♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2010

Av Debora Persson - 23 oktober 2010 09:09

Igår bestämde vi att det var mannen som skulle stiga upp med Maximilian när han vaknade så jag kunde få sova vidare en stund.

Men när jag vaknade klockan 8.00 så låg båda pojkarna brevid mig fortfarande. Så jag steg upp, gjorde kaffe och satte mig vid tv´n en stund innan pojkarna vaknade vid 9.00 istället.


Idag får vi se hur planerna blir, eftersom jag egentligen skulle träffa mamma om en timme i staan och mannen skulle till Oskar så blir det väl att vi båda åker till Oskar. Ev till leklandet med eller så får det bli senare eller i morgon.


Hade hoppats på att kunna tillbringa lite tid utomhus med idag men vädret är kasst och ser ut att regna med så är mer en innesittardag tråkigt nog.


Nehej, nu blir det frukost och sedan in i duschen så vi kommer iväg.

Bio

Av Debora Persson - 22 oktober 2010 21:00


Min kväll är halvt lagom piss eftersom jag planerat morgondagen så himla bra för den skulle tillbringas med min kära mamma på stan. Vi skulle handla Maximilians vinterkängor och lite sånt där. Men hinder dök upp och vi får tyvärr ta det en annan dag i veckan som kommer..


I morgon har vi iallafall en hel del annat planerat, ev blir det Andy´s lekland igen ( om inte lillasyster och lillebror ska dit på söndag för då följer vi med då istället)

Och lite senare blir det barnfritt för min & Dennis del fär då blir det bio, Hämnden blir det. Egentligen hade vi (jag) velat se på Paranormal Activity 2 eller facebookfilmen men ingen av dom gick i morgon :/

Men Hämnden verkar helt ok den med.

Och till barnvakterna (K & Algot) har vi köpt chips för kvällen till dom.

 


Sitter just nu och "glor" på idol. Skitkul. Har knappast växt upp med den sortens musik så ikväll är det lagom bra sömnmedel. Gubbmusik på svartvit tv. Artonhundrafrösihjäl nästan.


Och för er som inte sett videon på min fina herre så kolla på den. Och kolla på de andra med när ni ändå glor :)


Ni hittar Maximilians videor HÄR!


Nehej, dax att fortsätta fredagsmyset och plocka fram mitt lösgodis och julmusten. Ni förstår inte hur lycklig jag är att julmusten äntligen har kommit igen! Julmust är viktigt i mitt liv.

Av Debora Persson - 22 oktober 2010 16:18

Segare än så här kan man inte bli.

Maximilian sover och vi ligger utslängda på soffan alla redan.

Vi hade en liten snorig kille som for runt (även idag) som en speedad iller och körde sina dvdfilmer i golvet. Repa skivorna är tydligen kul.

Allt i hans väg har åkt ner på golvet och emellanåt när han far förbi stannar han upp och kramas lite grann innan han far vidare i all fart.

Sötunge.


Funderar på att dra ner till källaren och det mount everest som finns innanför vår källardörr för att se om jag någonsin kommer hitta våra vinterskor + mössor & vantar.

Och så behöver vi gå ner med ett lass av lillemans urväxta kläder igen.

Har ingen lust men måste måste måste. Så mycket skräp som behöver slängas där nere så man orkar inte.

Av Debora Persson - 22 oktober 2010 13:37

Äntligen har vi tagit helg!

Mina pojkar hämtade mig även idag på skolan och sen åkte vi och handlade lite gottis till ikväll.

Plocka lite nu och fixa i ordning en del för sen blir det soffhäng resten av kvällen!

Av Debora Persson - 21 oktober 2010 21:41

Herre min gud, Lyxfällan ikväll är då det dummaste jag sett.

"jag har hört att Britney Spears jobbat på McDonalds, man måste börja någonstans".

Vilken brud. Vilken stjärna.


Och det där med att Maximilian somnade tidigt idag- Lurendrejeri på hög nivå.

Han tog sig bara en power nap den busen.

Vaknade upp en stund senare pigg som en speedad iller.

Och när han nu tänker somna har jag ingen aning om men om man känner honom rätt så kommer det inte ske på ett tag.

Jag däremot ska strax lägga mig. Få torsdagen överstökad eftersom jag hela dagen tänkt att det var fredag.

I morgon är det fredag och jag vill ha i morgon nu så läggdags inom det närmsta.

Men först ska vi se klart på Lyxfällan, måste ju se hur det går med stureplans nya SubWay Brud som ska till L.A för att sälja båtar och bli skådis..


 


Av Debora Persson - 21 oktober 2010 19:18

För det första så hann jag faktiskt i morse :)

Men att jag alltid ska vara ute i sista minuten, det förstår jag inte..

Att man aldrig lär sig?


Mina pojkar hämtade mig i skolan idag och sen åkte vi och handlade lite nödvändigt som vi glömde igår. Träffade på lilla K med inne i affären. Vi ringde för visso ner henne för hon behövde med handla men väl i affären behövde hon inte handla..

Hemma tog vi hand om tvätten och började på pannkakor. Att pannkakor kan va så gott, det förstår jag inte!


Är inte klar med tvättten än och så måste jag plugga samt lite annat innan man kan komma till ro ikväll. Men Maximilian har somnat

(ja, ovanligt tidigt idag! beror nog på att han är sjuk) så ska snart sätta igång med arbetet. Massor av kläder att hänga på tork (som vanligt så funkar inte torkrummet som det ska!) och så ska det vikas in massor av tvätt i garderoberna.


Förresten så fick vi hem en tröja igår som Maximilian (jag) beställt. Älskar den, riktigt mysig och snygg! Bara väntar tills han kan börja använda den, det är stl 86/92 på den och nu har han väl 80/86 så lite till får han växa.. Maximilian är  nöjd med den(?) och jag med :)

 


 

Nehepp, nu plugg & tvätt!

Av Debora Persson - 21 oktober 2010 06:34

Även om jag bara har mig själv att ta hand om idag på morgonen är det minst lika stressigt eftersom jag försov en bra stund.

Hade totalt glömt bort att fixa bilder vi ska ha idag så sitter just nu och för över dom på usb samtidigt som jag skriver här, fönar håret, springer om vart annat och hämta kläder jag ska ha på mig, samlar upp tvätt som mannen ska tvätta idag, packar ihop sakerna till  skolan och dricker kaffe.

Självklart kommer jag hinna på en halvtimme! :D

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards