♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2010

Av Debora Persson - 23 juli 2010 23:25

Bilder från Algots avslutning på Hällevikslägret.


Min fina lillebror♥

  Dennis, Maximilian, Kalleponken, Sofie & mamma.   Mamma, Kalleponken och Sofie   Dans   Mormor, Elsa och Göte   Ena läktaren   Barnen springer ut.   Morfar, Göte, Elsa, Mormor,Maximilian och Kalleponken   ♥   Kalleponken och Sofie   Kidsen  Mamma, mormor, Elsa och Göte     

Av Debora Persson - 23 juli 2010 23:17

Bilder från när vi matade ankorna häromdagen.


Mörrumsån

  Jag och Maximilian, han var mer intresserad av att titta på ankorna..:) Dennis och Maximilian    Titta på ankorna  Min fina

 

Mata ankorna

Hungriga ankor och kråkor.    Äta lite bröd..   Min glada ♥

  Gottis   ♥

Av Debora Persson - 23 juli 2010 23:05

Hej hej!

Beslutade oss idag för att åka hem istället för på söndag. Vädret var lite halvtaskigt, knappt några rena kläder kvar och så var vi trötta med. Skönt att komma hem och såva i sin egen säng och allt det där. Men på ett sätt hade det varit skönt att stanna med eftersom man kan vara ute så mycket mer än vad man kan hemma. Får se om vi kanske åker tillbaka igen i veckan om det är fint väder och om jag inte ska jobba. Har sagt till jobb att jag kan jobba några dagar nästa vecka om dom behöver mig :)


Innan vi åkte hem idag så åkte vi in till stan och festivalen och gick en sväng där. Mötte upp min fina vän Fia med. Gick en stund innan vi satte oss och käkade och sen blev det en runda igen. Inte så lätt att ta sig fram med barnvagn där inne vill jag lova! Jisses vad mycket folk där var!

Efter ett par timmar så begav vi oss hemåt igen. På vägen mötte vi upp Alexandra, Simon, Becca och lilla Hugo som var på väg in till stan. Gav Hugo lite kläder som Maximilian haft innan. Nu var vi ju utomhus så kunde inte mysa med pojken men det får bli en annan dag :) Även Fia kom på vägen och fick titta på honom.

På festivalen fick vi lite handlat med, Maximilian fick tre tröjor, mannen köpte md någon tröja och så jag fick lite festivalgodis:)


Hem och packa in allt i bilen som blev mer än överfull och sen bagav vi oss hem igen. Karin och Julia kom en runda sen för att hämta datorn som ska med till pappa när hon ska dit i helgen och så passade de på att pussa på Maximilian med såklart.


Av Debora Persson - 23 juli 2010 11:22

Halloj!
Igår ställde vi klockan på 06.30 men eftersom Maximilian sovit dåligt under natten och vaknade flera gånger och skrek så sov han bra för en gångs skull vid den tiden så vi snoozade ett par minuter.

Eller skulle gjort men blev lite längre. Vid 07.00 steg jag upp och började göra mig klar.

Pojkarna sov till 07.30 Vid 09.30 var vi redo och åkte mot Karlskrona, Kristianopel. Vid 11tiden var vi framme och pappa kom och mötte oss. Födelsedagspresent fick han av oss barn, respektive och barnbarn.

En hel korg fylld med massa roliga saker som choklad, lotter, öl, presentkort på Biltema, blomma och ett "gubbpaket" som innehöllen del  vuxna saker.. :) Glad blev han iallafall och det är huvudsaken :)


Det bjöds på frukost och efter lite Maximiliangull gick vi ner till havet och badade.

Eller pappa och Maximilian badade. Synd att inte vi fick med våra badkläder för det var varmt i vattnet och i luften var det så varmt och klibbigt så det hade behövts ett bad där. Farfar och Sonja gjorde oss sällskap med hela dagen.

Maximilian fick presenter. En lastbil från sin morfar och Suss och sandleksaker från gammelfarfar och Sonja.

Fika blev det och så gick vi en runda.

Hamnade på lekplatsen så Maximilian kunde gunga som han gillar så mycket. Fyllde upp poolen vi hade med oss så Maximilian kunde bada där i den med.

Grillade gjorde vi sen och så blev det efterrätt som de sa att farfar hade gjort. Cheesecake i husvagnen..?

Jag tror de skojade med oss. Tror Sonja gjorde den i så fall. ;)

Dom brukar luras. Det är därifrån jag har fått det. Jag kan luras med rätt trovärdigt. Men vem vet, han kanske gjorde det..? Gott var det i vilket fall :)


Kameran har gått på högvarv igår.

Fick tillochmed till ett par 4-generationsbilder( farfar, pappa, jag och Maximilian) Mina bilder kommer upp i helgen när vi kommit hem för detta internet är ju värdelöst.

Men de bästa bilderna kommer lite senare därpå för de är tagna med pappas mycket bättre kamera så bilderna skickar han sen.
Jag vet precis vad jag önskar mig när det är dags att ge mig presenter.

Jag ska bara ha en systemkamera!

Bilderna blir ju tusen gånger mycket bättre med en sådan än en digitalkamera. Och där av priset på dom med.. Och alla tillbehören man ska ha till med... Blir tillslut en dyr historia...

Men det är det väl värt med tanke på hur mycket kort jag tar :)


Vid 17-tiden begav vi oss hemåt igen, trötta och mätta.


Hemma träffade vi på mannens mormor så pratade en stund innan Oskar kom för då var det dags att bada i ån igen.

Alla utom jag. Såklart.

Borde badat insåg jag sen när jag kände på vattnet.
Dagen har varit helt jäkla perfekt helt enkelt.

Av Debora Persson - 21 juli 2010 22:54

Halloj!

Dagen har varit SUPER!

Vi hämtade upp Fia vid 11.00, åkte och handlade lite och åkte hem till Maximilians faster en snabbis innan vi åkte till Karlshamns Travet.

Så himla mycket folk!

Vi satte oss på gräsmattan och hoppade över att spela på första loppet.

Till andra loppet kom min mamma och Khaled.

MammaProffset hjälpte oss med vad vi skulle spela på och såklart vann vi.

Högsta summan vi vann på ett lopp var ca 267 kronor, någon gång vann vi även ca 127 kronor.

Sen vann vi småsummor hela tiden.

Spelade på alla loppen och förlorade på några.

Sista loppet satsade vi rätt mycket men vår häst började galoppera så han blev tyvärr diskad. :(

Annars så var ju mormor och morfar på plats.

Mormor träffade vi men morfar körde ju traktor och plattade ut banan efter varje lopp så honom fick vi bara se när han körde förbi oss.

Algot, Kalleponken och Sofie sålde programblad och Khaled var och jobbade med något han med. Så de satt och gjorde oss sällskap med ibland.

Göte hann vi bara hälsa på när vi kom och det han sa var

" just nu är det lugnt, telefonen har inte ringt på 3 minuter!"

Så han var ju lagom stressad med allt jobb under dagen.

Vi åkte i vilket fall hem med PLUS i kassan, även om det inte blev några miljoner. Mest av allt var det ju en trevlig dag och alla var på topphumör! :)


Efter när travet var slut så åkte vi in till Karlshamn, skulle hem till Alexandra, Simon och lille Hugo för att lämna lite kläder men just då var de inte hemma och Maximilian blev gnällig, hungrig och trött.

Mest hungrig. Han hade ju inte ätit på många timmar.

Det han åt under tiden på travet var lite yoghurt och sen högg han in på Fia´s vattenmelon hon hade med sig.

Något annat ville han inte äta just då.

Så tyvärr avr vi tvugna att åka igen så hann inte träffa Alex.

Får åka dit och lämna kläderna en annan dag då.. :)


Väl hemma så fixade vi till oss, och Maximilian hade ätit så gick vi ner till Fia och Henke för att grilla. De började med att bada i ån innan vi satte igång med grillen. Efter maten så blev det glass och hallon som efterrätt.

Mycket trevlig kväll. När Maximilian somnade så begav vi oss och gick hem. Så nu har vi jagat sniglar i trädgården, gjort oss av med dom och gjort oss klara för kvällen.


Bilder kommer senare, när vi kommit hem när vi inte längre behöver sitta med internet från mobilen!

Av Debora Persson - 20 juli 2010 20:11

Idag säger vi GRATTIS på 300-dagen!

Tänk att han är 300 dagar gammal!   


 

Av Debora Persson - 20 juli 2010 20:01

Kärlek

(bild från igår när vi matade ankorna. Maximilian äter brödet själv istället)


 

Av Debora Persson - 20 juli 2010 19:55

Idag har vi mest tagit det lugnt (trött som jag är. Hörde att det kan vara järnbrist?).

Var och handlade en massa nödvändigt i förmiddags och sen har vi mest bara legat på gräsmattan och slappat.

Dennis mormor kom och hälsade på så det blev fika innan vi begav oss för att bada i Nabben. Men där var det för mycket folk så vi åkte till ån istället.

Tillochmed JAG badade i ån!

Lånade Oskars vattenbrillor och såg säkert förjävlig ut men det betyder att jag nästan doppade hela skallen :)

Maximilian är rolig när han badar för han ska ju hela tiden skvätta så mycket och när han gör det så har han munnen öppen så han får sig en kallsup hela tiden när han badar. När han får vatten i munnen slutar han upp att skvätta, ser lite chockad ut och sen fortsätter han glad som vanligt :)
Nu har vi precis käkat tacos och ska snart ut i Fryshuset och glo på film eller något som fördriver tiden till att det ska bli imorgon för imorrn har vi fullt upp hela dagen :) Glöm inte bort att det är Karlshamns Travet så åk dit och vinn lite pengar. Det ska iallafall vi :)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards