♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 1-2 år ♥

Av Debora Persson - 11 februari 2011 19:00

I veckan ringde jag tandläkaren för jag behövde lite hjälp med Maximilians tandborstning.

Helst vill han borsta sina tänder själv men han käkar bara upp tandkrämen, kör full patte på kranen och sätter handen för så det sprutar vatten i hela badrummet.

När vi försöker borsta hans tänder så får vi bara ta ett par borsttag i övre delen men inte på undre.


Så idag var Maximilian & Dennis hos tandläkaren.

Fick en ny svart fin tandborste men att öppna munnen var det inte tal om...

Han vägrade såklart och började sen stortjuta så det gick väl sådär med det..

Fick iallafall lite tips på hur vi skulle kunna få tandborstningen att fungera.


 

Av Debora Persson - 7 februari 2011 18:15

Då var snart denna måndagen över.

Har haft matteprov idag som jag klarade, hur vet jag inte för jag fattade noll och jag hade tänkt plugga i helgen på det men det hann jag inte. Ändå klarade jag det. Bara två prov till och sen har jag klarat av det.

Ska strax fortsätta med pluggandet eftersom jag har hemtenta som ska in senast onsdagkväll. Maximilian tittar på sin favoritfilm under tiden ;)


Igår skulle vi ju inviga Maximilians nya fiskespel, men när vi kom hem så hade vi inget batteri som passade i fisken så idag var jag iväg och köpte rätt batteri så idag kunde vi spela det.

Tar nog lite tid att förstå vad man ska göra (precis som på fiskepusslet). Han ville gärna vara framme med sina små fingrar och pilla men sen när fiskarna bet igen så var det inte lika roligt;)

 



Idag är det även ett år sedan som Maximilian döptes!

Det kan ni läsa om HÄR!

 


Av Debora Persson - 7 februari 2011 07:36

God morgon!
Måndag igen och ny vecka. Massor att göra & fullt upp hela veckan.

Massor i skolan som ska göras, Dennis är ledig ons-fre så mina pojkar är hemma tillsammans nästan hela veckan. :)


Igår när Maximilian gick och la sig i sin säng för natten så hade han med sig sin teletubbiesfilm som han fick av Fia & Henke.

Där låg han i sängen och tittade på fodralet till filmen fram tills det att han somnade. ♥

Lilla hjärtat vad gulligt.

Även innan han gick och la sig så gick han runt med filmen i handen men det blev inget filmtittande för hans del så han längtade väl tills idag då han fick titta på filmen;)

Så nu på morgonen när han vaknade skulle han ju såklart titta på filmen :)


 

Av Debora Persson - 5 februari 2011 09:15

500 dagar av lycka.

1 år & 4 månader & 1 vecka & 6 dagar.

Det är vår Maximilian det.

    

Av Debora Persson - 1 februari 2011 08:40


 

  Min lilla prins har namnsdag idag.

 


Max & Maximilian har namnsdag idag.

Därför firar vi massor eftersom min lilla kusin heter Max och lillebror Algot heter Maximilian i andranamn. Och så min lilla Maximilian såklart.


Idag har vi även ett födelsedagsbarn vid namn Khaled som fyller 22 år idag.

Av Debora Persson - 31 januari 2011 17:45

Hämtade min lilla prins vid 16.30 på dagis idag.

När vi var på väg hemåt så stog det två bussar vis vändplatsen och väntade på att köra.

Maximilian fick se dessa och vägrade följa med hem förrän de kört förbi så jag fick helt enkelt stå snällt och vänta på bussarna skulle köra förbi. Med tiden kom det yttligare 2 bussar och vi tittade då på 4 bussar som körde förbi oss.  

Vad gör man inte för den man älskar??   

Efter fjärde bussen ville jag gå hem men det ville absolut inte Maximilian eftersom det kom en femte buss just då. Men den bussen väntade jag inte på utan fick istället en vansinnig liten pojk med mig hem. Vi var då hemma strax efter 17.00 så det tog sin lilla tid att komma hem idag:)


 


Dessutom har Maximilian ändrat inställning vad gäller dagis nu de senaste veckorna.

Förut har det alltid varit jobbigt att lämna honom på dagis då han grät och skrek så han blev aldeles röd i ansiktet när jag lämnade honom och när jag kom och hämtade honom fick han brottom hem och vinkade direkt till fröknarna och ville att vi skulle gå hem fortare än kvickt.

Nu är det inga som helst problem att lämna honom på morgonen.

Han går in helt själv och vinkar glatt till mig när jag går därifrån.

Och när jag hämtar honom på eftermiddagen har han inte alls brottom att följa med hem. Antingen så fortsätter han att leka med det han höll på med eller så kommer han till mig, tar mig i handen och går och visar mig olika saker där på dagis. Och efter en stund kanske han vinkar hejdå till fröknarna.   


 

Av Debora Persson - 30 januari 2011 20:16

Pyamas och gummistövlar..

Vår prins GÅR nu hellre än att krypa.

Kryper gör han om han får extra brottom för visst går det fortare att krypa fram än så länge men annars traskar han runt hela tiden.

  


   


       

Av Debora Persson - 30 januari 2011 17:30

Idag var det perfekt väder ute så vi begav oss och hämtade Oskar för att sen gå en sväng i Tivoliparken. Vi hade bröd med oss så vi matade ankorna, och så mycket fåglar som det var! Hade behövt hur mycket bröd som helst om alla fåglar skulle få  något. Vi gick där en sväng och sen hamnade vi på lekplatsen som var täckt med is, konstigt att de inte gör något åt all isen med tanke på hur mycket barn som var där och lekte..



2 ½ män...

  Oskar

  Far & son   Maximilian   Påfågel och höns..   Oskar   Oskar & Maximilian   Ankor..   Far & son på väg..   Mata ankorna   Maxentaxen   Ankor..       Mor & son             Hjärtat          

På lekplatsen

             

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards