♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2011

Av Debora Persson - 25 augusti 2011 22:00

Ikväll hade vi besök av mamma, Göte och Algot. De kom och skulle fira mannen som fyllde år häromdagen och vi bjöd på middag.

Tacos skulle det bli! Ovanligt va? ;)

De kom iallafall vid 18.30, punktliga för en gångs skull så maten var ju inte klar när de kom för vi tänkte att de inte kommer förrän en halvtimme senare. Brukar va så annars;)

Mannen fick en jättefin växt som ska hängas i fönstret!

Så blev det iallafall tacos. Tur vi har så stort bord nu så man kan få plats många vid matbordet så man slipper dela upp sig.


Min lille prins älskar tacos. Majs, gurka och chips med dipp är favoriten på tacosbordet!

 

Efter maten satte vi oss och spelade

Kampen Mellan Kvinna Och Man.

Göte, Algot och mannen i ena laget och jag och mamma i andra laget. Kaxiga karlar som sa att det aldrig skulle hända att kvinnorna skulle vinna hade så fruktansvärt fel. De skyllde på att vi fick lätta frågor och de fick svåra frågor.

Kvinnorna vann såklart stort. Vilket oftast brukar hända när vi spelar detta spelet.

 

För dom som inte vet så får kvinnorna "manliga frågor" som frågor om bilar, sprit, sport och annat hemskt.

Männen får "kvinnliga frågor" om smink, mode, mat och födabarnfrågor.

Man har tio sekunder på sig att svara rätt på frågotna så det går undan och man hinner knappt tänka.


Efter spelet begav de sig hemåt igen. Maximilian var övertrött något så fruktansvärt och hade problem med att somna sen, men tillslut orkade han inte mer och däckade.

Jag tittar på Grabben i graven brevid men ska snart däcka i sängen jag med. Galet trött idag, har haft fullt upp och inte vilat en minut på min lediga dag. Vila gör vi i helgen istället, om vi har tid för det:)

Fix

Av Debora Persson - 25 augusti 2011 16:01

Maximilians farfar är hemma hos oss och hjälper oss få upp allt från tavlor och klockor till att hjälpa oss med tvättmaskinen som vi hittills använd förlängningssladd till från köket till badrummet eftersom vi inte hade alla delar till den innan. Förhoppningsvis får vi ihop allt med den idag..

När man får upp tavlor ser hemmet genast mycket bättre ut! Det syns att någon bor här nu:)

Och skönt att få upp alla saker som bara legat på hyllorna och väntat på att få komma upp på väggen!


Om några timmar kommer förhoppningsvis min mamma, Göte och lillebror Algot hit för att fira mannen lite. Så ikväll serveras det tacos här hemma!

Och Maximilian blir nog glad när Algot kommer så de kan leka inne på hans rum ikväll.

Av Debora Persson - 25 augusti 2011 15:16

Idag var det första besöket hos barnmorskan sedan inskrivningen i början av juni så det var rätt längesen vi var där.

Jag fick väga mig och sen fick jag lämna lite blod för att kolla så blodvärdet var okej. Vilket det var!

Blodtryck togs och även det var helt okej.

Hon kände på magen för att se så det växte rätt där inne och det gjorde det.

Vi pratade om graviditeten hittills och hur ultraljudet hade gått.

Jag fick moderskapsintyg som ska skickas in till försäkringskassan och nya tider till nya besök.


Min nuvarande barnmorska är så mycket bättre än den jag hade i Malmö. Hon i Malmö var en otrevlig bitch som alltid var sen, och skyllde alltid ifrån sig. Hon var sur och skällde ofta på oss. En gång hade jag tid hos henne 10.00, men dagen innan hade hon skickat ett brev till oss där hon ändrat tiden till 8.00 Jag antar att hon trodde att jag skulle få min post 07.00 på morgonen eftersom jag inte hann få hennes brev innan det var ganska mycket försent. Fick alltså skällning av henne när vi var där 10.00 och inte 8.00 Vi hade inte kommit på vår utsatta tid och hon var sur för hon fick sitta och vänta på oss.

Fattar inte varför vi inte bytte bort henne..


Hon jag har nu är jättetrevlig och glad hela tiden! Känns mycket roligare att gå till barnmorskan denna gången vill jag lova!

Nästa gång lyssnar vi på bebisens hjärta och mäter magen! :)

Av Debora Persson - 24 augusti 2011 21:29

  Min älskade pojk!♥

Det är mindre än en månad kvar tills han är 2 år gammal!

Stora killen nu! Hela 700 dagar gammal nu. Tiden går fort när man har roligt.

Han är min stora kärlek♥


 

Av Debora Persson - 24 augusti 2011 20:39

Den 23/8 fyllde karln i huset 25 år och det firade han med att bjuda hem Danne, sin bror och brorson för att glo på fotboll.

Tror nog han tyckte att hans födelsedag var hur bra som helt fast laget de hejade på förlorade. Och ärligt talat så glodde jag med. Men det var för karlarna var så jäkla inne i matchen. När deras hjärtan stannade för det var spännande så stannade mitt hjärta med. När det blev spännande blev jag med nervös. Sånt smittar av sig. Herregud, jag trodde jag skulle få uppsöka vård efter matchen.

Maximilian firade sin pappa genom att ge honom en bok som han visste att pappa önskade sig.  För han har alla andra böckerna och ville självklart ha den senaste.

Förutom boken så fick han ju kameran med som vi ska köpa hem. Den ger vi till oss själva i present oxå:)

 

Av Debora Persson - 24 augusti 2011 20:30

Som ni kanske sett så finns det en ny kategori här brevid i listan...

Familj och vänner har ju haft tillgång till de lösenordsskyddade inläggen men nu är de öppnade och alla kan se.

Nu är vi precis halvvägs!

140 dagar har gått och vi har alltså 140 dagar kvar att vänta.

Den lille filuren är alltså beräknad att komma den 11 januari nästa år.

    Denna gången vet vi inte heller vad det blir för något. Med Maximilian fick vi veta på första ultraljudet att det skulle bli just han.

Här i blekinge har man bara ett ultraljud så nu får vi leva ovetandes ett tag till. Vi försökte med en luring på ul men hon kunde inte se vad det var. Tur väl det kanske, roligt med en överraskning! Moderkakan låg ju så knepigt så tycker det var svårt över huvud taget att se bebisen tycker jag.  

Av Debora Persson - 24 augusti 2011 19:15

I söndags var det dags för dop för lille Hugo!

Var lite smått orolig hur det skulle gå för Maximilian i kyrkan. Det där med att sitta stilla en längre stund är inte riktigt hans grej direkt..

Vi var därför förberedda med en tablettask och russin om myrorna i benen skulle bli aktiva.

En glad liten herre steg in i krykan med skjorta och slips och tog plats på en av bänkarna. När han sen fick syn på Fia började ropa efter henne men hon skulle ju gå ut och sen stå där framme med Hugo och det var väl inte Maximilian riktigt nöjd med för han ville att hon skulle sitta brevid honom och när hon försvann så satt han och ropade efter "Hia" hela tiden.

Men han vinkade glatt när hon kom ingående och sen såg han henne hela tiden så det nöjde han sig med.

När man skulle sjunga psalmerna så hade jag en liten herre som dansade till musiken och även sjöng med, fast han sjöng på

"lilla snigel akta dig" istället. Det funkade det med.

Så Maximilian jätteduktig i kyrkan!


Hugo var så duktig i kyrkan!

  Pigg och glad hela tiden! Johan, Fia och Hugo    På väg ut..   Efter dopet bar det hem till Hugo för lite mat och fika. Men först blev det tipsrunda, och gissa vem som vann?! Jo, jag såklart! Jag har stenkoll på våra vänner:) Fick dock först delad förstaplats med två andra men vann utslagsfrågan:)

Och tur att vädret var på vår sida denna dagen eftersom vi var utomhus efter dopet! Riktigt härligt och perfekt dopväder! Det tackar vi för!


Fia, Henke och nydöpta Hugo!

  Vimmel   Henkes lillasyster Annie och Maximilian lekte med varandra.   Lek   Maximilian skulle ju givetvis gosa med favoritkompisen!

  Dessutom övar han på rollen som storebror!   Annie ville med gosa med Hugo!   Vi tackar våra vänner och Hugo för en jättetrevlig dag!♥

Av Debora Persson - 24 augusti 2011 07:42

God morgon.

Igår blev det banne mig ingen uppdatering alls, men ikväll blir det kan jag lova. Om en stund ska lilleman till dagis och jag ska bege mig till arbetet. Men nu blir det morgonmys med Maximilian och frukost innan dess. Bloggar har jag inte hunnit läsa på flera dagar så det ska jag ooxå hinna med. Och svara på kommentarer!

Höres ikväll!

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards