♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2012

Av Debora Persson - 25 februari 2012 20:30

Igår fyllde min fina vän Fia år!

Grattis igen hjärtat! ♥

Hoppas din dag var toppen!

Och nu finns det ännu större anledning till att karlarna ska passa barn så vi kan dricka  oss (s)vinfulla!   

Även hennes lillebror delar födelsedag med henne så vi säger grattis till honom med!


                                


Idag har vi plockat massor hemma, men är långt ifrån i närheten klara.

Barnens farfar kom och lämnade mer flyttlådor till oss så nu har vi lite mer lådor, får hoppas att det räcker med de lådorna vi har så vi slipper packa allt det sista i små plastpåsar. Det blir så tråkigt då. Det räcker med alla kläder, sängkläder mm som vi packat i sopsäckar.


I eftermiddags tog vi en paus från packningen och åkte till barnens farmor och farfar och hälsade på där.

Maximilian lekte med farmor ute på lekplatsen, sen lekte han med playmobil, byggde tågbana och läste sagor med farmor. Vilmer var inte riktigt på humör och var inte alls glad.

Efter besöket blev det en liten sväng inom affären innan vi gled hem och startade myskvällen med melodifestivalen.

Vi får väl se vilka som går vidare denna gången. Förra veckan blev folk som tokiga när Ranelid gick vidare. Så hemsk var inte låten tyckte jag. Det fanns ju mycket värre!

och denna veckan, än så länge är det inga höjdare tycker jag. Dåligt med bra låtar detta året!







Av Debora Persson - 24 februari 2012 12:02

Med mindre än en vecka kvar till flytten känner man sig lagom stressad.

Jag har nu på förmiddagen börjat tömma Maximilians rum så där bara är hans säng kvar och skötbordet. Ska in med alla flyttkartoner där så man slipper se allt. Nu står allt i en enda röra i vardagsrummet. Det mesta av Maximilians leksaker är nerpackade så de som är kvar får vara i vardagsrummet sålänge.

Ska även hinna med att handla idag och så ska jag skicka ut alla pojkarna i det fina vädret så jag får lite ordning här hemma i lugn och ro. :)

Fullt upp hela dagen!

Av Debora Persson - 23 februari 2012 21:08

Alltså, Vilmer lär har sjukt känslig mage för det där med mjölken!

Minsta lilla gör att han skriker och har jätteont i magen.

Nu har vi börjat kolla på allt, vad det innehåller så jag kan vara utan det. Så ingen mjölk alls idag för min del, i någonting. Inte förräns i eftermiddags då jag åt en pytteliten godisbit på två tuggor. Lakrits.

Tänkte att den innehåller baske mig fan inte mjölk.

Men jodå, mjölkpulver var det i den. Och vad fick vi för två tuggor lakrits?

Magknip så det stod härliga till!

Två tuggor!!?!

Det är inte roligt att äta något längre. Får ju inte äta någonting alls knappt. Lika bra att stå ut, på det här sättet blir jag nog av med mina taskiga gravidkilon snabbare än jag trodde!

Är pojken glad så är jag glad.

Jag hoppas verkligen att det där med mjölken kommer försvinna på Vilmer med tiden.


 


     

Av Debora Persson - 23 februari 2012 20:55

Idag var det utvecklingssamtal på dagis för Maximilians del.

Allt var bra och det var roligt att höra att allt funkade jättebra för hans del. Han har kompisar att leka med, dock så är det inte så många 09:or kvar på hans avdelning. Det är egentligen en 1-3 årsavdelning men det är mest ettåringar som är där nu. Just nu är de tre stycken kvar som är tre år detta året, alla tre är pojkar. Den ena pojken ska snart sluta för han har flyttat så han ska byta dagis så sen är det bara Maximilian och den andra pojken. Tur de leker så bra tillsammans. Och dessutom har de ju gymnastiken tillsammans på söndagar.

Till hösten ska de börja på den stora avdelningen tillsammans.


De tyckte han har utvecklats sjukt mycket på lite tid.

Både i tal och utveckling. Han pratar ju jättemycket nu och han förstår precis allt man säger till honom.

Han tycker om att pyssla som att måla och hålla på med lera och annat sånt, precis som mor sin.

Idag var de stora pojkarna inne istället för att vara ute och leka eftersom de målade med målarfärg och kladdade med handavtryck och lite annat.

Att leka med bilar och lego är med roligt tycker han.


Efter samtalet gick vi in på avdelningen och passande nog så vaknade vår lille älskling från sin powernap just då.

Vi klädde på oss och gick hem med en glad kille. Och en sovande liten kille med såklart. Vilmer sov sig igenom hela dagisbesöket.


Idag var Maximilian hjälpreda i köket. Han hjälpte till med disken.♥

     

Av Debora Persson - 23 februari 2012 20:48

Idag fick jag hem min nya almanacka, min gamla går ut vilken dag som helst så snart kan jag börja på min nya.

I denna kalendern så finns det mycket mer bilder. Varje vecka har 1-3 bilder så denna gången har jag många bilder!

På den jag har nu har jag bara bild på framsidan och baksidan.

 

Av Debora Persson - 23 februari 2012 08:51

God morgon!

Solen skiner och det är perfekt väder ute idag!

Promenad blir det med säkerhet!

Mannen är och lämnar Maximilian på dagis. Sista dagisdagen denna veckan för hans del.

Vilmer sitter i gungan , nyäten och nysketen så han är nöjd. Han är med så mycket nu, pratar och ler.  

Förutom att det är en bra dag idag så är det ju utvecklingssamtal med Maximilian på dagis, sånt går man alltid på när barnet gått på dagis ca 6 månader. Vi ska försöka hinna med att packa lite och få lite ordning bland flyttkartonger och allt annat.


Innan dess blir det frukost och sen gör vi oss i ordning för dagen!

   

Mina små älsklingar♥

Av Debora Persson - 22 februari 2012 20:49

Hela dagen idag har gått sjukt snabbt!

Vet inte riktigt vad vi gjort egentligen.

Maximilian har varit på dagis mellan 9-14 idag. Som vanligt ville han inte åka till dagis men när man väl hämtar honom så vill han absolut inte följa med hem! :)

Efter att Maximilian varit på dagis så fick vi bege oss iväg för att handla nya tjocka skor till Maximilian. Han behövde även nya stövlar, regnkläder och överdragsbyxor till dagis men det får vänta lite. 

Han har växt ur allt där så blir att införskaffa till honom.


När vi varit och handlat blev det en liten snabbvisit i Mörrum till barnens farmor och farfar. Mannen skulle låna skrivaren, blev dock inte långvariga då vi inte hade extra blöjor med oss till pojkarna och Vilmer behövde ny blöja så han var ganska missnöjd på vägen hem tills han fick ny blöja.


Hem och ätit middag,

efter middagenkom Danne hit för han och mannen skulle ut och gå en timme medans jag varit hemma med småpojkarna.

Har inte blivit något packande idag, vetesjutton hur vi ska få ihop allt. I morgon hinner vi förhoppningsvis en liten stund när Maximilian är på dagis och Vilmer sover. Ska på utvecklingssamtal med Maximilian på dagis i morgon med.

I morgon är det en vecka kvar till flytt och det märks då inte här hemma vill jag lova. Man vet inte vilken ände man ska börja med.

Av Debora Persson - 22 februari 2012 11:40

Idag är det ett år sedan mammas hus brann ner.

Ett år sedan, och som tur är så står där nu ett helt nytt fint hus.

Minns när mamma ringde och sa att huset brinner ner och att hon inte orkade prata men att allt redan stog i tidningarna på nätet så jag kunde läsa där istället och se bilder på huset när det brann ner.



       


 


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards