♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2010

Av Debora Persson - 5 december 2010 18:24

Favoritmat.

Min favoritmat- som funkar alla gånger, vilken dag det än är och det skulle absolut inte göra något om jag tvingades äta det varje dag resten av mitt liv. Man tröttnar aldrig på den maten och det är självklart tacos jag pratar om.

När jag äter tacos ska det vara med tortillabröd, chilichips, köttfärs, sallad, majs, krossad ananas, creme fraische, tacosås, gurka, tomat och röd paprika. Och coca cola till det.

Den maten hade jag kunnat leva på resten av mitt liv.

Även om det är en sådandär kladdematrätt så äter jag det alltid med kniv ovh gaffel för att inte bli för kladdig.


Jag är rätt så säker på att lillasyster håller med mig om favoritmat..


 


Av Debora Persson - 5 december 2010 17:19

  När paketet var öppnat skulle vi sätta ihop Maximilians matstol igen så vi kunde leka med leran, men tog mycket längre tid än vad vi trodde för vi fick inte ihop det riktigt. Maximilian, han somnade istället så nu har vi inte hunnit leka med leran. Men eftersom jag tror mig veta att tomten har slagit in fler leror i andra färger så kan vi nog  leka med en till i morgon skulle jag tro;)

Av Debora Persson - 5 december 2010 14:56

Började baka innan, gick inte så bra tror jag.

Jag skulle rosta nötter i stekpannan samtidigt som jag skulle smälta choklad i vattenbad i grytan. Och när det var igång på spisen skulle jag riva apelsinskal och då kommer en liten herre in i köket och river och klänger. Helt plötsligt när jag håller på med den lilla herren känner jag att det luktar kostigt. Brännt. Och brännt plast. Jo, nötterna började bli kolsvarta och på något sätt har dessutom skärbrädan hamnat på spisplattan så den smälter ihop. Så jävla lyckat blev det. Gjorde klart det men eventuellt brända-nötter-smak så får se hur det smakar sen. Det är i kylen nu. Så jag ger upp bakandet för idag känner jag.

Har hunnit med att rengöra Maximilians matstol på diverse middagar. Det behövdes såg jag. Så nu är stolen vit och fin igen.

Tvätta gör vi med, grannen under oss bytte visst tid med oss så han tog vår tvättid och fick fick då hans tid efteråt.


Den lilla mannen i huset har lärt sig att klättra upp för soffan bland annat, helt själv så det är roligt tycker han, fast ibland får han banne mig kämpa och det tar en stund innan han får rätta greppet att ta sig upp.

Och tar sig ner gör han oftast utan problem med. Dock så glömmer han ibland vilket håll han har huvudet på och hamnar med huvudet före istället för benen :(

Men hans föräldrar tycker att det är på tiden om han skulle kunna börja gå helt själv med snart...Han går suveränt bra om man håller honom i handen men så fort man släpper honom helt så sätter han sig bara ner och sen tramsar han och vill inte gå alls :s

Av Debora Persson - 5 december 2010 10:46

Idag har vi tänkt oss att göra massor av nytta. Klockan 12 ska vi tvätta, och emellan tvättningarna så ska vi städa och försöka hinna med att baka lilte.

Vi drar igång julradion så blir vi på gott humör med :)

Tillsammans med allt detta ska vi försöka underhålla den lilla mannen med. Det kommer gå kanon! Hoppas vi får allt gjort som vi vill idag, är själv inte på topp idag men vi försöker iallafall:)

 

Av Debora Persson - 5 december 2010 07:24

Idag är det andra advent alla redan!

Galet vad tiden går fort! Snart är det julafton!

Jag är uppe sen en bra stund tillbaka och pojkarna ligger fortfarande och sover.  Önskar med jag hade sovit nu men hostan tar nästan död på mig, steg upp vid halv sju tiden men vaknade redan halv fem och sen dess somnat och vaknat om vartannat. Drömt massa konstiga saker, att min kompis fick barn, en pojk på hela 6.2 kg. Lite maffigt så det hoppas vi inte att det sker.. :p

Det är Äntligen Midsommar på tv nu, lite lagom till jul sådär. Men har inte sett den innan så den får det bli :)

God Morgon på er!


Av Debora Persson - 4 december 2010 19:30

Min bästa vän


Idag ska jag skriva om min bästa vän. Det blir roligt :)

En bästa vän är någon som man kan dela allt med, prata och ta del av varandra, både jobbiga och roliga saker.

Jag har en sådan vän.

Min bästa vän heter Sofia och kallas för Fia.

Hon bor i ett litet hus tillsammans med sin Henrik.

Hon är 22 år fyllda och jobbar i kök.

Hon är världsbäst på att lyssna när man pratar och man vet vart man har henne.

Riktig vänskap!

I somras skrev jag ju rätt mycket om henne i detta inlägget men tar om en del igen:)

Vi har varit kompisar sen många år och vi delade kompishjärtan till och med.

Efter fyran så flyttade jag till Jönköping, 25 mil ifrån varandra blev det men vi hälsade på varandra ofta. Jag följde med henne till skolan och hon följde med mig till skolan.

Men efter ett tag så började vi glida isär och vi träffades allt mer sällan.

En vacker dag efter nionde klass flyttade vi hemåt igen, fast till Sölvesborg men efter ett år flyttade jag hemifrån och började i Fias klass. Då började vi umgås lite oftare men det var inte förrän jag bodde i Malmö som vi faktiskt började umgås allt mer. När Maximilian föddes och vi flyttade hem igen så blev det ännu oftare.

Nu försöker vi ses så ofta vi kan och det är alltid roligt, vi har alltid en massa att prata om! Så denna gången glider vi inte isär.


När vi var yngre så trodde folk att vi var tvillingar för vi var så lika. Det tyckte vi väl inte just då men i efterhand och man tittar på bilder så var vi faktiskt lika.

Om det kan ni läsa i andra inläggen som jag länkade längre upp..

Fia är iallafall min bästa vän och så kommer det förbli :)


När hon träffade Maximilian för första gången :)

 

Innan disco, tror det var i femman?

 

Midsommar -10

  

Jag hoppas Fia är nöjd med inlägget, hon har ingen blogg men jag vet att hon läser här iallafall :)

Av Debora Persson - 4 december 2010 16:47

Idag var det fint väder ute så vi tog på oss för att bege oss ut en stund. Vi tog med oss bröd för vi tänkte mata ankorna inne vid stan och så skulle Maximilian få åka lite pulka med. Men tji fick vi. Ån var igenfrusen och där fanns inga ankor. Fanns heller ingen snö man kunde åka pulka på så vi åkte bort och handlade istället. När vi kom hem så fick vi gå en liten runda på gårde jag och Maximilian. Där fanns det snö och att åka pulka var ju hur roligt som helst!


   


Efter att ha åkt pulka så blev det fika på lussebullar och mjölk!

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards