♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2009

Av Debora Persson - 28 maj 2009 22:57

Jag hatar när folk ska ge mig dåligt samvete. Inte för dom gör det medvetet. Utan för jag tycker synd om den andra. Jag känner mig taskig när jag säger nej.

Tänk lillebror som alltid får presenter av mig. Han vill ha och ha. Även om jag är v ärldens fattigaste vill jag ge han en present.

Och han får en present.


Detta hände även ikväll, fast det handlade om lillasyster. Visserligen fick hon inte helt som hon ville men vi löste det snyggt.

Inte hennes menig att ge mig dåligt samvete.


Det värsta är att folk lär sig detta. Det är nog det lillebror tex gjort. Han vet att med lite tjat så går det.


Det är samma sak med mig visserligen. Lite tjat, och jag får min vilja fram. Oavsett vad det handlar om nästan. :D


Tänk hur det blir med våra barn sen. Pappa säger nej. Mamma säger nej. Mamma ger med sig. Det vet barnen.

Av Debora Persson - 28 maj 2009 22:57

Jag hatar när folk ska ge mig dåligt samvete. Inte för dom gör det medvetet. Utan för jag tycker synd om den andra. Jag känner mig taskig när jag säger nej.

Tänk lillebror som alltid får presenter av mig. Han vill ha och ha. Även om jag är v ärldens fattigaste vill jag ge han en present.

Och han får en present.


Detta hände även ikväll, fast det handlade om lillasyster. Visserligen fick hon inte helt som hon ville men vi löste det snyggt.

Inte hennes menig att ge mig dåligt samvete.


Det värsta är att folk lär sig detta. Det är nog det lillebror tex gjort. Han vet att med lite tjat så går det.


Det är samma sak med mig visserligen. Lite tjat, och jag får min vilja fram. Oavsett vad det handlar om nästan. :D


Tänk hur det blir med våra barn sen. Pappa säger nej. Mamma säger nej. Mamma ger med sig. Det vet barnen.

Av Debora Persson - 28 maj 2009 22:00

Detta internet... Det får mig att bli galen och vilja kasta ut skiten för gott.

 Jobbat idag. Jobbigt. Fick tänka att det är ju inte så lång tid kvar tills jag slipper det för ett bra tag. Förhoppningsvis får jag börja gå hemma redan i augusti.

Längre kommer jag inte orka.

Tänk att springa där och svettas i värmen i sommar 8 timmar om dagen? Tjock. Kommer inte funka.


Gick till bussen innan, skulle hinna med bussen som skulle gå 8 minuter över, knappt över så körde bussfittan förbi mig. Alltid är bussarna sena här nere. Men fan att dom ska vara för tidiga!

Fick vänta 20 minuter på nästa buss.

Min man var på den bussen.

Busschaffisen var en kaxig jävel. Jag la fram 22 kronor som det kostade och då sa han på kaxigt språk " Är det där 22 kronor???" 

Han trodde jag lagt fram för lite pengar till han. Så blev han tyst när jag räknade pengarna framför han eftersom han inte kunde räkna själv.

Jävla busschaffis.



Hemma nu iallafall. Ska ha mat och massage för mina fötter.




Av Debora Persson - 28 maj 2009 10:41

Sovit mycket bättre inatt, men vaknade först tjugo över sju, precis som igår. Men vi somnade om, min man har sovmorgon idag med. Steg upp vid 9. Ställde klockan på halv för vi skulle hinna ringa veterinären. Men försent klockan 9 så vi missade det idag med.

Imorrn får vi ta och göra det istället.

Idag blir det jobba som alla andra dagar. Samma tid. Så är det bara imorgon med. Och lördag men det är bara tre timmar så gör inte så mkt, på lördagar går tre timmar snabbt eftersom vi har mycket att göra. Nu har alla fått lön med.

Och på lördag får jag kanske träffa mamma, Algot och Karlsson innan dom dra till Turkiet.

Oskar är i stan med. Han kommer imorrn.


Av Debora Persson - 27 maj 2009 22:29

Dålig stämning just nu här hemma. I

nte många minuter kvar och Man Utd ligger under med 2-0.

Bosse har gått och lagt sig, han var nöjd med Barcelona vinsten.


Ganska trött ikväll, så vetefan om man ska lägga sig efter matchen?

Får la se vad som sänds på tvn, är där inge bra så skiter jag i det. Otroligt rastlös är jag.




Av Debora Persson - 27 maj 2009 21:30

Det är verkligen livat här hemma nu.

Jag och Bosse får hejja på motståndarlaget för dom leder.

Vi väntar mest på att godiset ska komma fram medans dom andra sitter och svär.

Av Debora Persson - 27 maj 2009 20:51

Åkte in till stan innan och mötte min man så gick vi och käkade thaimat. Vi satt ute och åt. Ena stunden var det varmt och sol, så plötsligt blev det kallt och molningt. Och så var det så hela tiden, kallt, varmt, kallt, varmt.


Efter det gick vi till H&M där jag köpte fetebyxor. Dom sitter perfekt, men frågan är egentligen hur länge jag kan ha dom? Jag kommer ju säkerligen få större rumpa och fetare lår så då kommer jag inte i dom byxorna heller.

Men alla mina vanliga jeans har jag vuxit ur nu. Men känns lite att slänga ut 500 spänn på byxor jag kanske bara kan ha någon eller några veckor. Men men.


Sen vatt det jobb. Mycket folk idag men stängningen gick bra. Min man hämtade mig och hade väldigt bråttom. Fotboll på tv ju.

Fanny har kommit ner med för att se den.

Min man han sitter här och svär som bara den och skäller och håller på.

Dessutom ligger MAN UTD under med 1-0 så blir ju inte bättre för det.


Nu måste jag käka. 

Av Debora Persson - 27 maj 2009 10:57

Fick en fläng att dra in till stan med nästa buss, så kan jag käka lunch med min man idag. Fast jag sa till han igår att jag inte pallade åka in till stan så tidigt. Han börjar vid 13 igen så får har en hel timme på mig att ta mig till mitt jobb efter det. Skit samma. Måste göra mig klar nu, bussen går om 20.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards