Av Debora Persson - 9 augusti 2011 10:07

Godmorgon!

Denna dagen ser ungefär ut som gårdagen, massa packa upp och massa plock. Fick hur mycket som helt gjort igår men det är hur mycket som helst kvar med. Min rygg pajade efter alla kartonglyft igår så får ta det lite lugnare idag!

Bilder kommer senare! :)


Morgonmys med lilla älsklingen!

 

Av Debora Persson - 8 augusti 2011 08:53

God morgon!

Idag tog vi oss alla tre sovmorgon till ca 8.30

Skönt att få sova ut lite!

Nu är min jobbhelg över och jag är ledig fram tills fredag!

Mina pojkar kom och hämtade mig i Kristianstad igår och lillasyster som skulle hem till mamma åkte med oss hem.

Skönt att inte åka tåg då alla scouter åkte hem. Till och med när jag kom till Kristianstad på morgonen så var hela tågstationen full med scouter som skulle bege sig hemåt. De var som packade sillar i en liten burk över hela området! Stackars lilla personalen inne på Pressbyrån som hade 40 meters kö utanför! De hade nog att göra där inne!

Själv fick jag hoppa in 20 minuter tidigare för vi hade fullt med scouter på jobbet med!

Men men, nu är jag ledig och denna veckan ska det packas upp här hemma! Ut med alla lådor nu!

Barnvakt någon timme på torsdag sökes med eftersom jag ska på möte på Maximilians nya dagis och då får han inte följa med. Så om någon frivillig vill mysa med Maximilian så säg till!


Nu bliré snart frukost och sen beger vi oss för att handla lite mat innan mannen ska iväg och jobba!

Solen skiner idag så när vi hinner beger vi oss ner till lekplatsen jag och Maximilian.

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards