♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2010

Av Debora Persson - 3 december 2010 09:13

Idag vaknade vi tidigt, 06:15 när Maximilian började hosta fruktansvärt mycket. Jag satte honom upp i sängen så han lättare skulle kunna andas och då tömde han magen genom att kräkas ner sängen, sig själv och mig. Två gånger, stackarn.

Så vi steg upp och satte och för att mysa i soffan. Sen fick vi byta blöja, sista maginnehållet kom och det fick till och med bli ett bad för maximilians del..

Nu tar han en power nap och hoppas på att han kan sova en stund nu så kan jag med passa på att vila en stund.


Av Debora Persson - 2 december 2010 19:15

För ett tag sedan fick man hem reklam i brevlådan från EKO, längt bak fanns det en önskelista. Kollade inte så noga på den eftersom det finns önskelistor i alla reklamblad som innehåller leksaker. Men en dag kollade jag närmre på den och såg att det faktiskt var en tävling där man skulle fylla i 10 julklappar från reklamtidningen och hade man tur kunde man vinna en utav julklapparna man önskat sig. De skulle dra en önskelista om dagen från 1 till den 23 december.

Sagt och gjort, vi fyllde i en önskelista till Maximilian med leksaker han kunde tänkas önska sig om han hade kunnat och så lämnade vi in önskelistan.


Idag ringde de från EKO och berättade att Maximilian vunnit en utav julklapparna han önskat sig! :)

Nu blev det ju visserligen inte någon av de översta klapparna vi skrivit på listan men vaddå, vi är helnöjda iallafall.

Och när vi åkte och hämtade den så var det en liten herre som sken upp som solen vill jag lova! Han satt och lekte med den på vägen hem och skrattade och var garanterat nöjd med sin vinst! :)

Men julklappen ska vi slå in så han får den på julafton i alla fall.


Julklappen han fick var Timmy Lamm, Timmy Lamm säger "bääää" och lägger man honom ner så blundar han och så kan man krama honom och då ska han snarka och bräka i sömnen med. :) Perfekt att ha med sig i sängen när han ska sova! :)

   


Från EKOtomten.

 

Här hemma är det ingen som har tur med att vinna något. Har vi "tur" så vinner vi tillbaka tio kronor på tianlotterna men mer än så blir det näst intill aldrig.

Men Maximilian är en turgubbe han.

Bara hoppas att lillebror Algot med vinner sig en julklapp :)

Av Debora Persson - 2 december 2010 18:52


Vad är kärlek?

Vad är kärlek för mig? Jag vet inte. Men mina kärlekar är iallafall mina pojkar.

Kärlek betyder så mycket är är så himla viktigt för oss här i livet. Vi hade ju knappast klarat oss utan kärlek. Både att älskas och att få älska.

Av Debora Persson - 2 december 2010 18:46

I dagens adventskalender fick Maximilian kritor och målarbok!

Så vi får hoppas han får mycket nöje med det med tanke på att han gillar att ta mina pennor och ska kladda :)


   


 

Av Debora Persson - 2 december 2010 14:14

Vi har en vinnare i familjen, nämligen Maximilian:)

Sitter i skolan och har foto. Slutar vid tjugo i fyra och då ska vi åka och hämta Maximilians vinst.

Sen, resten av dagen ska jag inte göra mycket för världen. Ska lägga mig på soffan och vila. Min förkylning vägrar att bli bättre så ska ta och dricka en massa nyttigheter när jag kommer hem.

Idag har vi dessutom varit på öppet hus hos de som läser till tolk. Fy fanken vad ballt det hade varit att kunna teckenspråk så som de kan.

Hade kanske kunnat vara något...

En fråga, som slog mig senare var hur en stendöv männsika som lever ensam kommer upp på morgonen? Vi har ju våra väckarklockor, men vad har för att komma upp?

  

Av Debora Persson - 2 december 2010 06:58

God Morgon.

Dax att bege sig ut i  kylan.

Snart är veckan slut, snart är veckan slut, snart, snart snart..

Av Debora Persson - 1 december 2010 21:09

Dagis i morgon? Nej skulle inte tro det...

Min lilla stackars älskling är så hes och rosslig så han låter som ett helt ånglok när han andas. Han hostar så mycket att han kräks. Jag fick en hel kaskad över mig innan. Frusktansvärt jobbigt för honom :(

Jag har dödsviktiga saker i skolan i morgon så pappasunesson får vara hemma med minisunesson. Mysdag för de två som slipper gå ut i kylan tidigt på morgonen :)

För min del så är jag inte helt okej heller egentligen. Fortfarande förkyld och nu har även den hemska hostan kommit till mig. Det är fruktansvärt jobbigt när man sitter på lektion och hostar så mycket. Ont i hela kroppen och mår allmänt dåligt. Men jag får inte hänga läpp för det. Kämpa in i det sista :)




Av Debora Persson - 1 december 2010 19:55


Det här åt jag idag.

Idag ska jag då berätta vad jag ätit...

Frukost blir det aldrig här hemma förutom  lite kaffe men hann faktiskt få med mig frukost till skolan, 1 yoghurt och två mackor. Och te  på det.

Lunch blev det ett gäng pannkakor och sylt på det.

Middag blev det kasslergratäng med ris och ananas.

Utöver detta har jag käkat en jäkla massa klementiner och lite godis :)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards