♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juni 2009

Av Debora Persson - 20 juni 2009 14:44

Idag efter vi käkat frukost satte vi oss ute och joinade Sally och grannhunden när dom lekte.

Fint väder ute.

Gjorde oss sedan i ordning och åkte till Sibbarp och köpte glass. Efter det åkte vi till Donken och käkade. Fixade glas till lillebror som köpte plusmeny igår för att få glaset men inte fick något stackarn. Men nu får han våra glas iallafall.


Väl hemma satte vi oss ute och spelade kort. Kaffe på det med. Jag är pisstrött efter denna utflykten och måste vila känner jag.

Känns som om det är söndag med så man är lite seg just för den saken med.


Av Debora Persson - 20 juni 2009 09:15

Idag fyller min underbara syster 19 år!!




Fast kalas för henne blir det inte än, hon skulle fira tillsammans med lillebror i juli tror jag va?


På tal om juli så ska ju minsta lillebror komma ner och bo hos oss ett par dagar. Jga tycker det ska bli förbannat kul. Det tror jag visserligen han med ska tycka.
Är det fint väder så kommer vi bege oss till Tosselilla med honom.

Där var han visserligen förra året men han tyckte det var kul iallafall.

Men vi har kollar runt lite på vad fasen man kan göra för något som är kul för barn i skånr. Finns ju absolut ingenting. Skånes djurpark kan ju inte vara så roligt?

Och det finns inget annat, vad vi vet.

Men Tosselilla får duga.

Där har man ju varit själv när man var yngre.

Var det du och jag Fia?

Med fritids?

Eller vad gjorde vi där? Ah jo det var med loftet när vi röstade om vart vi skulle åka..?


Nog om det.

Frukost nu.

Av Debora Persson - 19 juni 2009 17:11

Hemma från jobbet. Konstigt att vi hade så mycket att göra ändå tycker jag. Själv hade jag aldrig åkt till ett köpcenter och käkat på McDonalds på Midsommar.

Men tiden gick ändå ganska snabbt även om jag inte hade någon rast.

Fast fick 5 minuter ändå.


Oskar och Negern hämtade mig och vi åkte och handlade. Fick med allt vi skulle ha även om vi glömde shoppinglappen.

Nu är det bara att vänta tills min man kommer hem, Oskar ska hämta han strax.

Jag och Negern ska fixa här hemma.

Och vädret håller i sig som tur är.




Av Debora Persson - 19 juni 2009 08:16

Midsommar idag!

Än så länge är det fint väder med. Dom sa att det skulle vara bra väder större delen av dagen så får hoppas på det.

Jag börjar jobba 11 idag. Fyra och en halv timme, gillar inte sådana tider. Hade jag jobbat en halvtimme till så hade jag åtminstone fått en rast. Nu har jag ingen rast och det är riktigt surt.


Idag byter jag dessutom vecka och går in i  25+0.

Jag har gått 25 hela veckor och går in i vecka 26.


Av Debora Persson - 18 juni 2009 22:18

Min man är hemkommen och vi ska köra en snabbstädning. 10 minuter max, sen skiter jag i det.

Köra över lägenheten med dammsugaren lite snabbt och en snabbdiskning.

Det får räcka, sen blir det film för vår del.

Ikväll blir det Unrest. Skräck. För det gillar jag.




Av Debora Persson - 18 juni 2009 21:34

Hemma från jobbet.

Jobbet gick bra. Jag fick köra kvällsskiftet, var längesen jag gjorde det sist. Var inte så haj på det som jag brukade, så blev lite stressigt mot slutet. Kassorna ville inte stämma alls.

Fick mitt lönespec med. Får semesterersättningen denna månaden så var höga siffror på pappret. Förra året kommer jag iåg att jag blev glad över de 15000 jag fick då. Detta året var det betydligt mycket mer. 

Och det är bra, för nu har jag pengar till Göteborg och Ullared. Sen ska jag lägga undan resten till höst när bebisen kommer.

Kan behövas eftersom jag inte kommer få ut så mycket när jag går hemma.

Så dom ska sparas.:) Spara har jag svårt för så får se hur illa det kommer gå.


Imorgon är det midsommar och förhoppningsvis kommer det vara fint väder ute så man kan sitta ute och äta utan att frysa ihjäl.

Tak har vi, men kyla kan vi vara utan.

Oskar och Negern kommer ner till oss och umgås med oss. Jag jobbar visserligen till 15.30 och min man jobbar till 18 men sen är vi ju lediga hela helgen så inte så illa.




Av Debora Persson - 18 juni 2009 11:20

Har en och en halv timme till godo. Och jag är klar. Varför stressade jag? Vi har gjort mat till oss och gjort i ordning oss. Min man ska visserligen gå nu snart, kanske därför jag stressade. För han gjorde sig klar.

Städa lite kan jag göra. Eller så kan jag vänta till ikväll.

Bosse är fullkomligt galen. Springer runt som en jagad höna, upp på saker och ner, studsa lite och ligger och laddar för attack mot ingenting.


Jag tror jag ska vila en halvtimme. Men måste ställa klockan annars kommer jag missa hela dagen.


Av Debora Persson - 18 juni 2009 08:52

Vilket jävla pissväder vi fick idag helt plötsligt.

Men det är skitsamma jag jobbar ju ändå. Hoppas bara vi inte har sådanthär väder imorrn bara. Kan bli lite surt. Förvånar ju ingen om det regnar visserligen. Hade vatt kul om det någongång var soligt hela dagen.


Idag vaknade jag halv sju, låg kvar en stund och steg upp sen. Lite tv och så somnade jag på soffan och vaknade halv 9.

Min man har jag skickat iväg för att handla. Själv ska jag in i duschen snart.

Men det är jerry springer på tv. Det programmet visar verkligen hur dumma amerikaner faktiskt är.

Helt sjuka.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards