♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juni 2009

Av Debora Persson - 14 juni 2009 08:03

Gårdagen var med bra. Förutom min förkylning.

Jag, mamma och Karin åkte in till Karlshamn för K skulle ha balväskan. Det här skulle gå snabbt trodde vi. Och medans vi skulle köpa balväska skulle mamma snabbt in i en sketen affär eftersom hon hade träningskläder på sig och inte var i ordninggjord.

Det tog oss en jävla stund att hitta en väska. Lite kräsen men tillslut hittade vi en fin. Och så skulle vi hitta en näsduk till khaled han skulle ha i sin kavaj.

Gick i alla affärer i Karlshamn men hittade ingen. Tillslut kom vi på att vi inte varit på dressman. Det är väl dit alla går egentligen?

Hittade ingen ändå.

Sen skulle hon ju gå i alla andra affärer med.

Tillslut hittade vi mamma på Citygross. Ingen liten affär men ändå.

Tillslut kom vi därifrån med.


Fia kom hem till mig med vid tretiden kanske. Hon var kvar här till 22.30 kanske. Inte illa. Vi hade massor att prata om.


Sen la jag mig uppe hos mamma och tittade på tv. Somnade i hennes säng så fick gå ner och lägga mig. Karlsson hade somnat på soffan ändå.

Vaknade 7.30 idag. Pigg och glad. Fint väder ute!


Dessutom är det bal för systers del. Den hade jag tänkt titta på innan jag beger mig hem till Malmö igen.

Bäckaskogs slott tror jag det hette där dom skulle vara.

Hon kommer bli jättesnygg!

Av Debora Persson - 13 juni 2009 11:09

" Debbie, det är potatismos och ketchup på min bilruta"

Mamma fattade inte igår vad jag och Karin flabbade åt, men det fick hon ju syn på när hon gick utanför dörren idag.



Nyduschad och nästan klar, ska få upp Karin med och vänta på att mamma ska komma hem från sin springrunda så ska vi åka till Karlshamn och köpa henne balväska hon ska ha imorrn.

Sen ska jag träffa Fia. Hon ska komma hit och hälsa på mig idag.

Ut i skogen bland alla djuren och kottarna. Jippi.


Karin ligger och tjatar om att hon tagit studenten så nu jävlar ska jag få upp henne.


Av Debora Persson - 13 juni 2009 09:39

Gårdagen var bra den.

Vatt ju i Sölvesborg klockan 10. Hem och fixa direkt. Karlsson hade massa att göra så jag och Algot satte igåg och göra fint hemma med ballonger och grejjer.

 Så kom mormor och de andra och tiden gick och så var det dags att åka in tillSölvesborg och titta på utsparken klockan 15. Regnade givetvis. Inte mycket men det var tråkigt väder i vilket fall.


Väl hemma efter utsparken kom det fler folk. Och så var det dags för käk. Jag åt korv för älskar inte smörgåstårta.

Tårta blev det med.


Helt slut efter denna dagen. Gick och la mig vid 23 men det kändes som om klockan var två eller nått.

Vid tvåtiden väcktes jag för då skulle jag och mamma åka in till Hanöhus och hämta Karin.

Det var lyckat. På vägen dit sa mamma att hon inte gillade att köra ut dit eftersom hon alltid hamnade fel och körde vilse.

Vi kom rätt denna gången in iaf.. Vänta på Karin för hon skulle hamndla mat. Mamma blev sugen på pulvermos och bad Karin köpa med det ut till henne.

Så kommer Karin, med en tallrik med köttbullar och en med mos. Och eftersom hon skulle ha mos på båda och snubben i kiosken inte fattade det så sket hon i att betala och bara gick. Det var visserligen väldigt roligt.

Hon glömde bestick och eftersom hon själv inte kunde gå tillbaka och både jag och mamma såg ut som fan och ville inte gå ut bland fulla 19 åringar fick vi dippa köttbullarna i moset.

Det här var roligare än vad det låter.

Efter det så råkade vi gegga ner mammas bilruta med pulvermos i farten.

Och givetvis körde vi vilse.

 Det var verkligen kul. Så vi var väl hemma vid halv fyra tiden. Bara att gå och lägga sig igen.



Av Debora Persson - 12 juni 2009 22:48

Orkar inte skriva så mycket. Mamma väntar nere i soffan om hon inte har somnat nu. Vi tittar på film.

Dagen har varit skitbra. Allt verkligen. Förutom regnet men det överlevde vi med.

Får skriva mer imorrn. Ska hämta Karin på Hanöhus om några timmar. Om jag orkar, annars får mamma köra själv. Och det vill jag inte att hon ska göra.

Tjao

Av Debora Persson - 12 juni 2009 06:43

Det är rena hästvädret ute. Regn och storm. Hur kul är det när man ska ta studenten? Tycker synd om min syster. Själv hade man ju strålande solsken och varmt hela dagen.

Ska snart gå till bussen. Min man slipper köra mig. Så tåget går 8.30 Hemma 10 i Sölvesborg. Då blir det mys med Algot lille.

Nu måste jag fanken käka innan jag ska dra. Får öka takten lite.




'




Av Debora Persson - 11 juni 2009 22:13

Låg och slötittade på tv innan, tänkte att jag hade skitont i fötterna och ville vila lite men hade absolut inte tid.

Det var vid 20tiden. Plötsligt vaknade jag 21.50 Hade ändå haft mobilen precis vid huvudet och inte vaknat ens när den ringde, för hade två missade samtal.

Sjukt trött.

Har inte kunnit göra något alls nu ikväll för det. Tvätten skulle hinna torka men nu gör den väl inte det för detta.

Visserligen är jag en mycket trött människa i vanliga fall. 

Men nu för tiden så är jag tusen gånger tröttare. Ska tydligen käka järntabletter å blir jag piggare. Och visserligen "käkar" jag nog det med, men gillar inte alla dessa jäkla tabletter jag måste käka för bullen i ugnen så brukar glömma dom. Dom smaka apa och får mig att spy.


Nej nu är min man hemma, jag skulle lagat mat åt han stackarn till imorrn men nu får han ingen mat för jag somnade.

Packa nu med.

Av Debora Persson - 11 juni 2009 18:34

Sjukt m ycket att göra på jobbet. Dels för skattepengarna har kommit och så är det skolavslutning med.

Exakt hela dagen har vi haft att göra.

Men det har fått tiden att gå snabbt.


Nu är jag hemma iallafall. Hann inte köpa present till min syster, eller hann gjorde jag väl, men min man hade ju mitt kort så förhoppningsvis har han köpt det åt mig.


Jag har egentligen en massa att göra just nu. städa och grejja. Packa ska jag med göra.


Av Debora Persson - 11 juni 2009 07:30

Idag är jag sjukt trött. Börjar jobba om en timme. Och så jobbar jag heldag med så slutar inte förrän 17.30

Lite surt. Behöver hem och packa med. Får åka tidigt imorrnbitti om jag ska bli hämtad. Karlsson behäver nämligen jobba ett par timmar så han får hämta mig så får jag vara hemm med Algot tills studenten blir av.

Men det ska bli kul. Har inte bestämt när jag ska åka bara men det märker vi. Vill egentligen komma iväg så tidigt som möjligt så jag slipper stressa.



Måste iväg och se om jag hittar en studentpresent till Karin med innan jag åker hem, hur jag ska hinna det egentligen. Annars får jag springa på min rast om jag hinner det med.


Nu måste jag göra mig i ordning så jag hinner med här.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards