♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 1-2 år ♥

Av Debora Persson - 4 mars 2011 23:11

För ett år sedan togs denna bilden. Då åkte solbrillorna på.

Lite skillnad på storleken på min lilla bebis då;)

6/3 2010


  3/3 2011

 

Av Debora Persson - 4 mars 2011 15:15

Äntligen fredag! Och helg!

Sånt blir man glad av! Dagen började dock inte som jag hade hoppats på men men.

Det är iallafall helg och vi har egentligen inget speciellt planerat. Visserligen ska vi in till stan och fixa en sak och så ska jag plugga med såklart.

Vi hoppas på fint väder så vi kan tillbringa några timmar utomhus iallafall.




Vi får verkligen hoppas på att solen kan komma fram snart, Maximilian han längtar med efter solen vill jag lova. Igår envisades han med att hela kvällen bära sina solbrillor.  

Strosa runt i lägenheten och bara vara snygg.

 


   

Av Debora Persson - 2 mars 2011 21:34

Efter middagen hämtade Maximilian sig en piggelin i frysen och kom och satte sig hos mig i soffan. Så där satt vi och delade på glassen jag och min son ♥

Tillslut blev det dock så kladdigt så det fick bli att äta upp det sista av glassen i köket.

  Pyamasen är på och fåtöljen är passerad på första parkett framför tv´n.

Av Debora Persson - 25 februari 2011 22:15

Idag har jag och Maximilian varit inne i stan, mötte mamma som skulle till frisören. Maximilian hade ett brev till henne och jag hade ite böcker hon kunde låna så vi åkte in och överraskade henne.


Medans hon var hos frissan så gick vi och handlade lite åt henne och följde sen med henne när hon skulle handla lite kläder.


Till Maximilians fördel så hade hans leksak som mamma köpt till honom förra veckan överlevt branden eftersom leksaken fortfarande låg i bilen. :)

Överlycklig pojk som fick ett helt centra till sin Fisher Price samling. Här fick han läkarmottagning, restaurang, frisör och post. Sen tidigare har han ju en flygplats, djungeltåg och flygplan med gubbar.


Present från världens bästa mormor.

 


Nu ska det till att packa i ordning en väska till Maximilian för imorgonbitti beger vi oss mot Karlskrona.

I morgon ska vi även åka och hälsa på mamma och Göte i nya lägenheten!

Ska bli roligt att se hur dom har fått ihop det nu.

Algot befinner sig i Danmark med en kompis denna helgen så han har lite annat roligt att tänka på.


Antagligen blir det väl en tur till huset med för att få se det med egna ögon....

Av Debora Persson - 20 februari 2011 13:38

Nu hoppas vi på att våren är på ingång. Det är jättefint väder ute och solen skiner och inte ett spår av någon snö alls! Vi ska ut och gå lite senare, men Maximilian har planer på att åka pulka idag..

     


   

Av Debora Persson - 18 februari 2011 15:30

Känner ni?

Jag gör det, jag känner att det är lov nu!

Gud vad skönt!

Nu är det sovmorgon som gäller hela veckan!


Dåligt avslut på veckan för Maximilians del.

Dagis ringde innan och berättade att Maximilian ramlat in i en grind och slagit sig i pannan så de fått gå in på vårdcentralen och få såret tejpat på honom.

Kors i krösamos!

Min lilla stackare.

Tur han inte behövde sy iallafall.

Men han var glad igen så jag behövde inte komma tidigare för att hämta hem honom.

Stort plåster i pannan hade han.

Plåstret skulle vi ta bort när vi kom hem eftersom det var mycket baciller på dagis.

Men Maximilian pillade bort tejpen hela tiden så vi klistrade fast ett nytt plåster igen.

Inte det lättaste att göra det.

Såklart att det gjorde ont på honom när jag skulle va där och pilla. Dumma mamma.

Men men, min lilla älskling har bra läkekött så det kommer bara ta någon dag innan det ska vara läkt och vi slipper tejpen.

   

Av Debora Persson - 16 februari 2011 19:39

Klockan närmar sig 19 och då vet Maximilian att hans pappa är på ingång.

Han ställer sig i fåtöljen vid fönstret och väntar in bussen. När den kommer så vinkar han till pappa och sen ut i hallen för att hälsa pappa välkommen hem i trapphuset. Så ser vardagskvällarna ut för Maximilian ♥

       

Av Debora Persson - 14 februari 2011 20:00

Maximilian fick sig en egen liten bebis på Alla ♥ Dag.


Kul med presenter!


  Spännande...

  ojojoj..

  Åh, en bebis!

  Haklappen ska på!

  Ska jag ta hand om en bebis?!

 

Prova nappen..

 

Nappflaskan med..

 

Mata bebisen

  Titta så pottan funkar som den ska..

 

Kramas

 

Dela på nappen.

  gott?  Kissa tillsammans

 

Tramse

 

Passa bebisen

  mmm gott

 

Mata

 

Tröttsamt att passa barn..

 

    Måla teckning    

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards