♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2010

Av Debora Persson - 18 oktober 2010 16:22

Nyss hemkommen från skolan. Kom men en buss tidigare.

Ska aldeles strax gå ner för att hämta min lilla älskling.

Man märker vilka som är hans favoriter bland fröknarna på dagis. När det är en av favoriterna som möter honom på morgonen så är det inga alls problem med att lämna honom. Är det någon annan som möter honom så vill han inte lika mycket. Då blir han ledsen och vill komma till mig igen.

Favvisarna är ju de två fröknarna som är på avdelningen. Men eftersom de samarbetar mycket på dagis mellan avdelningarna så är det ibland andra fröknar med. Eftersom jag lämnar och hämtar på en annan avdelning så kan det då vara andra avdelningens fröknar som jobbar på morgonen.


Idag var det först en annan som mötte upp Maximilian. Då tvekade han och ville bara vara hos mig. Sen kom favoriten och då var det inga som helst problem att lämna över honom.

När man hämtar honom är det inga som helst problem, oavsett vilken som jobbar för han blir lika glad att se mig ändå:)


Så nu ska jag ner och hämta min prins


Av Debora Persson - 18 oktober 2010 07:12

Kändes som om det var söndag när jag vaknade idag. Denna helgen har gått för snabbt. Hittils sen skolan började så har helgerna gått sakta och man har hunnit med mycket mer. Har alltid kännts som om man haft en liten extra helgdag. Men inte denna gången. Blev besviken när jag vaknade och innerst inne visste att jag skulle upp till skolan idag.


Måndag idag ja, ny vecka och nya tag. Hoppas denna veckan går fort  nu.

Men det bör den göra.


Lilleman sover fortfarande men hoppas på att han vaknar snart så vi hinner gosa en bra stund innan vi ska bege oss idag.   


-- Hann bara inte skriva klart här, för nu är han uppe hos mig. Han kände nog att jag ville att han skulle vakna :D

Av Debora Persson - 17 oktober 2010 19:52

Har tillbringat eftermiddagen/kvällen med att tillfredsställa en uppmärksamhetskrävande pojk. Vi har även försökt städa och plocka tvätt men till ingen nytta alls.

Min lilla herre plöjer överallt- böcker i bokhyllan åker ner, filmerna rasar ner från filmhyllan, leksaker plockas i ordning och åker ut igen direkt efter, burkar och annat i köket åker ut ur skåpen så fort de åkt in där de ska vara.

Idag är Maximilian extremt rastlös och vill gärna ha all energi från oss fast är totalt överkörd av tröttheten.

Han somnar snart och då blir det Ensam mamma söker och lite gottis för min del.

Men först ska jag slänga dagens sista pussar på min son   

Av Debora Persson - 17 oktober 2010 16:57


Maximilian hjälpte mig att baka innan, eller han hjälpte mig att slicka skålen iallafall ;)

Blev choklad/apelsinmuffins med nougat på toppen.

Efter jag bakat klart åkte vi för att plocka upp lillasyster och sen gick vi en runda i stan. Stannade för att titta på ankorna så Maximilian fick lite bröd av en annan liten kille men han valde att äta upp det själv så jag fick mata klart ankorna.

Sen bar det av till Oskar för att fika på mina nybakade muffins som gjorde succé vill jag lova. Tur jag sparade några hemma som jag kan gotta mig med ikväll =)


 

 


       

Av Debora Persson - 17 oktober 2010 11:39

Har precis duschat och ska göra mig klar för ska hem till lillasyster om en stund. Innan dess tror jag banne mig jag ska baka. Är så fruktansvärt gottesugen så skulle kunna offra min högra arm.

Det får nog bli muffins med nougat? Eller citronkaka?

Vi får se..

Om vi inte har allt hemma får jag väl gräva i skåpen tills jag hittar chocklad någonstans.

Av Debora Persson - 17 oktober 2010 08:07

Kors i taket!

Maximilian somnade ju strax innan 20.00 igårkväll och sov fram till 7.30 idag! Elva och en halv timme. Inte illa för en vakenglad kille. Vaknade dock till i natt när det var dags blöjbyte och lite välling..


 

Av Debora Persson - 16 oktober 2010 20:34

Idag har vi ju haft fullt upp hela dagen.

Vi skulle åkt iväg någorlunda tidigt, men som vanligt var jag sist ut trots att jag började först. Karin, Dennis och Maximilian stog och suckade och tittade surt på mig medans jag "stressade" mig i ordning.

Till slut kom vi iväg, K skulle fylla upp kyl och frys och sen hem till henne för att hjälpa henne att plocka i ordning.

Blev inte så mycket eftersom Maximilian inte alls var på hjälpa-moster-med-inflyttningen-humör.

Mannen begav sig hemåt och vi andra gick ner på stan och käkade innan vi mötte upp Julia för att sen bege oss mot Andy´s lekland.


I morgon ska jag bort till K igen, Dennis och Maximilian ska åka hem till Oskar så jag ska hjälpa K med alla kartonger och allt det där.

Det är ju jätteroligt att packa upp i ny lägenhet! Att få möblera och fixa.


Ikväll somande Maximilian tidigt! Undrar varför ;) Fullt upp med lek hela dagen :)

Så nu är det Dansfeber och så fortsätter jag på Maximilians julkalender. Måste vara klar med mitt till slutet av oktober.. Har mycket kvar nu så bara att sätta igång!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards