♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 28 juli 2010

Jag & min fina Fia ♥

Av Debora Persson - 28 juli 2010 14:45

Idag var vi uppe vid 7-tiden. Åt frukost, gjorde oss i ordning och gick ut på en långpromenad i solen. Varmt och skönt var det ute. Nu är vi hemma och lagom trötta. Maximilian har redan däckat.

Han sov kanske fem minuter i vagnen innan han ville vakna igen. Han var inte alls på ut-och-gå-humör och skulle absolut inte sitta i vagnen. Nej, det slutade med att vi fick bära honom sista biten.


Hittade idag fotot på mig och Fia när vi var minismå.

Vi har så många gånger pratat om det fotot för på den tiden skulle vi tydligen har varit väldigt lika.

Det tyckte vi absolut inte då, men nu kan man faktiskt tycka att vi var rätt så lika.

När detta fotot togs minns vi med för vi var hemma hos Fias mormor och drack varm oboy innan vi skulle på disco. Rena förfesten :) haha!

Och att vi var lika på den tiden var det många som tyckte.


-Fias pappa tillexempel, han filmade mig istället för sin egen dotter på gymnastikuppvisningen för han trodde jag var Fia..

- En gång minns jag att jag var uppe på Konsum där Fias mamma jobbar och handlade åt mamma och då frågar kassörskan om vi skulle sätta upp varorna på mamma. Jag fattade ingenting och sen frågade kassörskan om jag inte var Katarinas dotter? Nix det var jag inte. Hade jag sagt att jag var det hade jag kunnat gå där ifrån och låtit henne betala:P

- När vi var i Ullared med Fias mamma var det någon som frågade henne om det inte var undebart med tvillingar.

Okej att den dagen klädde vi oss exakt likadant med. Ljusbeige långkjol, limegröna t-shirt, svart hårband och gymnastikskor.

måste vi tyckt då men såg säkert förjävligt ut. haha och vi var väl bara 10 år (får jag verkligen hoppas, att vi inte var en dag äldre än så!) Att klä sig i så opassande kläder brydde vi oss inte om för det var ju för att vi ägde likadanakläder. Jösses.


Folk trodde vi var tvillingar, syskon eller iallafall släkt, vilket vi absolut inte var men vi räknade ut att vi faktiskt var halvhalvsläkt. Eller ingift halvsläkt åtminstone (min styvpappas föredetta fru var väl lillasyster till Fias farmor eller någotsådant i den stilen?) Det räknade vi som att vi var släkt.


Men efter jag flyttade till Jönköping och vi inte träffades så ofta så växte vi väl ifrån varandra. Men nu efter att vi flyttade hem igen så har vi väl växt ifatt varandra igenpå något sätt.

(inte på längden då för Fia är fortfarande lika kort.

Eller iallafall kortare än mig :p)

Nu umgås vi oxå ofta men inte lika ofta som förr. Förr tror jag dessutom att vi hade roligare.

Vi blev tillexempel portade från möbelaffären för vi var där och snodde alla deras möbelkataloger som vi sen gjorde egna tidningar av.

(vi snodde verkligen hur många som helst. När vi sen fick utskällning av personalen en gång när vi var där så blev det vårt sista besök med.) Dessutom drack vi upp deras oboy de hade i kaffemaskinen man fick dricka av gratis om man var där.

Ja, om man var där för att handla vill säga.

Jösses vad roligt.

Idag klär vi oss iallafall inte längre likadant och vi går heller inte runt och skryter om att vi är halvhalvsläkt;)

Det var kul förr men idag hade vi nog blivit mobbade för den saken.


Förfest innan disco;)

 

 
 
Ingen bild

Fia

28 juli 2010 20:29

Hehe, vad du är söt vännen :) Det är du som är en fin vän. Ja vissst var vi nog lite lika allt :P Och många rolig minnen måste jag verkligen säga att vi har, vi har allt gjort mkt roligt och tokigt tillsammans i vårt liv skulle man kunna säga. Och fler roliga minnen hoppas jag att det kommer att bli, nu när vi äntligen umgås igen. Är glad att vi hittat tillbaka till varandra igen, men det är väl det som är riktig vänskap?

 
Debbie

Debbie

28 juli 2010 20:59

♥ haha ja, det kan man verkligen säga att vi har! Det kan jag lov dig att det blir:)♥ ♥ ♥

http://deborapersson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards