♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2011

Av Debora Persson - 4 oktober 2011 16:30

I morse blev det stressigt, satt och kollade tv, tog det lugnt och skulle precis gå och föna håret när jag såg vad klockan var. Vi var tvugna att åka 5 minuter senare om jag skulle hinna med tåget till jobbet.

Så blev att sminka mig snabbt som attan, sätta upp håret och klä på mig och Maximilian så vi kunde bege oss iväg snabbt.

Men jag hann till jobbet iallafall:)

Efter jobb kom mina pojkar och hämtade mig. De mötte mig på perrongen och Maximilian älskar verkligen det. Han blir helt tokig och skriker "bye bye" till tåget och vinkar. Men först får man alltid en bamsekram av honom.♥


Sen åkte vi till affären och handlade lite, i morgon blir det nämligen yttligare ett kalas här hemma för Maximilian.

Köpte såklart med kanelbullar eftersom det är den dagen idag så då får man banne mig gotta sig lite:)

Det lukar kanelbulle i hela lägenheten här hemma nu!  

Snart ska vi ta och bege oss till Maximilians faster och lämna honom där för att sen åka på föräldrarmöte på dagis.

Av Debora Persson - 4 oktober 2011 08:46

God morgon!

Maximilian har sovit hela natten hur bra som helst! Han somnade när vi var ute och gick igår vid 19.00 och sov sen fram till 07.00, då var det en pigg och glad kille som kom och myste med oss i sängen.

Om en stund ska jag bege mig bort till jobb för att arbeta några timmar. Senare ska Maximilian hem till sin faster och leka då vi ska iväg på föräldraröte på dagis.


  Äntligen har de påbörjat mamma och Götes hus! Om några dagar kommer väggarna så det går undan! I december är det äntligen inflyttning, den 22 ska det vara är det sagt. Då är det 10 månader sen huset brann ner.

 

Av Debora Persson - 3 oktober 2011 19:27

Idag var det dags för ett besök hos bvc för Maximilians del. Besöket gick både snabbt och bra och han växer precis som det ska.

Vi fick en ny bvcbok för den vi haft i Skåne var inte alls likadan som den dom har här i blekinge så ny bok blev det.

Förra gången på bvc var Maximilian så lång att mätstickan på skötbordet precis räckte till hans längd så idag när han blivit stor pojke fick han stå på golvet och mätas med stora mätstickan och så fick han stå på stora vågen för nu är han förstor för den lilla vågen man ligger på :)

Maximilian är numera hela 89 cm lång och 14.6 kg tung! Alltså, 89 cm lång! Jösses! Visst, han har ju 86/92 i kläder så man var ju lite förberedd men när man ser hans länd på det sättet att han är 89 cm lång blir det genast en helt annan sak! Stora killen!

Mycket mer än läng och vikt blev det inte eftersom det inte egentligen är kontroll vid två års ålder, utan man får mer komma frivilligt för vikt och längd. Nästa kontroll är egentligen inte förrän vid tre års ålder tror jag så då kollar de honom lite mer än bara hur han har växt.

Men lite snack blev det såklart eftersom vi är "nya" så hon fick reda på lite saker som kunde vara bra att veta osv.

Av Debora Persson - 3 oktober 2011 17:17

 


Bara 100 dagar kvar! Det betyder att i morgon är vi nere på tvåsiffrigt antal dagar. Känns ju hur bra som helst vill jag lova!

Snart bara 3 månader kvar tills Liten kommer. Och om 3 månader får Liten gärna komma med. Helst inte före årsskiftet. Skulle den komma lika tidigt som Maximilian kom (8 dagar tidigare) så skulle den då altsså komma om exakt 3 månader, den 3 januari då med andra ord.

Av Debora Persson - 3 oktober 2011 10:06

God morgon!

Igårkväll blev det film men efter en stund höll hela familjen på att däcka i soffan så nästan 12 timmars sömn blev det för mig och mannen. Skönt, så vi fått igen några timmar från helgen nu.

Maximilian vaknade dock tidigare idag men han lät sina päron sova en bra stund innan han blev rastlös. Tur man har en tv i sovrummet för han låg och tittade på Hitta Nemo en stund och när vi vaknade till låg det lego i vår säng som vår lille herre satt och lekte med.

Nu är vi iallafall uppe och snart blir det frukost för vår del.


Nu är det oktober och det luktar till och med höst ute. Fy fanken vad mysigt! 


Om några timmar ska vi åka till bvc med Maximilian. Lagom till när vi flyttade hit så har de flyttat bvc in till sjukhuset! Vad är det för hittepå? Nu kan man inte längre gå till bvc, som annars hade legat jättenära. Nu får man ta sig in hela vägen in till sjukhuset för det. Så jäkla onödigt.

Efter bvc blir det storhandling och sen lite plock här hemma.


Av Debora Persson - 2 oktober 2011 20:15

Idag är jag tröttare än tröttast. Min lilla älskling väckte mig idag så blev inte så många timmars sömn denna dag heller.

Efter att ha stigit upp, dushat, satt på mig peruken och skaffat mig ett ansikte så begav jag och Maxmilian oss upp till stan. Jag hade inte ätit frukost så vi gick för att äta lite. Maximilian behövde ha i sig lite lunch med så passade bra innan vi skulle ta tåget hem igen.

  "Titta Hatt!"  

På tåget hem var det allt annat än roligt. tåget var proppfullt och Maximilian ville varken sittai mitt knä eller i vagnen vilket gjorde allt till ett enda kaos. Han skrek och skrek fram till 2 minuter innan vi skulle stiga av. Då somnade av utmattning i min famn. Mannen kom och mötte oss och vi begav oss på kalas hos Maximilians famor.



Av Debora Persson - 2 oktober 2011 20:00

Efter att ha vaknat till runt 10 snåret så åt lvi lite frukost och begav oss sedan ut. Jag behövde gå till H&M så det blev en runda på stan. Efter det gick vi till Willys och handlade lite, Maximilian hade somnat så det blev inte att vi matade ankorna som vi först tänkt.

När vi kom hem la jag mig för att sova en stund och sen kom Julia så de gick bort till lekplatsen och dammen för att mata ankorna så jag kunde vila ut och dusha. När de kom hem så lagade Karin mat. Och jag kan tala om för er att denna lillasyster gör världens godaste fläskfilégryta! Den maten ska jag kräva varje gång jag kommer hem till henne! :)

 

Maximilian passade på att ta ett bad hos sin moster eftersom han inte har något badkar längre hemma hos sig. :)





Lite senare var det dags för arbete igen och jag kände mig inte ett dugg utvilad för fem öre. Att jobba 19-04 är då ingen rolig tid. Denna natt var värre än natten innan och folk var fullare och otrevligare.

Folk skällde och var förbannade på ingenting och att stå och möta dessa människor är rätt knepigt, man får ta så mycket onödig skit från alla onyktra drägg.

Varför blir folk arga på mig liksom? Man har visserligen lärt sig att inte ta åt sig och att knappast nry sig, men ibland vill man bara slå idioten på truten men svarar istället upp mot denne och då får man skit igen för då har plötsligt personalen väldigt taskig attityd. Herregud vad jag verkligen inte gillar att jobba natt!

Vi kom från jobbet i tid iallafall så det var ju skönt.

Sen hem till lillasyster och däcka i sängen.

Av Debora Persson - 2 oktober 2011 11:22

Jag började jobba 23.30 och resten av natten var det gaaaalet mycket att göra. Men alla var glada så det rullade på rätt bra ändå. Trots väldigt mycket fylla. Slagsmål precis utanför där det kom två polisbilar och en piketbuss lagom till när vi stängde med. Dessutom hade Burger King brunnit under kvällen, deras fritös hade stått i lågor så antar att vi kanske fick deras kunder med eftersom dom då hade stängt.


Dock kom vi från jobbet nästan en hel timme efter vi egentligen skulle gått hem så vi var rätt sena hem kan man säga. Hemma strax efter 05.00 och så somnade jag inte förrän 06.00 ungefär. Blev inte många timmars sömn på morgonen sen efter att Maximilian vaknat. Karin försökte underhålla den lilla herren så gott det gick men det är svårt i en liten etta. 




Min lilla älskling hade Kattis med sig på tåget!

   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards