♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2012

Av Debora Persson - 18 februari 2012 11:25

Min älskade trollunge 


  


   

Av Debora Persson - 18 februari 2012 08:45

Blev inte mycket till uppdatering igår inte.

Mannen var iväg på fotbollsmatch på eftermiddagen. Jag hade planerat att packa och plocka här hemma.

Mindre än två veckor kvar nu ju så känner sig lite stressad. Maximilian lekte på sitt rum och sen tog han en powernap.

Vilmer däremot ville absolut inte sova om han inte låg i min famn annars blev han arg så jag blev mest sittande med lillebror i famnen och gungade han fram och tillbaka och myste.

Och då, ändå sen vi hade en pytteliten Maximilian har jag sagt att jag ville ha en babysitter som gungar.  

Den ska tydligen vara bra mot barn som mest bara skriker (Maximilian) och sen sa jag att till nästa barn ska jag ha en sådan men vi har ännu ingen.

Så igår satt jag och letade på blocket efter en sådan.

Nya kostar ju mer än ett helt barnbidrag!


Visserligen sägs det att det är värt varenda öre för de som har skrikiga barn, barn som har svårt att komma till ro eller som det är för Vilmer att han gillar att bli vaggad. Och så är de bra babysitters med!

Nu får vi sitta och gunga hans vanliga babysitter fram och tillbaka och så fort vi stannar den blir han vansinnig.

Men som vanligt när man behöver något så finns de inte. Det har funnits massor på blocket tidigare men nu är alls såklart sålda.

Vår vanliga tur :)


Efter fotbollen igår kom även Danne hit.

Maximilian var såklart glad när han kom. Alltid lika glad när han kommer och leker med honom! Det blev fajitas till middag och sen efter det tittade vi på film. Natten har inte varit den lättaste. Har inte Vilmer vaknat och varit ledsen så har Maximilian haft mardrömmar och det slutade med att an sov inne hos oss med.

Vid 08.00 gav vi upp allihopa och steg upp istället.


Idag har vi ingenting planerat så idag blir det lugnt för vår del.

Vi ska packa och plocka lite här. Vädret är inte det bästa och det är helt gråmulet och dimmigt ute. Blir nog en innedag idag! :)

Av Debora Persson - 17 februari 2012 11:39

Idag verkar det som alla tagit ledigt från skolor och jobb.

Hela stan står stilla och spänningen är på topp.

Men det blir väl så när cirkusen kommer till stan.

Alla blir helt till sig. 

Som små barn på julafton.

Jag vet iallafall vart karln befinner sig idag och det är borta på idrottsplatsen!


 

Av Debora Persson - 16 februari 2012 21:07

Vilmer har ju blivit mycket bättre i sin mage sen jag slutade med mjölken.

Men ibland blir det ju att man får i sig sånt som innehåller mjölk och då får vi sota för det direkt. Han får ont i magen och jag man är inte långt ifrån ett psykbryt. Det är ju så synd om hjärtat!

Jag har ju slutat med att dricka mjölk och äta choklad, yoghurt och sånt men man kanske ska slopa osten och andra produkter man inte tänker på innehåller sånt som Vilmer får ont i magen av.

Vi har fått köpa hem mjölkfritt smör, grädde och mjölk.

Nu är ju inte den mjölkfria mjölken någon höjdare direkt, vet att jag köpte den när Maximilian var nyfödd innan jag gav honom ersättning. Har även provat mjölkfritt hos mannens föräldrar eftersom de dricker mjölkfritt.

Är inte jättetaggad till att dricka havremjölk men den blev iallafall köpt med chokladsmak så får hoppas den smakar lite bättre då. Att handla sådanahär specialprodukter, det är ju som en hel djungel! Finns så mycket olika specialare, mjölkfritt, laktosfritt, gluten, ägg och annat sånt.

Men blir lillprinsen nöjd så är jag nöjd.♥ Då kan jag stå ut med att vara utan mjölk! ♥


       

Ikväll har lillhjärtat haft ont i magen och han har inte kunnat sova alls   

Av Debora Persson - 16 februari 2012 19:13

Jag occh Vilmer är hemma själva och myser, mannen och Maximilian begav sig till Mörrum för att glo på fotboll. De fick inte titta här hemma för mig. Herregud, det är ju så mycket sport hela tiden så någon måtta får det banne mig vara. Idag är det fotboll på tvn, i morgon är det fotboll "live" som de ska åka och glo på. Det var tydligen MFF som spelade här borta så karlarna ska ju givetvis glo på det. Och på söndag är det hockey de ska åka och glo på.


Varenda gång mannen startar en mening såhär "...du, på söndag är det...."

då vet jag att det är antingen fotboll eller hockey.

Och varje gång är dessa matcher fruktansvärt livsviktiga som man bara inte kan missa!

Och häromdagen så sa han "....du på söndag är det hockey...."

Jojo, då sa jag att jag med borde göra något som jag tycker är roligt, ska skaffa mig en taskig hobby eller något.

Då sa mannen att jag kan ta Maximilian med mig och åka hem till min mamma och rida på hennes hästar.?.

Menar verkligen karln allvar?!

Ska jag rida på en häst? Nej, skulle inte tro det va.. Nä, det var inte rikitgt det jag hade tänkt mig direkt...


Känner ni igen herren?

Han klippte sig igår, sist vi klippte honom satt han inte alls stilla så nu var håret så ojämt att vi var tvugna att ta bort allt för att få lite ordning på frisyren! ♥

   


Av Debora Persson - 15 februari 2012 09:27

Efter bvc igår åkte vi och hämtade Maximilian på dagis.

Han ville inte följa med mig, han drack kaffe och fikade med Tyra och hade absolut inte tid att åka hem. Han bjöd in mig på fika och passade på att bajsa med så det tog en stund innan vi kom därifrån.

Åkte hem till barnens farmor och farfar för att hälsa på en stund och fika lite.

Vid 17 åkte vi hem till mamma. Det tog inte lång tid innan Maximilian ville bada.

Av med kläderna och ner i badkaret. Precis innan vattnet nått bubbelhålen tryckte Algot

("vad är det här för knapp??")

på start så vattnet sprutade i hela badrummet. Det tyckte dock inte Maximilian var så festligt och gillade inte bubblorna så mycket efter det.

Men roligt var det att bada ändå. Han flög runt i badkaret som en riktig vilding. "SIMMA MAMMA! SIMMA!".

Pojken ville inte gå upp ur badet så jag vet en som längtar till vi får badkar igen!


         


Till middag blev det hemmalagade hamburgare och till efterätt blev det semlor.

Vi stannade väl till 21.30 ungefär och när det var dags att åka hem hade det kommit sjukt mycket snö! Vi kom inte upp från backen hos mamma utan gled först ner i diket och sen hamnade vi på gården igen. Göte fick komma ut och putta på bilen då backen hade blivit något av en isbana.

Fick köra pissakta hem då man knappt såg någgonting på vägen. Plogarna hade inte varit ute och skottat undan snön heller så man såg inte vart vägarna gick ens en gång.



Av Debora Persson - 15 februari 2012 09:03

Igår hade vi fullt upp hela dagen.

Först blev det ett besök hos bvc med Vilmer.

Vi vägde vår lilla herre och vikten ligger nu på 4520 g och längen låg på 56.5 cm.

Han växer och frodas vårt lilla hjärta♥.


Vi pratade lite om det vi brukar prata om.

Virrpanna som sköterskan är så får man ofta upprepa det man sagt förra gången eftersom hon glömmer vad man pratat om veckan innan.

Nu ville hon boka tid för läkarundersökning men den tiden bokade vi förra gången.

Hon frågade om miniform och magdroppar som vi pratat om flera gånger.

Mycket upprepning så det enda roliga är å se hur mycket Vilmer växer.


Undrar varför de flesta bvcsköterskor är så lika? De är nog utbildade att vara så aviga. Allt ska vara som det var för 100 år sen ungefär enligt dom. Fast hon vi hade i Kristianstad gillade jag för hon var någorlunda ung och kom ihåg allt man pratat om så det märktes att hon brydde sig iallafall. Hon vi hade i Malmö var en riktig hagga. hon fick en verkligen att känna sig som en dålig förälder. Hon gillade inte mig för jag inte kunde amma Maximilian, tvingade mig slänga upp brösten och visa hur jag ammade för hon trodde jag ammade fel och därför inte kunde amma.

Vi behöver unga bvcskötare.

Nästa besök blir om två veckor istället för nästa vecka eftersom han växer så fint och följer kurvan perfekt!


 

Av Debora Persson - 14 februari 2012 12:24

Lilla hjärtat



Nu beger vi oss iväg till bvc för vägning och mätning.

Vi vägde ju visserligen honom igår hos doktorn men jag har glömt vikten så blir kul å se ändå idag :)

Efter bvc ska vi hämta Maximilian på dagis.

Trist att barnen bara får vara på dagis så lite när man är mammaledig för Maximilian gillar verkligen att vara på dagis och leka!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards