♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juni 2009

Av Debora Persson - 29 juni 2009 17:30

Hemma från stan nu. Vatt först inne på Försäkringskassan. Det är verkligen inte som i Karlshamn, där man kommer in och kan få hjälp direkt, även om Malmö visst har 3 stycken försäkringskassor så vatt det otroligt mycket folk där.

Man fick ta kölapp. Jag fick nummer 151 och turen låg just då på 64!

Vad är det för skit??

Jag stog där ändå i 10-15 minuter och det var fortfarande nummer 64 när jag gick. Att folk verkligen sätter sig och väntar så länge!?


Och jag orkade inte leta upp ett annat ställe så tog en broschyr och gick.

Får ringa och beställa papper istället.


Åkte in till Triangeln istället och gick och tittade tills min man fick sin lunch. Blev Bk idag. Efter det blev det lite mer affärer innan han var tvungen att gå till jobbet igen.


Men jag fick lite handlat. Dock inte skor som jag skulle ha, var nära på att köpa skor men sket i det sen.

Men fick lite smink, en klänning och en tröja mm.


Trött, svettig och varm så åkte jag hem. Ska städa lite nu innan min man kommer hem med Danielsson och vänder, dom ska på fotbollsfinalen sen ikväll. Så ensam exakt hela dagen.




Av Debora Persson - 29 juni 2009 08:24

Vaknade tidigt idag med. Mardrömmar. Men låg kvar en stund och lyckades halvt somna om så ringde min mans klocka. Så vi steg upp. Han ska till jobbet snart.


Idag blir det även att åka in till stan. Måste ringa lite samtal innan så jag vet hur jag ska göra för jag har absolut ingen aning.

Sen ska jag äta lunch med min man och se om jag hittar ett par skor som jag skulle kunna gå i när vi är i Göteborg. Med tanke på att jag redan har så ont i fötterna och ska gå mycket där uppe behövs nog ett par rejäla skor.


Bosse är fortfarande inte hemma. 



Av Debora Persson - 28 juni 2009 20:45

Jag och min man tog bilen ut till Sibbarps småbåtshamn innan och gick en runda.

Blev ingen jätterunda då jag fick ont i magen som vanligt...

Sen bar det hem och min man började med maten. Wok.


Min man är bra han med för han skrev mail till kanslihuset pga grannen, då slapp jag höra av mig till dom. Sånt slipper jag helst.



Av Debora Persson - 28 juni 2009 17:49

Du är på dag 185 av 280. (66,1%).

Du är i vecka 27.

Du har gått 26 fulla veckor och 2 fulla dagar (v26+2).

Du är i 6:e kalendermånaden.

Du är i 7:e graviditetsmånaden.

Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 95 dagar kvar till beräknad förlossning.


Vecka 27: 26 jun - 2 jul 2009

Kroppen: Man kan sova lite oroligt på nätterna när man har kommit en bit in på graviditeten, ofta störs man av att man måste gå upp och kissa. Många upplever också att de drömmer mer nu, ofta om förlossningen eller om barnet. Det är troligen kroppens sätt att förbereda sig mentalt, man kanske inte drömmer mer, men eftersom man vaknar oftare så kan det vara så att man kommer ihåg drömmarna bättre.

Barnet: Musklerna på armar och ben blir starkare och ibland kan barnet få in en riktig fullträff mot revbenen eller mot urinblåsan, vilket kan göra ont minst sagt.

Av Debora Persson - 28 juni 2009 16:39

Den funkar faktiskt!


 

Av Debora Persson - 28 juni 2009 14:19

Hemma från jobbet nu. Ybersnyggt väder ute. Men jag håller mig inne, har absolut ingen som helst lust att bli påhoppad av galna kärringar som inte kan prata i normal ton utan måste skrika hela tiden.

Så ingen sol för min del, men spelar ingen roll, har så ont i ryggen ändå så får att jag och Sally ligger och myser på soffan och sen kanske städar lite om jag orkar det.



Imorgon är jag ledig och då ska jag åka in till försäkringskassan och kolla upp det här med havandeskapspenning och kanske då med passa på att gå till läkaren om man måste det.. Ska ringa och kolla med mamma med. Hon borde kunna det där.


Annars har jag fått reda på att Davids bil pajjat häromdagen så han kanske inte kan åka ner till Malmö nästa vecka... Hur vi då ska göra är ju frågan eftersom jag dessutom med skickat ner en nyckel till dom. Fast det klart, då får ju mamma åka lik förbannat.



Av Debora Persson - 28 juni 2009 07:05

Ingen hit att stiga upp idag.

Annars brukar jag vara pigg vid denna tiden men idag är jag verkligen inte det.

Illa mår jag med.

Både jag och min man ska åka till jobbet om en timme. Men jag slutar 13 idag med, medans min man slutar inte förrän 18 så det är lite surt får jag säga.




Av Debora Persson - 27 juni 2009 21:36

Jag och min man åkte ut till Västra hamnen innan och gick en liten runda. Så jättelångt orkade jag inte.

Åkte sen till Maxi och handlade lite.

Kom hem lagom för att kunna se Lasse Lindh på sommarkrysset.


Sitter och har just ätit och tittar på Göta Kanal fast vi sett den 4000 gånger.

Men finss inget annat på tv och vad mer kan man göra en lördagkväll?




Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards