♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2009

Av Debora Persson - 30 maj 2009 08:31

Hade kunnat sova längre idag. Men min man väckte mig.

Bosse har ätit så mycket mat att han spytt. Inte konstigt som han trycker i sig egentligen.

Har skickat karlarna iväg för att köpa frallor nu.

Förhoppningsvis kommer dom hem snart för jag är sjukt hungrig. Magen kurrar på mig som fanken.


Det skulle bli fint väder idag men det syns inte. Får hoppas det kommer om en stund.



Av Debora Persson - 29 maj 2009 23:38

Jag ångrar djupt att jag skrev upp mig på att jobba imorrn.

Känner att jag inte har någon som helst lust till det där nu.

Tänk om jag istället fått följa med mamma till Turkiet. Värmen och fina hotellet. Algot fick äran att bestämma vart dom skulle åka, och det blev dit med hotellet med rutchekanorna i vattnet. Det hade jga med valt om jag varit han.

Han kommer vara lycklig där en hel vecka.

 Från början var det tänkt att vi skulle åka till Turkiet i sommar med. Jag, min man, Fanny och någon till. Men blev som sagt ändrade planer. Vi åker till Götet istället.

Vi behäver pengarna här hemma istället kände vi.

Av Debora Persson - 29 maj 2009 23:16

Äntligen är denna dagen snart slut. Jobbet var okej. En hel del att göra. Tycker det är som roligast när man har att göra  hela tiden. Att man får jobba lite. Men så har man även roligt när det är helt dött med. Även om tiden inte går lika snabbt.

Stängningen var tillslut över. Diskmaskinen sönder fram till nästa vecka. Det är lite jobbigt.


Oskar var utanför och hämtade mig iallafall. Vi åkte till coop och köpte choklad sen bar det av in mot stan för att hämta upp min man på hans jobb.

Sen åkte vi till Burger King och hämtade hem mat. Mätta och tjocka sätter vi på en film, The guardian, den gick på tv, men eftersom vi missade början och ville slippa raklam så var det tur vi hade den på dvd.


Pratade med mamma innan med. Dom åker ju imorrn. Dock kommer dom inte inom Malmö och hälsar på mig. Synd det.

För övrigt så hade dom inte packat klart, inte för att man blir förvånad. Sista minuten är vanligt hemma hos familjen RobertssonKarlssonPersson.

Mest Robertsson. Algot vägrade nästan packa handbagage, för han tyckte det var roligare att vara med Kalleponken och Vilma.

Mamma var pratglad idag. Dock fick hon en chock efter 45 minuter i telefonen när Karin kom med en Mors Dag present till henne och var tvungen att lägga på.


Av Debora Persson - 29 maj 2009 12:12

Snart skiter vi i det här.

Går snart till bussen även om den går kvart i.

Detta börjar bli tråkigt.

Fast det är ju bara idag med.

Och imorrn, men det räknas knappt, hinner ju inte dit förrän jag ska hem.

Börjar ogilla stängningar.

Nästa vecka har jag bara öppning, de tre dagarna jag jobbar.

Veckan efter är med okej.

Dessutom ledig den helgen med.

Då är det studenten i Sölvesborg som gäller.

Så nu får det gärna bli fredag den 29 Maj, klockan 20.30

För då är den jobbiga veckan över för min del.

Pussa Bosse hejdå nu och ropa in den andra lille katten och se om hon vill komma hem. Packa ner maten och leta reda på mina saker så kan jag nog gå sen.

Ge dom mat med måste jag.

Får inte glömma. Bosse äter fortfarande som en häst.

Maten bara försvinner ner i magen på han. Och vatten som ingen av dom knappt dricker försvinner med. Fyller man vattenskålen innan vi lägger oss är den torr när man stiger upp.

Dom äter oss ur huset.



Av Debora Persson - 29 maj 2009 11:38

Fan vad det är tråkigt att bara sitta ovh vänta. Som när man var lite och väntade flera timmar på att tomten skulle komma.

Nu väntar jag visserligen på att klockan ska gå så jag kan komma till jobbet.

Har inget kul att göra här hemma nu ändå. Sally är ute, Bosse har gått och lagt sig och min man gick precis till sitt jobb.

Jag behöver inte åka förrän en timme, en och en halv.

Tar hellre bussen om en timme så slipper jag sitta hemma och glo iallafall.


Höstens nya åk är beställt. Kanske tidigt, men det skulle ta iallafall 7 veckor innan den skulle komma. och då har vi åtminstone kommit in i v 30. Och m ed min vanliga tur när det gäller att beställa på internet så kommer alltid sakerna senare än vad dom ska.

Får ju hem en bilbarnstol i samma tyg med, men den pröjsar mamma åt oss:)

Kan ju vara bra att ha allt hemma med man ska ha.




Av Debora Persson - 29 maj 2009 10:25

Började städa innan. Dammsugaren ville inte direkt som jag ville så gav fan i det. Får se ut som det gör när Oskar kommer.

Jag är för trött för att göra något, kommer bara bli på dåligt humör om jag börjar städa känner jag.

Tänkte jag skulle vila istället. Bosse ligger jämte mig och tvättar sig. Min man lagar mat som vi ska med till jobbet.

Skulle sovit en timme till i morse känner jag nu.


Av Debora Persson - 29 maj 2009 08:03

Idag går vi in i vecka 23. Har gått 22 fulla veckor (22+0)Det ska vara 125 dagar kvar tills han kommer.


 


 Vaknade tidigt idag. Hade kunnat somna om men pallade inte. Ska försöka få lite gjort här idag innan jag åker till jobbet. Så det inte ser ut som Jerusalems Förstörelse när Oskar kommer ikväll. Han hämtar först mig på mitt jobb sen får vi vänta en timme tills min man slutar. Så blir det väl mat efter det. 


Ska tydligen bli fint väder i helgen med så får hoppas på det.Jag ska i vilket fall till min favoritaffär, den min man inte gillar så värst.Och så ska jag handla nytt åk till Bosse. Vi hade juinte räknat med han när vi planerar hemresan och vi har bara en transportbur så blir att vi får köpa en till nu. 


Ska snart väcka min man. Jag är jättehungrig. Så får snart bli frukost och Jerry Springer för det börjar nu med. 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards