♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2012

Av Debora Persson - 21 februari 2012 21:56

♥♥♥♥♥♥♥  Mina älsklingar igår  ♥♥♥♥♥♥♥

Maximilian delar gärna med sig av sina teletubbisar till lillebror.

     

Av Debora Persson - 21 februari 2012 11:09

God förmiddag!

Igår somnade Maximlian på väg hem från Karlskrona vilket resulterade i att han sen var en riktig piggelin resten av kvällen. 24.00 somnade han inne hos oss.

Jäkla buse!   



       

Inte konstigt att han var trött i morse när han skulle till dagis. Och dagen började väl inte jättebra för hans del, stackarn trillade i vattenpöl utanför dagis och fick blöta byxor.

Det gjorde honom ledsen.

Även igårkväll trillade han i vatten utanför pappa så vi fick nödlösa hans byxproblem hemma hos mormor med ett par byxor som min morbror hade när han var liten?

Otursförföljd kille vi har!

Får hoppas hans dag på dagis blir rolig iallafall, utan några större olyckor!


Vi andra ska packa idag. En och en halv vecka kvar till flytt nu så det gäller att packa ordentligt nu.











Min mormor är bäst på att sticka! Vilmer är skitsnygg i dressen/overallen hos gjort till honom!

Av Debora Persson - 20 februari 2012 22:19

Idag begav vi oss mot Karlskrona.

Mötte upp Alexander, Sofie och Algot vid Marinmuseum.

Maximilian hade jätteroligt, vi andra har varit där flera gånger tidigare men Maximilian var där för första gången och han var imponerad vill jag lova!

Maximilian drog med Sofie överallt och Alexander fick nog känna sig besegrad ;)

Efteråt gick vi och fikade lite innan vi begav oss hem till pappa och Suss.

Fikade lite, pratade lite och fick sen vår babygunga pappa kört och hämtat åt oss. Åkte sen hem till mormor och morfar. Mormor hade gräddat våfflor åt oss som vi åt. Maximilian tittade på film och sen åkte vi hemåt. Maxtaxen somnade på två minuter, så trött var han efter dagens äventyr!

                                                                     

Av Debora Persson - 20 februari 2012 11:05

Idag är det fint väder ute!

Känns som vår nu när all snö håller på att töa bort med.

Idag ska vi bege oss iväg och hämta babygungan hos pappa, en sväng inom mormor blir det väl med om de är hemma. Lämna hennes kamera och lite sånt. Och så ska vi träffa mina småbröder Alexander och Algot.

Vi ska in en runda på Marinmuseumet tänkte vi.

Men innan vi beger oss iväg så kommer Oskar och fikar med oss så vi har hela dagen planerad.

Av Debora Persson - 19 februari 2012 21:34

Jag är lyckligast i världen som har dessa perfekta pojkarna till mina söner!♥

Jag är så glad att Maximilian faktiskt älskar sin lillebror så mycket, och har gjort sen de träffades för första gången.

Han kallar lillebror för "Bo" (lillebror), varje gång lillebror kommer in i rumemt, eller om Maximilian kommer in i rummet utbrister han "HEJ BOO!"

Han har inte visat något som helst agg mot lillebror. Det enda han tyckte var lite jobbigt till en början var att lillebror skulle ta över hans gamla spjälsäng. Där gick liksom gränsen för honom. Men annars är han glad i lillebror och visar lika mycket kärlek till honom som han gör med oss om inte mer. Han blir inte arg på lillebror. :)


Idag är dessutom Vilmer 6 veckor gammal Gud vad tiden går fort! ♥

       

Av Debora Persson - 19 februari 2012 13:13

Yttligare en knepig natt för oss. Maximilian hade mardrömmar och sov inne hos oss istället.

Vilmer har inte varit på bra humör och i morse kände jag bara att Maximilians gympa kunde fara och flyga för jaag orkade inte med någon gympa idag. Helt slut, men så är det Maximilian som går på gympan och han älskar den så vi beslutade oss för att åka upp dit ändå. Vår vanliga gympaledare var ledig så ledaren för Bamsegympan var hos oss idag så det blev lite annorlunda pass idag men det tyckte Maximilian var roligt ändå. En vacker dag ska han själv börja på Bamsegympan ju, tror det är från tre år så då kan han börja där till hösten.

Värre är det alltid när gympan är slut och alla barnen ska klä på sig. Maximilian blir alltid vansinnig när det är dags att bege sig hemåt. Han är inte  nöjd och vill fortsätta leka och springa runt så det tar ofta lång stund tills man kommit därifrån.


Idag är det hockey för karlns del. Jätteviktig match tydligen.

Under tiden ska Maximilian vara hos faster Carina och leka. Det blir roligare för honom och lättare för ig eftersom Vilmer inte är glad idag heller. Har jag tur så kan jag packa lite med.

Av Debora Persson - 18 februari 2012 19:49

Förutom att amningen går åt skogen så har även Vilmer passat på att utmana ödet hela dagen genom att skrika och inte alls vara nöjd för fem öre.

Exakt hela dagen har han hållit låda och haft ont i magen. Vet inte riktigt vad jag kan ha ätit idag som innehåller så mycket mjölk, så får väl ta och gå igenom det jag ätit(och drickit) för att se vad jag fått i mig.

Eller jag vet väl vad det kan vara och det är min latte jag dricker på dagarna. Det slog mig för en liten stund sedan att det måste vara den. Den innehåller ju mjölkpulver och mjölksocker eller vad det var... Hejdå kaffet. Nu får jag helt enkelt leva på vatten och bröd i fortsättningen, för det är väl inte mjölk i bröd?

  

Det positiva är ju att jag hittat en babygunga till Vilmer nu iallafall.

Så den ska min käre far åka och hämta imorgon åt oss! :)

En gunga som kan gunga i två olika hastigheter samt att den spelar ett antal melodier om man så önskar.

Hoppas lillkillen gillar den bara men det tror jag nog eftersom han föredrar att bli gungad nu.


Ikväll blir det lugnt i soffan för vår del.

Jag är inte alls pigg och mår mest inte bra. Melodifestivalen nu och mys i soffan.

Har varit igång idag trots allt. En vända i affären för att inhandla ett gäng blöjor till våra herrar. Och så har jag passat på att fylla lite flyttkartonger samtidigt som alla pojkarna tog en powernap.


Nu: Soffmys!

Av Debora Persson - 18 februari 2012 16:48

När jag väl börja känna att det där med amningen faktiskt börjar fungera bra utan att ta död på mig så vänder det där.

Usch i helskotta, mjölkstockningen är  inte långt borta känner jag. Varför jag??!

Det gör så ont så jag känner mest bara för att gå och lägga mig. Jag är glad att jag har en vän som heter Pumpen, den hjälper mig lite iallafall. Och jag är imponerad på mig själv som inte har gett upp för länge sedan. Så många gånger som ja velat ge upp detta jippo. Herregud jag är duktig.



  

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards