♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 1-2 år ♥

Av Debora Persson - 3 januari 2011 23:05

Äntligen!

Efter att ha borstat tänderna, bytt blöja och fått på sig pyamas så gick vi in i vardagsrummet igen för att sätta oss. Höll Maximilian i handen och släppte honom sista stegen så han kunde gå till pappa. Och det gick bättre än vi trodde så ställde honom igen ett par steg från soffan och Maximilian bara skrattade och fortsatte att gå. Ställde honom längre och längre bort hela tiden och han gick hela vägen varje gång nästan. Och skrattade och tyckte det var jätteroligt. Tillslut satte vi oss igen men han ville såklart inte sitta nu och skulle fortsätta att gå och gå!   


(ignorera att Maxen först och främst plöjt allt han sett på bordet så det nu ligger på golvet)









Glöm heller inte att rösta på honom i tävlingen!

http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=38321
Av Debora Persson - 29 december 2010 22:53

"Hej, jag heter Maximilian och är rena rama piggelinen just nu. Mamma och pappa lät mig ju sova i bilen hem från mormor för jag var så fruktansvärt trött, så när vi kom hem så var jag knappast trött...! Så jag är fortfarande vaken men mina päron börjar se trött ut nu... Men jag tänker då inte sova på en bra stund jag. Jag vill leka och struntar totalt i vad klockan är!"


 

Av Debora Persson - 28 december 2010 23:30

Idag har vi försökt att stå, gå och så har vi dansat. Att dansa är roligt tycker min lilla älskling. Men att börja gå borde väl vara på sin plats snart? Ja, jag vet, han gör det när han är redo men han borde vara redo nu. När man håller han i handen så går han hur jäkla bra som helst och nästan springer fram. Tror nog att mitt lilla gull vill passa på att bli buren så länge som möjligt ;)

När man pratar med folk så säger de alltid "Hur gammal är han? Visst går han nu? spännande va?! Roligt va?!"

Han sparar sig till det rätta tillfället, och nu satstar vi på att jag kommer få en skitbra 23årspresent på söndag. :)

Man kan inte annat än att älska den pojken ändå. Han äger hela mitt hjärta den ungen så även om han inte tänker gå förrän han är 7 år så gör det inte mig något. Jag njuter av varje sekund av honom.

 

Av Debora Persson - 27 december 2010 21:35


Fotografen till denna bilden är helt enkelt Maximilian själv.

När det blir tyst och lugnt så vet man att det är något lurt på G när det gäller Maximilian för då hittar han på något som han vet att han inte bör göra.

Så idag när det plötsligt blev tyst här hemma så ser man att det plötsligt blixtrar till i hela rummet. Då är han och pillar på min kamera busungen och passar på att ta några bilder ;)


Här gick han och la sig i puffen själv och vilade en stund. Diggar hur han la sig;)

 

Av Debora Persson - 27 december 2010 15:47

Maximilians fischer pricesamling. Några gubbar fatts på bilden men annars är det detta han har. En hel flygplats, ett stort flygplan samt en safaritåg.

Borde åka hem till mamma och leta reda på Algots gamla fischer price leksaker med för vet att han hade en skolbuss och ett parkeringshus oxå..


 

   

Av Debora Persson - 24 december 2010 15:58

Vid det här laget borde alla våra julkort självklart ha kommit fram till alla som ska få ett och såhär såg årets julkort ut:

  Har klistrat in ett av julkorten i hans bok "mina första år", liksom vi gjort med dopkort, födelsedagskort mfl.

Av Debora Persson - 23 december 2010 23:03

Idag är min älskade lilla prins hela 15 månader gammal. 15 månader? Åh, vad tiden går snabbt! Min stora pojk nu!   


 

För ett år sedan blev han 3 månader :)

 

Av Debora Persson - 22 december 2010 11:05

Ringde vårdcentralen vid 10.20 innan och fick en tid redan 10.45 så det var snabba ryck!

När vi kom in så sa de att kroppen brukar kunna klara av sådant här själv och därför brukar man bara behöva badda med vatten flera ggr om dagen ett par dagar så ska det vara över sen, men i Maximilians fall blev det inte så. Hon skrev ut antibiotika direkt för på honom var det så aggressivt tyckte hon.

Tog en odling på honom med, en lång tops tryckte de in i ögat men Maximilian varken sa någon eller gjorde motstånd. Jätteduktig!

Oftast vill de ju helst inte ge småbarn antibiotika och särskillt inte när det ska läka av sig självt men det var nödvändigt nu.

Nu när vi precis kom hem så somnade han direkt min lilla pojk. Han tar ju alltid en powernap på förmiddagen på dagis vid tio halv elva så han var jättetrött nu.

När han vaknar bär det av till apoteket för att hämta medicinen och sen ska vi handla lite med. Blir lite julklappar till julklappsspelet som vi inte handlat ännu samt bingolotter till i morgon, blöjor och annat nödvändigt.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards