♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2011

Av Debora Persson - 11 oktober 2011 21:16

Igår mådde jag inte alls bra. Låg på soffan och kom inte därifrån. Låg hängandes med huvudet utanför soffan och det kändes lite som om jag skulle dö. Hela kroppen kändes helt mörbultad och jag mådde fruktansvärt illa.

När det var dags för läggdag kunde jag inte resa mig upp heller. Mådde bara ännu mer illa så fort jag reste mig upp så vågade inte lämna soffan så mannen fick bädda ner mig i soffan istället.

Och dåligt sov jag! Låg och snurrade och vaknade flera gånger under natten. Och när jag väl sov, ja då var mannen uppe (05.00) och gjorde sig i ordning för jobb så då var jag vaken kanske en timme innan jag somnade om och sen vaknade av att Maximilian hade en mardröm men han hade turen och somnade om och det gjorde inte jag.

Idag mår jag lite bättre, lite mör men bättre.


Hoppas bara inte det blir värre nu.

Vi försöker ta nya tag, och i morgon är det fotografering på Maximilians dagis! Jag tycker det ska bli skitroligt, och hoppas på att min lille herre vill vara med över huvudtaget på kort. I Kristianstad tog de inte kort, vilket är tråkigt för hade ju varit roligt med bilder från varje år.

Efter fotograferingen beger vi oss mot Karlskrona för att byta bil hos farfar. Vår bil gick inte igenom bestiktningen så då lämnar vi bort den till pappa och farfar och lånar en annan sålänge. Sen ska vi sälja våran bil när den är iordning. Vi behöver en annan bil nu och vet precis vilken sorts bil vi vill ha så förhoppningsvis hittar vi en inom kort.

Blir även ett besök hos mormor och morfar där lunchen kommer serveras:) Och ett besök hemma hos pappa. hade varit roligt att hinna besöka lillebror med i hans nya lägenhet, så får se om vi hinner. Annars är det inte jättemycket att se på eftersom han inte har fått några möbler ännu. Allt brann ju ner så nu är nya möbler beställda och på väg till honom men lägenheten är i stort sett tom för hans del fortfarande.


Ikväll är det fotboll här hemma. Oskar är på besök och vi har fikat. Karlarna sitter här brevid och skriker så mitt hjärta hamnar i halsgropen hela tiden. Läggdags blir det snart för jag är helt slut! Skriver mer i morgon!

Av Debora Persson - 11 oktober 2011 09:16

    På endast ett dygn har ett helt hus kommit på plats, är det inte helt sjukt vad snabbt man kan bygga hus nu för tiden!? Allt kommer visserligen färdigt att monteras, men ändå!

Den 22 december är det inflyttning som gäller för mamma, Göte och Algot!

Av Debora Persson - 10 oktober 2011 18:00

Ikävll  känner jag mig precis likadan som jag kände mig igår. Mår väldigt konstigt. Armar och ben domnar på mig och jag mår illa och det är jobbigt att andas till och från. Ringde sjukvårdsupplysningen innan som hänvisade mig till förlossningen som i sin tur inte kunde säga att något var fel så då litar vi på det helt enkelt.

Hon kunde inte säga vad som var fel så om det håller i sig så ska jag höra av mig igen eller om det blir värre. Om inte annat så är det ändå besök hos barnmorskan på torsdag som gäller så får väl prata med henne om det då. Just nu känner jag att jag behöver vila för jag mår inte alls bra för tillfället.


 

Av Debora Persson - 10 oktober 2011 17:29

 

Idag var det dags för Maximilians två-årskontroll hos tandläkaren. Kontroll och kontroll var det väl inte, det var mer information.

Vi kom in till tandläkaren och hon försökte göra sig kompis med Maximilian men han verkade rätt misstänksam mot henne och var inte alls med på noterna.

Vi fick titta på bilder som föreställde tänder och lite annat. Maximilian tyckte inte alls det var roligt så han reste sig upp och gick ut genom dörren.

Napp-tänder och Välling-tänder fick vi se bilder på. Inte vackert! Men som tur är så har Maximilian minskat väääldigt mycket på både välling och nappar senaste månaderna så snart ska vi väl kunna vara kvitt både välling och napp.

Tandläkaren fick ut i väntrummet och hämta in leksaker så Maximilian skulle stanna kvar i rummet eftersom han gick flera gånger.

Tillslut fick han öppna presentasken och välja en liten present för att sitta stilla. Inte det heller hjälpte och tillslut bara skrek han. Tur det för tandläkaren ville titta lite i munnen och räkna hans tänder men han vagrade såklart öppna munnen så när han skrek passade hon på att kika in.

Nästa kontroll är om ett år, men trillar han och slår i munnen blir det besök innan dess. Efteråt sa han "bye bye" och gick med bestämda steg mot utgången.

Av Debora Persson - 10 oktober 2011 16:46

Förutom att vara på mammas gård igår var vi hemma hos dom och de bjöd på middag. Chili corn carne blev det med kex och ostar till efterrätt. Algot passade dessutom på att öva på sitt saxofonspelande så vi fick sjunga med.


        Vårat blivande köksbord eftersom mamma köper nytt när de flyttar in i huset så får vi deras de har nu:) Peeeerfekt!


Av Debora Persson - 10 oktober 2011 11:12

Igår kväll var vi borta på mamma och Göte gård. Maximilian kunde springa av sig lite, vi tittade på djuren och tittade såklart på hur det går med huset.


(Det går att klicka för större bilder!)

Från att det såg ut så här den 22 februari.....

                     

till det här....

     

till det här....

     


till det här....

 


till det här...

   


igårkväll såg det ut såhär:

           


I morse såg det ut såhär:

   


Nu jäklar går det undan med huset vill jag lova!

Snart är det ett hus som står på plats. Kollade Götes ritningar på huset igår och det kommer bli hur bra som helst. I amerikanskt stuk och dessutom hamnar det ett spabad på uteplatsen! Pax för vinterbad!

Av Debora Persson - 9 oktober 2011 15:01

Det tråkiga med Maximilians gympa är att den är på söndagförmiddagar. Man får liksom aldrig riktig helgsovmorgon. Att sitta i soffan och mysa på morgonen är inget vi hinner med. Vissa dagar vill man bara ligga kvar och få sova ut ordentligt.

Idag var en sådan dag. Men eftersom vi missade förra veckan då vi jobbade natt så var det dags att faktiskt gå idag.

Maximilian den lilla gottegrisen sov fram till 8.30 idag!

Jag började känna mig konstig i magen och både armar och ben höll på att domna på mig. Det kändes som om hela kroppen hamnade i viloläge och gav upp. Benen blev spagetti och jag kunde knappt stå upp.

Det enda jag ville var att lägga mig ner och sova men eftersom Maximilian gillar gympan och är alltid så glad så asade jag mig iväg med min lilla älskling.

Tyvärr kunde jag inte vara med och leka och stackars ä lsklingen drog och drog i mig men jag klarade knappt att stå upp. Alla andra mammor och pappor var ju med och lekte så det klart han ville att jag emd skulle vara med och leka. Lite kunde jag vara med iallafall men för det mesta fick han springa runt själv idag.

Men han är jätteduktig min lilla prins!

Så fort gympan var slut och vi kom hem hamnade jag på soffan och blev jätte oscocial mot hjärtat men jag var tvungen att vila och jag ligger fortfarande kvar i soffan nu men jag känner mig mycket bättre.

Mannen kom hem för en liten stund sen från jobbet och då hade precis Maximilian somnat på min arm här i soffan så nu ligger han på sitt rum och sover och jag ska ta mig lite kaffe för försöka komma upp ur soffan.

Om en stund ska vi bege oss hem till mamma som bjuder på middag ikväll! :)

Av Debora Persson - 8 oktober 2011 21:08

God kväll!

Min pappa kom i morse och lämnade syskonvagnen till oss och hämtade lillebrors tv. Maximilian målade en teckning till morfar och de hann gosa en stund innan vi var tvugna att bege oss mot bussen.

Hann tyvärr inte titta på vagnen så får titta på den i morgon :)


Jag och Maximilian åkte bussen in till tåget. Tåget var proppfullt på folk och vi fick ssitta brevid en annan man. Han pratade engelska men han underhöll Maximilian i stort sett hela resan så det var ju bra. De satt och tittade ut på allt och han gjorde roliga ljud.

Sen mötte vi upp Karin och Algot, som satt inne hos frissan. Algot klippte sig och han blev skitsnygg i sin nya frisyr!

Jag stack till jobbet och tillbringade dagen där. När det var en timme kvar av mitt pass så kommer Karin, Algot och Maximilian. Ni skulle sett hans min när han såg att jag var där! Så fruktansvärt förvånad han blev! Ni som känner han vet vilka miner han kan göra!

De fikade och väntade på mig tills jag slutade och sen gick vi hem till Karin igen och packade ihop Maximlians grejer innan vi begav oss mot tåget.

Lika fullt var tåget denna gången och dessutom var det sent.

Jag hade blandat saft åt Maximilian i hans flaska men i all hast hade jag inte skruvat åt den riktigt så när vi kommer fram till tåget är jag blöt för flaskan låg i min handväska. Allt i min väska var dyngsurt och det fanns inte en droppe saft kvar i flaskan. En bok jag knappt kommit halvvägs i går nog inte fortsätta läsa ens en gång. Allt var verkligen klibbigt och blöt. Ingen bra hemgång denna gången. Maximilian var iallafall på topphumör. :)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards