♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2012

Av Debora Persson - 10 februari 2012 19:56

♥ 

 

Av Debora Persson - 10 februari 2012 16:54

Nu har vi internet igen efter att ha varit utan både bredband och hemtelefon i över ett dygn.

Heja Bredbandsbolaget!

Vi blev av med det i går morse och fick tillbaka det nu i eftermiddag. Men de är lite knepiga där borta på BBB för när vi blev av med det 9.00 sa de att internet skulle komma tillbaka 11.00, sen sa de 20.00, sen sa de 23.00 och sen 11.00 idag och sen 14.00 Heja!

Men men, vi har haft mycket att göra i vilket fall.

Fullt upp med packning. Idag fick vi hem fler flyttkartonger så nu kan vi packa ännu mer. Vi har väl fått ihop en 15 lådor hittils och massor med sopsäckar fyllda med kläder, handdukar, sängkläder och annat mjukt man inte behöver vara så aktsam om.

Maximilian gör det lite knepigare för oss att packa då vi packar ner i lådor så upptäcker Maximilian något i lådorna han tycker ser spännande ut och då packar han såklart upp ;)


 


Resten av kvällen blir fortsatt lugn med god mat och mys i soffan för hela familjen.

Innan dess ska vi nog hinna med en liten promenad innan vi parkerar i soffan.

Idag är det förresten den 10 februari och det betyder att min käre styvfar Göte fyller år.

Grattis till honom! Något kalas ville han inte ha utan han, mamma och Algot har flytt upp till Göteborg för att tillbringa helgen där!

 

Av Debora Persson - 8 februari 2012 20:38

Idag är vår lilla Vilmer 1 månad gammal.

Ganska exakt 1 månad och 1 timme (född 19:37). Gud vad tiden går fort!

Tiden går snabbt när man har roligt heter det ju. Med två små herrar i huset har man fullt upp dygnet runt, men jag älskar det!

Kan inte fatta att denna månaden har gått undan så kvickt som den gjort.

Vilmer växer så det knakar och nu är han mer med på noterna.

Han tittar sig omkring och följer med blicken. Ett och annat leende har vi fått med från vår lilla herre.

Han har växt och är 56 cm redan, snart dags att byta upp sig en storlek i kläderna. Snacka om deprimerande.Han kan fortfarande ha 50 så han är fortfarande lilla plutten:)

Han föredrar fortfarande att sova rätt mycket men inte lika mycket som precis i början.

Men han har mer ont i magen så det är nog det som gör att han inte sover lika mycket för han har svårt att  somna med magont och ibland vaknar han och gallskriker för han har ont i magen.

Även ikväll har han haft väldigt ont i magen och varje gång han skriker med magont så blir jag påmind om hur jag hade det med Maximilian. Han hade ont hela tiden och skrek dygnet runt. Jag blir trött direkt.


1 månad, lilla älskling♥

     

Av Debora Persson - 8 februari 2012 20:02

Maximilian var hemma från dagis idag med men i morgon får han åka och leka med sina kompisar igen eftersom han inte snorat och hostat idag så nu har han nog vilat upp sig tillräckligt. :)


Maximilian pratar ju mer och mer och för barje dag kommer det nya ord ur munnen på honom.

För ett tag sedan blev jag rätt chockad när han kläckte ur sig "fitta" lite argt. Jag frågade vad han sa och han upprepade "fitta". Han lät förbannad och han stog och försökte flytta på sin stol så han kunde räcka upp och tända lampan. Det tog ett tag innan jag förstod att det var FLYTTA han sa. Han sa till sin stol att flytta på sig helt enkelt.

Häromdagen kläckte han ur sig "fiifaan". Inte heller detta är något fult då han faktiskt menar FLYGPLAN!

Tänk så knepigt det kan bli när små barn ska prata! :)


    


"Mina Päon"

     

Av Debora Persson - 7 februari 2012 21:15

Idag var det dags för ett nytt besök på bvc för Vilmers del.

Han växer och frodas helt perfekt och följer sin kurva precis som han ska!

Han var dock inte så glad när jag fick väcka honom för att klä av kläderna för vägning. Han blev vansinnig på mig så han sov nog rätt gott när vi kom dit!

Vi kom in på samtalet MAGONT och jag sa att han ibland skriker flera timmar i sträck och han skriker oftast varje eftermiddag/kväll.

Miniform gör ingen nytta känns det som eftersom han ändå har fruktansvärt ont i magen. Bvcsköterskan misstänke att det var komjölk som ställde till det för min lille herre.

Det varkar finnas i släkten(?), han har fruktanvärd magknip, han är hela tiden väldigt lös i magen, torr hud, han blir rödflammig i huden, väldigt gasig i magen och sköterskan frågade om det luktade väldigt illa när han bajsade och då svarade jag med att han luktade som ett helt gäng karlar ibland. Hon skrattade inte för fem öre..

Iallafall så var det typiskta symptom för mjölkallergi.

Maximilian skrek ju med när han var liten fast han åt ersättning men han fick mjölkfritt för han hade så ont i magen och då gick det över. 

Hon tyckte då att vi skulle ta upp detta med barnläkaren vi ska träffa nästa vecka med det Vilmer har på benet och höra vad han säger om det.

Jag ska iallafall utesluta komjölk några dagar för att se om han blir bättre i sin lilla mage.

Mjölk i matlagning skulle inte vara några större problem eftersom det oftast är sådan liten mängd mjölk där i men ren mjölk (så nu kan jag glömma oboy till frukost), filmjölk, choklad(...synd då jag fått dille på dajm..) och andra liknande mjölkprodukter.

Annars gick besöket bra. Fick inbokat tre nya tider. En tid nästa vecka sen fick vi tvåmånaderskontrollen med läkarkontroll inbokad samt ett tvåmånaderssamtal.


Nu har Vilmer precis somnat efter att skrikit i 3½ timme.

Tror han somnade av utmattning helt enkelt. Stackrs pojk, finns inte mycket man kan göra när han har så ont i magen! Får hoppas han sover bra resten av natten då....


 

Av Debora Persson - 7 februari 2012 19:29

Vilmer är inte alls glad ikväll och han har skrikit säkert två timmar nu.

Han vill inte äta utan han har nog fruktansvärt ont i magen. Mannen har honom nu men gissar på att jag snart får tillbaka honom. Maximilian sitter på sitt rum och skrattar till filmen har tittar på.


Maximilian har köpt sig en ny sparbössa idag iallafall.

Som en tavla med ram och allt. Hålet där man stoppar i pengar finns ovanpå ramen så vi öppnade upp hans gamla sparbössa och han fick fylla sin nya som ska sitta på väggen sen när vi flyttar.

550 kronor har han tiggt till sig och sparat ihop! :)

 

Nytt till Maximilian att ha i vår!

Jacka, skor och brillor!

 


   

Av Debora Persson - 7 februari 2012 10:21

God morgon!

Vi sover alltid med fönstret lite öppet och när jag vaknade i morse så hörde jag massor med fågelkvitter!

Längtar man inte till sommaren då?! Att kunna vakna upp till strålande solsken och sommarvärme?! Känner lite att jag är trött på den vintern vi inte har. Antingen får det komma massor med snö så Maximilian får någon glädje av pulkan eller så kan det lika gärna vara tycker jag. Nu tar jag hellre lite vår och sommar!


Idag är det bvc som gäller för vilmers del.

Maximilian är hemma från dagis idag då han är jättesnorig idag så h.an får leka hemma istället.

Ska väl försöka komma iväg någonstans en runda sen eftersom vi lånat bilen igen så får passa på när vi bil nu. :)

Av Debora Persson - 6 februari 2012 16:17

Min lilla prins♥

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards