♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2010

Av Debora Persson - 12 juli 2010 18:38

Synd att man bor i lägeneht sådana här dagar!

Saknar vår uteplats i Malmö galet mycket!

Den hade suttit fint nu!  

 


  Men smarta som vi är så har vi bestämt oss för att tillfälligt flytta till blekinge på onsdag.

Då har vi både uteplats och badvatten! Då slipper vi sitta instängda i en liten lägenhet hela dagarna.

Maximilian har just somnat efter timmar av trötthet men han har totalvägrat att sova. Är nog värmen som påverkar.

Khaled skulle väl snart vara hemma men tror han är kvar i Malmö för tåget var, tro det eller ej SENA IGEN. Eller till och med inställda så han försökte leta upp bussar eller annat som han kunde komma hem med.


Av Debora Persson - 12 juli 2010 15:31

Herregud vad varmt det är ute! Och inne!

Går inte vara någonstans längre. Men man ska inte klaga. Hellre så här än så vi hade i vintras, eller hur?!


Vi tog en sväng in till stan innan, först hämtade vi ut lite paket på posten som vi har beställt, sen fick vi hem en vällingburk från Sempers.

Behövdes verkligen eftersom vi hade en stor klupig i glas innan som man inte ens orkade asa med sig när man skulle iväg så man fick lägga över välling till en annan mindre burk och ja, det var rätt bökigt. Nu kan vi ha denna hela tiden.

I stan gick vi en liten runda, det var folk men inget mer. Långt ifrån Östersjöfestivalen. Förstår inte vad folk gjorde i stan eftersom det inte fanns något att göra eller titta på. Sen blev vi akut hungriga och törstiga och höll mest på att dö så blev till att åka hem.


Hade funderingar på att först åka ut till Ivön(?) eller att åka till Mörrum men beslöt oss för att strunta i båda.

Vi blir hemma ikväll, bjussar Khaled på flintastek när han kommer hem från jobbet ikväll och sen blir det väl en runda in till stan igen för att se om de har vaknat till liv där då.


Nu ska vi ta och vila för vi är otroligt slöa.

Kom just på att vi glömde köpa fläkt som vi skulle så får se om vi kan göra det senare innan vi hinner dö.

   

Av Debora Persson - 12 juli 2010 06:31

God Morgon.

Fan, det går ju inte att sova. Steg upp 06.00 Mina pojkar är hårda som  sten och ligger fortfarande och sover. Trots värmen.

Har fönster i sovrummet öppna, balkongendörren är öppen på Maximilians rum och fönster i tvrummet är öppna.

Och det regnar fortfarande. Och det kokar.

Idag skulle vi ju ut, men ser ut att få bli ändrade planer för det.

Så får se vad vi kan hitta på.

Regnar det kan vi inte vara ute iallafall.

Något som vi måste åka och göra är att åka och köpa en fläkt.

Jag råkade ju ta sönder fläkten när vi som mest behövde den.

Så typiskt.

Av Debora Persson - 11 juli 2010 21:49

Det ösregnar, åskar och blixtrar ute nu. Kan behövas för att släppa lite på det väder vi haft. Får hoppas bara det är fint väder ute i morgon för då har vi planer som kräver bra väder.


Jag gick och la mig för snart en timme sedan. Är riktigt trött men kan inte sova och mannen glor på fotbollen. Så min lilla rosa dator skickades in hit till mig i sovrummet så jag kunde roa mig med den. Vet inte om jag ska stiga upp igen och glo på film när fotbollen är klar. Kanske somnar innan dess.

Mitt lilla hjärta ligger och sover sedan länge.

♥ Mest av allt hade jag velat lägga honom brevid mig i våran säng så jag hade kunnat ligga och snusa på honom resten av natten. Han gör mig hel del pojken. Kärleken till ens barn går verkligen inte att beskriva. ♥

Det gör ont i mammahjärtat hela tiden. Är han glad så får man ont i hjärtat av det för man blir så lycklig av att se honom så och när han är ledsen så får man ont i hjärtat för man tycker synd om honom så blir man olycklig. Han ska ju inte behöva vara ledsen. Inte in pojk inte!

Herregud så mycket jag älskar honom.


Och herregud vad åskan smäller här nu! Tänk vad roligt om åskan hade slagit ut tvn och fotbollen. Final idag med va? Skönt kan man tycka, att sporten försvinner men ICKE. Det är väl en massa friidrott snart kan jag tänka mig och sen är det hockey och är det inte det så är det garanterat något annat!


Nej, om man skulle försöka ta och sluta tänka och stänga av både hjärna och dator och försöka sova?! ( kanske inte, det är någon idiot precis utanför som gasar på med sin trimamde motorcykel!)

Av Debora Persson - 11 juli 2010 18:42

Tjohej!


Idag skulle vi åkt längre iväg än vad vi gjorde men Maximilian somnade och vaknade inte förrän strax innan 16.00 så vi åkte bara in till stan för att gå inne på festivalen. Vilken festival?

Det startade i fredags och är väl slut nu kommande lördag. Men idag när vi var där inne var där inte en enda människa i stort sett. EN ballongförsäljare fanns där. Inga knallar eller något annat.  

Hallå, är det inte festival??

Nåväl, så vi drog där ifrån och åkte och handlade på Maxi istället.

Nya blöjor igen. Maximilian dricker ju så mycket vatten hela tiden så de går verkligen åt!


Vi hann iallafall med att gunga på lekplatsen innan vi åkte hem med.

Och det var verkligen roligt...


 

Av Debora Persson - 11 juli 2010 13:01

Fick lite sovmorgon idag, till 09.30 Eller sovmorgon blev det ju inte alls egentligen eftersom vi inte var hemma förrän cirkus 02.30


Kvällen var hur bra som helst igår. Folket kom vid 18.00 så då blev det förfest. Mycket trevligt. Och så åkte vi in till stan vid 23. Guu så mycket folk där var, men jag träffade på Pörnil  en stund iallafall innan vi skulle bege oss för att äta och sen dra hem.


Eftersom jag inte hade någon kamera så blev det inga bilder. Mannen tog några med sin telefon så får se om jag kan fixa fram bilderna därifrån.


Idag kom mamma strax efter 10 och lämnade Maximilian igen. Han hade i vilket fall haft det jättebra hos sin mormor! :)


Om en stund så ska vi bege oss utåt i solen, ska bara göra oss klara för utflykt!

Av Debora Persson - 11 juli 2010 12:03

Bilder från när vi var nere vid Mörrumsån i fredags och tittade på ankorna.

         

Av Debora Persson - 11 juli 2010 10:41

Här kommer bilder från när vi var hemma hos mamma och när vi var på Hällevikslägret i fredags!


Maximilian

  Far och son

     



Maximimlian med mormor

  Karlsson   Mycket folk  Karlsson igen

 

Gullebror

  Mamma, Algot och Karlsson   Maximilian  

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards