♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2010

Av Debora Persson - 11 oktober 2010 21:10

God kväller.

Har pluggat lite ikväll iallafall. Dennis och Oskar kom hem vid 19-tiden så medans de underhöll Maximilian och lagade mat så satt jag och pluggade.

Förhoppningsvis klarar jag provet i morgon. Sen är det bara ett till på onsdag och ett på fredag. Och nästa vecka yttligare ett till- än så länge.

Jo, här kör vi på för full rulle.

Dax att gå och läga sig strax, Maximilian somnade faktiskt rätt "tidigt" idag. 20.30 somnade han i sin fars famn.

Av Debora Persson - 11 oktober 2010 18:01

Ja, så kan det gå när någon lämnar choklad framme så lilleman som ska pilla på allt hittar chokladen..

När han gör något som han vet att han inte får så gör han det tyst, så är han tyst en stund så vet man att det är något lurt på gång..


Nu kunde jag heller inte få någon bra bild på honom eftersom han visste att han inte fick äta chokladen. Så fort jag kom i närheten av honom så bara flydde han och skrattade, nöjd över sitt kap det var han med...

  


 


Av Debora Persson - 11 oktober 2010 16:49

När jag skulle gå ner till dagis och kom utanför porten hängde lilltjejen där igen.

"du måste hämta ditt barn, ska du det eller?"

Sen skriker grannungen från balkongen på andra våningen: "VA?! vad sa du, ska du hämta din bebis?"

Jag är för gammal för att skaffa mig femåriga ovänner men snart struntar jag i hur jäkla gamla de är.

Djävulsbarn är vad de är.


Barnen var ute och lekte på dagis och Maximilian låg i vagnen och sov. Lunchen dög inte för min lilla herre idag, Pytt i Panna så han åt knappt någonting. Inte heller mellanmålet var någon större hit så han fick lite välling och sen somnade i vagnen.

Synd bara att det blir pytt i panna här hemma ikväll med ;)


Frågade om jag fick ha honom på dagis något under höstlovet men deras regler säger nej. Är någon förälder hemma och har semester eller lov så ska barnet med vara hemma egentligen..

Men om jag hade mycket på G i skolan skulle jag kunna få lämna honom någon dag eller så för att kunna plugga.

Sånt är livet. Man hör så mycket olika hela tiden om hur dessa regler är för det verkar vara olika i alla kommuner... Var ju värt ett försök iallafall :)


Nu ska vi ta och mysa lite innan vi ska ta och plocka undan lite..

Min lilla herre sitter just nu och småpruttar i soffan samtidigt som han käkar äpple :)  




Av Debora Persson - 11 oktober 2010 16:03

Hemma från skolan.

Slutade lite tidigare idag och Oskar hämtade mig inne i stan eftersom han hade lite att fixa där och så skulle han ha burkar av oss så då körde han mig hem.

Han kommer lite senare igen och ska käka hemma hos oss idag.

Strax gå ner och hämta lilleman på dagis, först ska jag köra ett varm med dammsugaren innan jag går för det behövs verkligen!

Förhoppningsvis kommer jag kunna plugga lite ikväll för i morgon är det prov som gäller.

Eller forhoppningsvis och förhoppningsvis, jag SKA plugga ikväll... :)

Av Debora Persson - 11 oktober 2010 06:13

Hade jättesvårt för att somna igår. Grannens ungar var fortfarande upp vid 24.00-tiden De väsnsades rätt bra, låg i två timmar och vred mig för kunde inte sova för ungarna och sen hade jag en jävulsk hosta som inte alls ville sluta. Blir tokig snart av det.

Och så mycket som min mage tränas och spänns av alla hosta dygnet runt i en vacka nu så har jag kramp i den.

Och inte heller får jag tillbaka mina magrutor som en gång fanns där. Gravidkilona sitter verkligen fast där de är.

En riktigt stark hostmedicin är vad jag skulle behöva nu.


Lilleman sover fortfarande, hade jag med  kunnat göra eftersom vi egentligen har sovmorgon idag och inte alls behöver stiga upp vid denna tiden. Han ska ju inte vara på dagis förrän klockan 9.


 

Av Debora Persson - 10 oktober 2010 17:12

Härligt datum idag. Tänk att ha detta som födelsedatum..

Och tänk nästa år, 11 november 2011.. 111111 :)


Har varit en sväng hemma hos Oskar idag i hans nya lägenhet.

Maximilian fick sig en födelsedagspresent, en låda med duplolego.

 


Var där en liten stund, Dennis hjälpte till att bära upp lite saker medans jag, Maximilian och Lotta var kvar i lägenheten och underhöll Maximilian. Lotta började bygga ihop tvbänk och lite sånt där.

Mycket mer har vi inte gjort idag.

Helgen har gått för snabbt denna gången.

Känns inte som om vi har hunnit med alls mycket, men det har vi ju. Är bara en sådan seg dag idag.

Om en stund ska vi iväg och handla lite med Oskar och sen ska jag glo på Ensam mamma och försöka plugga lite till det.

Innan dess ska jag hinna städa lite och plocka undan här hemma.

Av Debora Persson - 10 oktober 2010 07:51


Dax att komma några undertill snart :)

Sjätte uppe nu iallafall :)

 

Av Debora Persson - 10 oktober 2010 07:23

Får tacka min hemska hosta att jag var upp en bra bit innan 07..

Maximilian han vaknade precis nu med så nu är vi uppe och myser.

Verkar som om Dennis får sovmorgon idag.

Idag har vi fullt upp. Städning i hela lägenheten och ett besök hos Oskar i hans nya lägenhet.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards