♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 4 december 2010

Dag 07 – Min bästa vän

Av Debora Persson - 4 december 2010 19:30

Min bästa vän


Idag ska jag skriva om min bästa vän. Det blir roligt :)

En bästa vän är någon som man kan dela allt med, prata och ta del av varandra, både jobbiga och roliga saker.

Jag har en sådan vän.

Min bästa vän heter Sofia och kallas för Fia.

Hon bor i ett litet hus tillsammans med sin Henrik.

Hon är 22 år fyllda och jobbar i kök.

Hon är världsbäst på att lyssna när man pratar och man vet vart man har henne.

Riktig vänskap!

I somras skrev jag ju rätt mycket om henne i detta inlägget men tar om en del igen:)

Vi har varit kompisar sen många år och vi delade kompishjärtan till och med.

Efter fyran så flyttade jag till Jönköping, 25 mil ifrån varandra blev det men vi hälsade på varandra ofta. Jag följde med henne till skolan och hon följde med mig till skolan.

Men efter ett tag så började vi glida isär och vi träffades allt mer sällan.

En vacker dag efter nionde klass flyttade vi hemåt igen, fast till Sölvesborg men efter ett år flyttade jag hemifrån och började i Fias klass. Då började vi umgås lite oftare men det var inte förrän jag bodde i Malmö som vi faktiskt började umgås allt mer. När Maximilian föddes och vi flyttade hem igen så blev det ännu oftare.

Nu försöker vi ses så ofta vi kan och det är alltid roligt, vi har alltid en massa att prata om! Så denna gången glider vi inte isär.


När vi var yngre så trodde folk att vi var tvillingar för vi var så lika. Det tyckte vi väl inte just då men i efterhand och man tittar på bilder så var vi faktiskt lika.

Om det kan ni läsa i andra inläggen som jag länkade längre upp..

Fia är iallafall min bästa vän och så kommer det förbli :)


När hon träffade Maximilian för första gången :)

 

Innan disco, tror det var i femman?

 

Midsommar -10

  

Jag hoppas Fia är nöjd med inlägget, hon har ingen blogg men jag vet att hon läser här iallafall :)

 
 
Ingen bild

Fia

4 december 2010 22:50

Fina vän vad du är underbar :) Blir nästan lite tårögd, blödig som man är :P Nej denna gången ska vi inte glida isär, men det är så skönt att man kan glida isär men ändå hitta tillbaka till varandra, det är riktig vänskap, man vet att den andra finns där ändå :) Nu ska vi ha ett långt vänskapsliv tillsammans framför oss, och många fina mina minnen har vi även bakom oss, vi har verkligen hittat på många galna saker i våra dar :P Kärlek till dig

Debora Persson

5 december 2010 10:39

Absolut! Så det ska vara. Jag är glad för det :)♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards