♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2010

Av Debora Persson - 14 december 2010 18:02

 


 

Vad Maximilian sken upp när han såg att det var två nya nappar han fick idag!

Nappar brukar alltid på något konstigt sätt försvinna här hemma... Så två nya är aldrig fel...

Dock så använder Maximilian inte alls mycket napp nu för tiden.

Han vill oftast inte ha den.  

Så blir nog inga som helst problem att få honom att sluta med dom sen...

Tror det är för att han varit så mycket sjuk senaste tiden. När han har varit förkyld så har han märkt att han inte kan ha nappen i munnen eftersom han andas genom den när han varit täppt i näsan.

Av Debora Persson - 13 december 2010 19:24

Maximilian har gått med på att ev kanske börja gå lagom till jul. Han har lovat att fundera på det. (han har gått ett par steg tidigare ju, men det var bara en engångsförteelse tydligen..) Men helt plötsligt när stollen sitter och leker med lego på golvet så ställer han sig upp helt plötsligt! Utan att ha hjälp av någonting, inte ens händerna i golvet! Så har han gjort ett par gånger nu senaste dygnet, ställt sig upp helt plötsligt eller släppt det han hållt i när han stått upp.

Går det undan nu, eller luras han igen, den lilla busen?   


Av Debora Persson - 13 december 2010 19:15

 

För övrigt så fyller min bästa mormor år idag!   

Hon är bäst på det mesta! Baka, laga mat, sy och fixa allt! En sådan mormor bör alla ha!



Nu ikväll blir det film, tredje twilightfilmen.

Maximilian är så fruktansvärt PAPPIG på kvällarna. Jag får inte ens komma i närheten av hans pappa utan att han blir vansinnig. Bara hans pappa är det ju. Så de två sitter i ena änden av soffan medans jag får sitta ensam i andra änden...  

Jaja, sånt är livet.

  

Av Debora Persson - 13 december 2010 09:30

God Morgon!

LUCIA idag!

Vi började dagen med att gå ner till dagis för att fira lucia med alla små barnen! Min lille stjärngosse var så duktig. Han sjöng visserligen inte men det gjorde inga andra barn heller ;)

Han var kvar i luciatåget nästan hela tiden, fram till att ett annat barn blev ledsen och då blev Maximilian med det och satte sig hos mig och njöt av sångerna i mitt knä istället.

Efteråt blev det fika. Lussebullar, pepparkakor och smörgås.

Och det gick jättebra att lämna honom kvar på dagis efteråt. Inga sura miner idag :) Underbart!

Känner på mig att denna dagen kan bli bra!


   


           


     

Av Debora Persson - 12 december 2010 21:20

Jag kunde inte vänta!

Vi skulle ha julbak nästa helg men efter att ha blivit något fruktansvärt sugen på lussebullar så bakade jag dom istället idag... Och jag får väl erkänna att jag fuskade lite genom att köpa "färdiga" lussebullar.

T i l l s ä t t  e n d a s t  v a t t e n... 


Att baka med degar är inte min grej. Jag föredrar smetar så det hade aldrig funkat med att göra degen själv. Tro mig, har försökt måååånga gånger att baka bullar men misslyckats varje gång! 

Iallafall så blev dessa perfekta! Och goda med för den delen. Nästa gång får man tillsätta lite saffran själv för de hade nog snålat in på det i mitt paket... Men de funkade och jag är iallafall nöjd med resultatet :)


Mitt i allt bak kom jag på att förra julen fick Maximilian en egen tomte av min mormor och morfar i julklapp. En samlartomte så detta var  2009 års tomte. Och den hade vi glömt att ta fram så gjorde det nu. Jag vet inte om han ska fortsätta få fler tomtar eller om detta bara var "hans år" men det vore kul med fler tomtar.

När vi barn var små så fick vi alltid prydnadstomtar utav min pappas mormor varje jul och hade det inte varit för henne så hade vi inte haft några tomtar här hemma.. Så sådant är verkligen bra att få faktiskt!

 


 

Av Debora Persson - 12 december 2010 21:17

Maximilian hjälpte pappa med maten idag. De skalade potatis tillsammans.

Hemmalagad biff, potatis, brunsås och lingon blev det.

Efter maten blev det ett bad för Maximilians del.. Kladdigt blev det minsann!


   

Av Debora Persson - 12 december 2010 21:12

I dagens paket kom sista leran...


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards