♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2010

Av Debora Persson - 20 oktober 2010 21:00

Fullt upp nu ikväll.

Jag har försökt att städa undan här hemma men när jag väl plockat undan något så är lilleman framme och plockar ut det igen, förgrommade onge. Snickerboa nästa:)

Mannen kom hem vid sjutiden så då åkte vi iväg och handlade direkt.

Mat för resten av veckan och blöjor fick det bli.

Väl hemma blir det middag och Bonde söker fru.

Har fixat barnvakt på lördag för vi skulle på bio, jag och gubben men nu när vi väl kollar sf´s hemsida så är det ingen av de två filmer vi ville se som går då. Lagom typiskt. Så får helt enkelt se någon annan istället :)

Ska strax ställa mig och fixa mat till i morgon för då är det mannens tur att vara hemma med Maximilian för jag har saker i skolan att göra.

 

Förutom allt snor och all hosta är Maximilian hur pigg som helst.

Han far runt som en skållad råtta här i lägenheten.

Upp och ner överallt. Höger om vänster.

Men sötast är han när han far förbi så stannar han upp och kramas, lägger sitt huvud på mig en liten stund och fortsätter sen igen i full fart :) Mer goseunge får man leta efter!

Av Debora Persson - 20 oktober 2010 17:59

Från Tjuvlyssnat

Centralsjukhuset, Kristianstad

I hissen står en flicka ~5, och leker med sin mjukishund. Mamman och en kvinna ~40 står bredvid.
Kvinnan (glatt): Vilken fin hund du har! Vad heter den?
Flickan (helt gravallvarlig): Det är ingen hund. Det är en busschaufför, och han är arg!
Mamman stirrar på dottern och kvinnan fnissar nervöst.



Gymnasieskola, Nässjö

En tjej ~17 sitter och pratar med några vänner.
Tjejen: Alltså, jag köpte ett nagellack när jag var i Thailand men det var jättedåligt. De borde hålla sig till sin wok!




Öresundståget, Lund – Göteborg

En man ∼35 med sin son ∼5 sitter bredvid varandra. Pappan har sin dator framme och försöker antagligen jobba under resan. Pojken är rastlös och stör hela tiden sin pappa med olika frågor.
Pojken: Pappa pappa, vad händer om du stryper mig nu?
Pappan: Men gud, varför säger du så? Nu får du inte längre se på Homer Simpson!



Badhusets omklädningsrum, Lidköping

Pappa ~36 kommer in med sin son ~4.
Sonen: Är detta tjejernas omklädningsrum?
Pappan: Öh… nej.

Sonen: Varför sitter det då en hårtork där?




På tunnelbanan, röda linjen

En pojke ~5 skojar med sin pappa ~35.
Pojken: Man får inte luta sig mot dörrarna, då blir man diskad!
Pappan (knappar på sin mobiltelefon): Mmm…
Pojken: Du nuddade dörren! Du är diskad, ha ha!
Pappan: Mmm…
Pojken: Nu måste vi anställa en ny pappa.


 


Av Debora Persson - 20 oktober 2010 16:56

Ett helt projekt att underhålla en kinkig och sjuk liten kille.

Det går om man vill.

Men han har sovit en hel del och då har jag passat på att göra lite nytta här hemma.

Emellanåt har han varit på gott humör

och lyckats leka lite själv. När jag koom in på hans rum så satt han i sin lära-gå-vagn och väntade på mig.


Något annat roligt är att när han pruttar så skrattar

han ofta efteråt. Undrar vem han lär sig alla dumheter av?  

 

Och flera gånger idag har han tagit fram sina skor

och ställt sig vid ytterdörren och bankat.

Tror han vill ut, han har även pekat massor på fönstret och pratat massor idag.

Men blir till att hålla oss inne hela dagen.  

(förutom när mannen kommer hem för då  måste vi till affären)

   


Av Debora Persson - 20 oktober 2010 08:49

Gomorrn!

Hemma idag med min lilla älskling. Sjuk som han är stackarn. Låter jobbigt när han andas och han har hemsk hosta. Men tillräckligt glad för att kunna äta sin nya favorit- PEPPARKAKAN.

Ett par sådana har han iallafall hunnit med ;)

Och så är det såklart morgonmys på soffan med lite välling.


             

Av Debora Persson - 19 oktober 2010 20:45

Till: Pappa
Sms: OjOJOJ vilka sexiga underkläder jag har köpt till helgen! kommer att bli grymt hett XD
Svar: Som din pappa behöver faktiskt inte jag veta sådant!
 

Förklaring: Jag och min pojkvän skulle fira 5-årsdag och jag tänkte teasa honom lite inför helgen men ack så pinsamt det blev! /Malin


Till: Killen jag dejtade
Sms: Vilken dag asså, jag blev bajsnödig i skolan men hann inte till toaletten så ja.. du vet.. det kom i byxan men sen när jag skulle hem så hittade jag en hundring på gatan...
Svar: Oj, vilken skum dag :)

Förklaring: Mitt mess var menat till en tjejkompis och jag höll på att dö på riktigt när jag skickade fel. Men han bara skrattade åt det, så det var skönt :)


Till: Pojkvännen
Sms: Men min bäver äter inte gräs...!
Svar: Oj, vem skulle det här till? & vad äter den då? Kött!?

Förklaring: Skickade massa löjliga sms med en kompis & samtidigt vanliga sms med min pojkvän & i skrattyran om bäverskämten blev det ett bäversms till min pojkvän som inte tyckte att andra behövde veta vad min bäver åt eller inte :)


Till: Mamma
Sms: Du har ju hårigare arsle än Baloo.
Svar: Det tror jag inte. Vad är det här för dumt?

Förklaring: Klantade till det och skickade smset som skulle till min polare till min mamma. Säkert undrar hon hur jag vet det.


Till: Mormor
Sms: Jag har så jävla många problem. Du är ett stort problem just nu!
Svar: Ojsan, varför då?

Förklaring: Min mormor var absolut inte mitt problem utan det var menat till en kille som jag gillade och som hette Mongo på min mobil, därav misstaget :) Mormor fattade ingenting.

/Josefine


Till: Syrran
Sms: Mms: Bild på min mage när jag spänner den. Text: Vill du så kan du få tvätta dina trosor på den här ;)
Svar: Man kan inte tvätta med en torktumlare.

Förklaring: Jag skulle skoja lite med en tjejkompis men jag skickade till min störiga syster som alltid har svar på tal.  

Av Debora Persson - 19 oktober 2010 19:51

Idag är en sådan dag som man bara är så trött.

Höll på att somna på mattelektionen och sen på historian så slockande jag. Och även en hel del andra med. Vi hade ingen lärare och tittade på en isländsk medeltidsfilm som spelades in artonhundrafrösihjäl- mm jo inte konstigt att folk somnade. Har varit tvungen att se den på gymnasiet och även då orkade inte ögonen vara öppna!


När jag hämtade min lilla älskling på dagis så tog vi sen bussen direkt in mot stan och hem till lillasyster för ett litet besök.

Dock så var han väldigt trött och inte alls på besökshumör.

Vi begav oss sedan mot centralen för att möta upp Dennis men såklart var hans tåg försenat som vanligt så vi kom väl precis hem nu allihopa.


Min lilla gosse är heller inte idag på topp. Han har fått en riktigt hemsk och jobbig hosta.

Märkte det redan i natt när han vaknade och gallskrek, hostade och fräste om vart annat.

Men sen gick det över och inget hostade de sista sovtimmarna eller när vi stigit upp så han begav sig mot dagis.

Men lite hostmedicin så hoppas vi på att han blir bättre, annars får det bli hemmadag för honom i morgon.. :(

Av Debora Persson - 18 oktober 2010 21:45

Så var denna måndagen över.

Mannen var hemma vid sju och så gjorde vi mat- hemmalagade biffar och potatis. Snart läggdags för vår del.

Och Ullared på tv´n. Någon fotboll som det var bestämt blev det icke- till min fördel såklart:)

Har förresten beställt årets julkäder till Maximilian idag med.

Förra julen var han tomte.

Det ska han inte vara detta året.

I år blir han någt helt annat ;)


Nu blir det läggdags för vår del. Mannen upp 05 och jag upp 05.40 ungefär.

Mycket som ska hinnas med..


       
  

Av Debora Persson - 18 oktober 2010 20:14

Älskar dig mer och mer för varje dag   


   
  


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards