♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juni 2009

Av Debora Persson - 25 juni 2009 07:43

Förmodligen passar inte dina vanliga kläder längre, för nu börjar du lagra fett kring bröst och höfter. Graviditetsstrimmor på mage och bröst bör dyka upp nu, om du alls kommer att få några. Ditt hjärta och dina njurar jobbar hårt för att hålla igång blodcirkulationen, och ta hand om den ökade mängd vätska som finns i kroppen.


Du har nu klarat av två tredjedelar av graviditeten. Nu har du nog ökat cirka sju till tio kilo i vikt. Hela kroppen påverkas av graviditeten.


Barnet är ca 23 cm långt från huvud till stjärt och väger ungefär 900g. Ryggraden blir starkare och smidigare, för att den skall orka bära kroppen. Lungorna utvecklas alltjämt och barnet växer till sig mer och mer. Med lite tur kan man höra barnets hjärtslag genom att någon lägger örat mot din mage. Ögonen är nu färdigbildade och barnet har lärt sig att både andas in och ut. När barnet hör ljud reagerar det med högre puls, och spelar du musik kan det hända att hon/han rör sig i takt. Det finns studier som visar att barnet reagerar på beröring runt denna vecka.


Till för tidig förlossning, prematur, räknas alla som föder före 37 fullgångna veckor. En normal graviditet är 40 fullgångna veckor.


Överlevnaden hos mycket för tidigt födda barn, det vill säga under 28 fullgångna veckor har förbättrats radikalt under de senaste åren. Idag räknar man med att gränsen för att barnet ska kunna överleva utanför livmodern ligger mellan 22-23 fullgångna veckor. Därefter ökar chansen för barnet att överleva för varje dag och dramatiskt från vecka till vecka.








Av Debora Persson - 25 juni 2009 07:20

Igårkväll kom Fanny ner till oss och vi satte oss ute och spelade SkipBo.

Klockan hann bli 23.40 innan vi kom på att vi var trötta.

Bosse var tillochmed utanför vår altan och gick. Det har inte hänt tidigare om man bortser från när vi var i Mörrum.


Problemet nu är ju det att Bosse fortfarande inte kommit hem...

Det värsta är väl att han kanske ligger och trycker någonstans och inte vågar komma fram precis som i Mörrum när han försvann.


Får hoppas han kommer hem snart.

För övrigt så är det lite blåsigt och kallt ute och ingen sol. Kan bero på att klockan inte alls är mycket.

Men om solen kommer fram, vilket den borde för det ska bli 23 grader och sol idag så åker jag och min man och lägger oss och solar.

Få lite färg på oss för det har knappast hänt detta året.


Innan dess blir det att vi åker och handlar. Lönen  kom idag och kylen är tom så lika bra.

Har sen egentligen en jävla massa att göra idag med så vet inte hur jag ska hinna med allt här. Jobbar ju hela helgen och inte ledig förrän måndag nästa gång.

Helgen kommer bli pest för min del.


Av Debora Persson - 24 juni 2009 20:50

Äntligen hemma från jobb!

Kan börja undra hur länge jag kommer orka jobba verkligen.

Sjukt i helvete ont i ryggen när jag jobbar.

Man böjer sig ioch har sig hela tiden. Trodde det skulle vara enklare för mig i kassan för där står jag bättre, men desto mer att jag böjer mig och rör mig jobbigare.


Ont i fötterna har jag med, skulle jag överleva med min rygg så kommer jag antagligen snart dö i värmeslag.

Håller på att dö för värmen där inne med.


Min man hämtade mig och vi gick till Stadium för jag skulle köpa bikini.

Den förra jag köpte var på tok för stor. (växer säker i den snart, men det är nu jag måste ha en med.)

Så det var tre betala för två. För min man blev det nya badbrallor med.


Nu är vi mätta och belåtna, tittar på Sprängaren på 4Film, snart kommer Paradiset med.


Min man och Fanny ville iväg och bada ikväll. Skulle tydligen vara 22 grader i vattnet men på tok för kallt för mig. Dessutom har jag ont så borde bara ligga ner och vila min rygg.




Av Debora Persson - 24 juni 2009 07:28

Gomorrn.

Nyduschad och ska snart käka frukost.

Solen är redan på och jag ska jobba. Så typiskt. Men imorrn är både jag och min man lediga. Då ska vi åka iväg och lägga oss i solen om det kommer finnas någon bara för vi är lediga.


Och nu är vi under 100- strecket med. Endast 99 dagar kvar!




Av Debora Persson - 23 juni 2009 22:58

Skrev in en såndär låneansökan på nätet innan. Fick svar från två banker att jag absolut inte kommer få ta lån från deras bank för att jag antingen inte har fast jobb eller betalningsanmärkningar.

För det fösta så har jag jobb och för det andra så har jag fan inte en enda jävla betalningsanmärkkning. Var fick dom den skiten ifrån?

Jävla nötter.


Alltid ska det vara något och på detta så laggade datorn så jag blev förbannad och slog på den. Pissinternet.


Detta betyder nog att jag borde gå och lägga mig innan något annat händer.


Av Debora Persson - 23 juni 2009 21:30

Mamma tycker vi ska skicka in en ansökan på huset. Hon gillade det. Och det gör vi med. Men vetetusan å andra sidan. Hur ska vi klara det? Man kan ju alltid testa, sen gäller det för min man att hitta sig ett jobb hemma med bara. Det är ju den största haken.



Kattvakt ska vara löst till 6 Junli när vi ska till Göteborg med.

Meningen var först att Kalleponken skulle komma ner med Vilma och passa dom små liven. Men så fick han kanske sommarjobb och annat som gjorde att dom inte kunde.

Sen fick jag mamma att åka ner med Algot. Sen kunde inte mamma för då skulle hon ha kommit tillbaka från sin semester precis och kunde kanske inte ta ledigt eller vad det nu var.

Jennie och Henke kanske skulle kommit ner men så kunde inte dom heller.

Men min käre storebror David hemkommen från Umeå får den stora äran att komma ner.

Han skulle tänka på saken.

Men mamma sa att han skulle väl det så jag kunde lika gärna skicka hem nycklen så kanske han kände sig mer tvungen att åka. Nu kan han ju ta med Kalleponken med för han hade ju inget jobb sen ändå.

Det är ju perfekt.



Snart kommer min man hem och då blir det toast:)


Av Debora Persson - 23 juni 2009 18:52

Jobbat klart för denna dagen! Skönt, det var sjukt varmt där inne idag.

Och lugnt, folk vill väl inte gå inomhus när vi väl har så skönt väder ute.

Men lite folk hade vi ändå.


Idag är det bara 100 dagar kvar tills han kommer.

Alltså sista tresiffriga dagen. Får hoppas de sista 99 dagarna går snabbt som fan..Men de gör det säkert.



Av Debora Persson - 23 juni 2009 07:19

Jobba förmiddag idag, ganska skönt för då kommer jag hem någorlunda tidigt.

Då hinner man kanskse sitta i solen en liten stund förhoppningsvis.


 Så då ska jag göra mig i ordning, och sen väcka min man.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards