♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juni 2009

Av Debora Persson - 17 juni 2009 21:31

Eftersom jag är sjukt rastlös men för trött för att göra någon vettigt, så sitter jag hellre i telefon- mamma var och gjorde något med jobbet och kunde inte prata. Ingen svarade hemma, kanske för att jag ringt och pratat med Algot två gånger redan. Karin fick jag tag på. Hon sa att hon ville bo hos oss i höst tills hon hittar egen lägenhet om hon kommer in på skolan i Malmö. Kan ju vara bra med lite städhjälp faktiskt. Hon kan vara vår allt-i-allo. Städa, tvätta, gå till affären, vara barnvakt och diska. Det kan ju bli perfekt.

Inte bara därför jag hoppas hon kommer in i Malmö, hade varit skit kul om hon gjort det. Värre om hon kommer in i växjö. Dör kan ju inte finnas mycket. Känner ingen där heller. Eller så kommer hon in i Jönköping. Där känner hon visserligen folk. Men hur kul kan det vara. Jag ångrar verkligen inte att jag lät bli att flytta upp dit. Malmö är bättre. Och närmre hem till familjen.


Om 20 minuter kommer min man hem. Då blir det skräckfilm. Jävlar, jag skulle lagat mat med ju.

Får ta allt imorrn istället.


Av Debora Persson - 17 juni 2009 20:38

Efter filmen, som jag givetvis somnade till så städade jag lite. Diskade och har gjort det mesta fint här. Det tar ju sin tid. Seg med förkylningen och dessutom får jag lätt ont i nedre delen av ryggen med. Börjar snart bli framtung. En riktig tjockis.

För idag har jag dessutom gått 24 veckor och 5 dagar. Alltså har jag endast 106 dagar kvar tills han kommer till oss.


 


 Annars är det lugnt, trött som vanligt och ska egentligen göra mat till oss som vi ska ha med oss till jobbet imorrn. Men det kan vänta lite till, ska bara steka kyckling och koka ris. Kan ju inte ta så lång tid, och dessutom kan man göra riset imorrn eftersom vi båda jobbar eftermiddag.


Sally har inte varit hemma på hela dagen. Antingen har grannjävlen ring och bett någon komma och hämta henne eller så stämmer det inte att kastrerade katter inte springer så långt. Att dom alltid håller sig i närheten av hemmet.

Men hon har ju varit borta sen i morse när jag släppte ut henne.


 

Här ligger hon i vilket fall och myser efter att ha varit hos doktorn.

Fin grön tatuering fick hon i sitt öra med. Fast man ser inte vad som står men det kommer kanske fram senare?

 

 

Av Debora Persson - 17 juni 2009 14:32

Denna filmen hamnade i brevlådan idag.

Den är sjukt bra den så nu har jag 2 timmar filmtittande framför mig.




Av Debora Persson - 17 juni 2009 11:34

Vi börjar kolla efter annat boende till oss.

Hus tillexempel. Egentligen räcker det ju med marklägenhet eller liknande. Men ska man lägga så mycket pengar på det plus månadshyra, kan man få ett hus för samma pris utan månadshyra. Då har man ju bara bolån kvar.

Men som sagt är vi inte jätte insatta i det där så våra päron får hjälpa oss.


Av Debora Persson - 17 juni 2009 07:59

Vaknade tidigt idag med, Sally väckte mig med en massa pussar. Idag är hon pigg som vanligt igen!

Veterinären sa till oss att hon borde vara inne 2-3 dagar innan hon går ut. Men eftersom hon ville ut ganska snabbt igår gick det inte att hålla henne inne idag. Så var tvungen att släppa ut henne. Hoppas hon gick och pissade på grannens tomt.

Jag kan knappt andas för min förkylning. Ocg gillar inte nässpray heller för den delen.



Av Debora Persson - 16 juni 2009 19:54

Du är på dag 173 av 280. (61,8%).
Du är i vecka 25.
Du har gått 24 fulla veckor och 4 fulla dagar (v24+4).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 107 dagar kvar till beräknad förlossning.



----------





Slappat på soffan stärre delen idag. Här är vi alla lite sjuka.
Jag är förkyld, Sally har kastrerats och är fortfarande hög och snurrig. Bosse bara sover hela tiden.
Min man kommer hem om en och en halv timme och livar upp det här hemma.
Fast å andra sidan så mådde inte han heller prima.
Men han ska vara mannen i huset och ska färsöja oss sjuklingar så han måste jobba. 
 
 
Själv har jag legat och tryckt i mig chokladkex så jag är mätt nu. 
Av Debora Persson - 16 juni 2009 14:37

Har fått hem min Sally nu. Dom sa att jag kunde hämta henne mellan 13 och 16, vi var där 13.10 Ville få hem henne så snabbt som möjligt. Det hade gått bra iallafall. Stackarn kan knappt gå, så hon ligger i sängen och sover nu.


Jag ska nog gå och lägga mig i soffan och titta en film snart hade jag tänkt. Orkar inte göra något annat. Fortfarande kass. Hostar och har mig. Ibland är man piggare och då känns det dumt att vara hemma och sjuk medans man samtidigt ena stunden mår som en jävla apa.



Av Debora Persson - 16 juni 2009 11:13

Fick iväg lilla Sally innan. Blir idmärkning med. Lika bra.

Var inte alls så långt bort som vi trodde, tog max 10 minuter, på vägen hem. På vägen dit körde vi fel. Men gpsen visade fel med. Enligt den skulle vi åka länge till tills vi var framme men rätt som det var låg det där bara.

Ska hämta henne vid ett-tiden sen. Då ska hon få mat stackarn.

Grannens hund är här inne på vår altan och letar efter henne. Vill leka. Hunden har sprungit här fram och tillbaka ett par gånger nu.

Lägga mig under täcket och läsa lite nu tror jag.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards