♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2012

Av Debora Persson - 13 februari 2012 21:22

I eftermiddags kom min käre far och farbror Thomas och hämtade våran bil så den kan lagas.

Med sig hade de en bil vi kan låna för ett tag. Denna är större så det blir lite enklare än den vi lånat av mannens mormor. Den bilen har ahr bara två dörrar så det har varit lite knepigt när man skulle in med barnen med.

Vi saknar vår bil iallafall så vi hoppas våran bil inte är för bråkig att ha å göra med.

Tyvärr hade pappa och Thomas lite bråttom och hann inte stanna så länge men de hann med en snabbfika iallafall.

Och Vilmer fick present, en dress med hängselbyxor och en body, hann inte ta kort på den. Och Maximilian fick lite pengar att stoppa i sin sparbössa. :)

Och som vanligt sov Vilmer så han var inte särskillt social mot sin morfar heller idag. ;)

Men Maximilian var glad att träffa morfar igen!! :)


Efter att pappa och farbror åkt så har vi bara tagit det lunt.

Mannen åkte och lämnade tillbaka bilen till sin mormor och Maximilian har myst på sitt rum medans jag och Vilmer myst i vardagsrummet.



Lillepyret sover som godast med snutten i ansiktet.

 


Resten av kvällen blir det soffmys.

I morgon ska Maximilian upp till dagis och vi ska till bvc med Vilmer. På eftermiddagen blir det ett besök hos mannens föräldrar och senare åker vi hem till min mamma som bjussar på hemmalagade hamburgare. Och så ska Maximilian bada lite bubbelpool. Varje gång vi varit hos mamma har han velat bada men då hade inte varit läge och eftersomm vi inte har badkar för tillfället får han bara nöja sig med dusch här hemma så i morgon tänkte vi att killen självklart ska få bada ju! ;)

Av Debora Persson - 13 februari 2012 18:45

Ett besök på barn-och ungdomsmottagningen var bokad idag för Vilmers del.

Vi har ju väntat i fem veckor på detta besöket då vi på BB upptäckte det han har på benet. Det syns ju knappt utan det det bara känns.

Vi fick komma in till doktorn direkt.

Vilmer vägdes och passade på att bajsa två gånger.

Doktorn undersökte honom och kollade på benet.

Han sa att det bör vara ett födelsemärke han har på benet.

Oftast är ju födelsemärken bruna eller iallafall lite mörkare men det finns även hudfärgade som Vilmer har.

Eftersom det inte syns så kan man inte dokumentera med foton sa han men det ska iallafall följas upp på bvc och även när läkaren är på besök på bvc i fortsättningen så vi har lite koll på det ändå.

Tur det bara var ett födelsemärke och inget annat som kunde varit allvarligare.


När det gällde Vilmers lilla mage och mjölken så har han ju blivit bättre i magen och då ville läkaren att jag skulle fortsätta avstå från mjölken så mycket jag bara kunde och det betyder då att jag ska börja äta kalktabbletter varje dag så både jag och Vilmer får i oss det vi behöver.


Annars såg allt fint ut med vår lilla herre och vi kunde lämna sjukhuset.

Vi åkte till Mörrum för att hämta Maximilian som lekt hemma hos sin faster.

De hade varit ute och lekt i snön, åkt pulka och varit på lekplatsen. En nöjd kille med andra ord! Vi stannade kvar hos faster en stund och fikade. Vilmer sov hela besöket så det blev inte mycket pussande med honom direkt.

Maximilian slog på nosen då han trillade ner från stolen när vi fikade.

Hela näsan är röd på honom. Två minuter senare trillade han ner igen men då med bakhuvudet före istället. Maximilian otur för hjärtat.

Men lekt och haft roligt hade han iallafall haft för det tog inte två minuter i bilen förrän han hade somnat!


     

Av Debora Persson - 13 februari 2012 15:32

 

Maximilian myser med lillebror♥

Av Debora Persson - 13 februari 2012 06:35

God morgon!

Kom inte i säng förrän vid 24 i natt och är uppe nu, sitter i soffan och myser med Maximilian som håller på att vakna till.

Läggdags sent och varit uppe och matat Vilmer i natt och sen upp vid 06 så är rätt trött kan man säga..

Idag ska iallafall vi till läkaren med Vilmer och under tiden ska Maximilian hem till sin faster och leka.

Om ungefär två timmar ska vi vara hos doktorn så nu ska vi äta frukost, mata den lilla prinsen, klä på oss och lämna Maximilian i Mörrum innan vi åker in till sjukhuset.

 

Igår var ju Danne hos oss hela dagen.

Maximilian var toknöjd med att ha en kompis på besök som lekte med honom. Från att ha följt med på gympan och lekt där och sen följt med och åkt pulka i backen och lekt hemma. Så fullt upp hade Maximilian! Så medans alla pojkarna lekte igår så kunde jag passa på att packa och plocka lite medans Vilmer sov.

Av Debora Persson - 12 februari 2012 21:40

Man dör lite varje gång man får ett leende tillbaka när man pratar med lillebror ♥

 

Av Debora Persson - 12 februari 2012 12:23

 

Vilmer gillar att ligga med snuttefilten i ansiktet.

Han somnar mycket lättare när han har filten i närheten så han kan hålla i den själv och  ligga och snusa in sig i den.


När Maximilian var liten ville han inte ha någon snutte alls.

Synd för det är ju så gulligt annars.

Men nu har han sina favoriter nu, teletubbisarna. ♥♥♥


Idag är Vilmer 5 veckor gammal. Lilla gubben blir bara större och större!

Vi har märkt att han inte har lika ont i magen nu när jag inte druckit mjölk och slutat äta chocklad och annat sånt med mjölk. Han har visst haft ont i magen ändå, men inte lika mycket sen jag slutade med mjölken. Jag har ju dessutom fuskat lite med så kanske inte så konstigt.

Det är bra att han blivit bättre i magen men för min del är det nästan en dödsdom att inte kunna dricka mjölk eller äta choklad på flera månader.

Vi får se vad doktorn säger i morgon när vi ska träffa honom för det han har på benet och ska även passa på att fråga om mjölken.


Av Debora Persson - 12 februari 2012 09:58

Söndagar betyder ju gymnastik för Maximilians del.

Idag stannar dock jag och Vilmer hemma medans Maximilian, mannen och Danne är borta på gympan och leker.

Vilmer är duktigt förkyld så vi vilar hemma istället. Men Maximilian hänger inte läpp för det. Danne följde ju med istället!:)

Han har nu laddat hela morgonen för detta!

Och sen efter gympan så är han ännu mer laddad för pulkaåkning, så mycket snö som kommit i natt har vi inte sett denna vintersäsongen!

Och mer kommer det. Det snöar på för fullt ute nu! För min del känner jag dock att nsön lika väl kunde varit. Har den inte kommit hittils hade den inte behövt komma alls tycker jag. Men Maximilian är glad och det är väl huvudsaken!♥♥

   


 

Av Debora Persson - 11 februari 2012 15:25

I natt var det lite knepigt med att sova.

Vilmer börjar bli taskigt förkyld och har jobbigt med att andas och så hostar han på rätt bra. Varje gång man precis somnat gott så var det dags att vakna igen.

Men det är lördag och det är helg. Helger innebär fotboll hemma hos oss och idag är inget undantag..

"Livsviktig match" heter det ju allt för ofta här hemma. Men innan fotbollen idag packade vi in oss själv och barnen i lilla minibilen och begav oss till affären, det gjorde även halva Karlshamns befolkning då det var galet mycket folk idag som handlade.

   

När vi var hos mamma sist så hade hon en sån fin kakburk i plåt som jag också ville ha men även om jag bönade och bad fick jag den inte av henne.

Men idag hittade jag en själv i affären. Köp kakorna och man fick burken! Klart jag skulle ha kakor! ;) Skiter visserligen i kakorna, det var ju burken jag ville ha!:)

   

Häromdagen fick Vilmer  paket av gammelfamor Saga & Nisse. Färgglatt och fint! :)

   


Just nu pågår ju fotbollen och småkillarna ligger och sover.

Jag vet med andra ord vart jag har alla grabbarna just nu. Själv ska jag fortsätta packa en stund innan vi ska bege oss till Mörrum för lite tacoskväll och Melodifestival hemma hos Fia, Henke och Hugo. Maximilian är överlycklig över att åka och leka med Hugo! :)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards