♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 1-2 år ♥

Av Debora Persson - 31 mars 2011 17:22

 


  Läkarkontroll och spruta stod på dagens bvc-schema.

När vi kom fram så ville Maximilian hellre vara inne och leka bland de andra barnen inne på familjehuset. Hans dagiskamrat var ju där inne och lekte så när det var vår tur att gå in till vår bvcsköterska så ville han ju inte det såklart.

Av med kläderna först och främst. Dags för vägning.

Ca 800 g har han gått upp på tre månader sen vi var där sist. Efter det var det mätning. Och kors i krösamos. Inte konstigt att folk tycker han blivit lång. Det var sista gången han fick ligga och bli mätt iallafall. Nästa gång får han stå upp och mätas för nu när han låg ner så var det precis på sista cenimetern som fanns vid skötbordet.

Pojken har växt 6 cm sen sist! Inte illa! :)


Efteråt skulle läkaren se om han kunde bygga med klossar.

Det vägrade han eftersom det fanns roligare leksaker än gamla träklossar att leka med. Tillslut tog han en kloss eftersom läkaren tjatade på honom så han tog en kloss och satte den på en annan kloss och lekte sen vidare med andra leksaker.

Sen skulle hon se om han kunde rita på papper. Det gjorde han mer än gärna och kladdade ner hela pappret på en millesekund.

Däremot fick hon inte lyssna på hans hjärta och lungor. Han blev misstänksam mot henne och hon fick absolut inte lyssna.

Han blev vansinnig men tillslut så kunde hon lyssna lite snabbt på honom. Lät fint förutom att han var lite rosslig fortfarande.

Sen blev det lite prat om allt möjligt och vi fick nya d-droppar till honom. Tillslut var det dags för sprutan för min lilla herre.

Inte ens jag vågade titta och han blev såklart både jättearg och ledsen.

Direkt efter gick han mot dörren och vinkade hejdå till dom i hopp om att aldrig mer få se dom. Haha min stackars pojk.

Hann inte ens ta på honom brallorna innan han försvann ut i bara t-shirt och blöja.

Ut till det andra rummet för att leka med barnen.

Dock så var där nästan inga barn kvar eftersom de stängde just då men han sprang runt som en galning och skulle hinna leka med allt innan jag tillslut hann fatt i honom så vi kunde gå hem.

Vi tog aldrig bussen utan jag tog på honom regnkläderna så vi gick i regnet dit. På vägen hem regnade det inte men han såg ut som en stoppad liten korv i alla kläderna :)

Av Debora Persson - 30 mars 2011 16:14



             


 

Av Debora Persson - 29 mars 2011 20:16

        

Mitt hjärta! Som jag fick till den bilden da! ;)

 


   

Av Debora Persson - 28 mars 2011 20:47


Min älsklingspojk! ♥♥

                 

Av Debora Persson - 26 mars 2011 21:00

Go´kväll

Kvällen har varit lugn.

Maximilians potträning gick la sådär. Han kissade två gånger men inget i pottan denna gången. Men han kissade i kallingarna och tyckte inte alls det var mysigt så vi öar lite till i morgon utan blöja:)

Hoppas det ger resultat snart iallafall. Men han bör ju kunna säga "kissa" och "bajsa" och förstå vad det innebär innan han kommer kunna lära sig först och främst. Men som sagt, har han abra kalsonger på sig och råkar kissa så är det ju inte särskillt roligt att gå runt med kalla och blöta kalsonger så han kommer kanske vilja gå på pottan istället. :)

Oskar är här ikväll, vi har käkat middag och nu glor vi på film. Pojkarna ville se 2012 så den är igång.

Av Debora Persson - 24 mars 2011 20:20

Gokväll.

Efter att jag hämtat min lilla älskling på dagis idag så tog vi oss en promenad i det fina vädret och gick runt området innan vi kom hem.

Min lilla herre är duktig på dagis iallafall fick jag höra idag. Han har börjat dricka ur vanliga glas! Inga mer pipmuggar där inte! :)

Stora killen nu:)

 

Av Debora Persson - 23 mars 2011 20:03


Han föddes en onsdag och idag, onsdag har han hunnit bli hela 18 månader!

Han är 1½ år gammal nu min lilla "bebis".

Tiden går ju absolut för fort ibland! Han växer så han knakar min lilla gosse! ♥

Så stolt över min lilla stora älskling! Varje dag är det något nytt han lär sig eller gör. Men ibland vill man ju faktiskt ha tillbaka honom så som han var för 1½ år sedan. Så man kan gulla lite. Nu är han inte särskilt gull-vänlig av sig;)


 

Har bild från idag egentligen, men kameran vill inte samarbeta så får inte in bilderna på datorn. Denna bilden togs för 3 dagar sedan så han har inte växt mycket sen dess;)

Av Debora Persson - 13 mars 2011 19:00

Maximilians fina lockar i nacken ska inte klippas bort på ett bra tag (fast det kliar i fingrarna när han samlar dagens mat i håret) Men luggen har varit lång och ojämn ett tag så vi försökte oss på att klippa lite där idag... Lättare sagt än gjort...

Innan klippningen. Vattenkammat.

  Efteråt, lite ojämnt men så blir det om man  har en kille som inte låter en klippa och inte kan sitta stilla;)

  Kör på vattenkammat istället:)

   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards