♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2009

Av Debora Persson - 1 augusti 2009 18:47

Jag blir så trött på männsikor som man bestämmer saker med men som i sista ska ändra sig. Utan att tala om det. Men vi pallar inte bry oss längre.



Av Debora Persson - 1 augusti 2009 18:32

Det är roligt att man kan bli förbannad och få lite fart i killarna så dom kan hjälpa en att städa lite. Förväntade mig inte alls för mycket, men lite fick dom gjort. Bara dom fick spela en match med fifa. Sen fick jag ner dom till affären igen för att handla hamburgare vi ska grilla. Och toapapper. Dom skiter som kanoner.


Du är på dag 219 av 280. (78,2%).
Du är i vecka 32.
Du har gått 31 fulla veckor och 1 full dag (v31+1).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 61 dagar kvar till beräknad förlossning.

 

Kroppen: Man kan lätt bli andfådd när man gör något ansträngande trots att lungkapaciteten har ökat. Att man blir andfådd är helt normalt, barnet får lika mycket syre oavsett hur flåsig man känner sig. I slutet av graviditeten kan trycket på pulsådern bli för stort om man ligger på rygg, vilket kan göra att både du och barnet mår illa. Barnmorskan brukar därför rekommendera att man ligger på sidan när man ska sova. Det brukar även vara den ställning som känns bäst, det kan vara skönt att ha en kudde som stöder upp den tunga magen lite.
I vissa landsting görs ett extra ultraljud i vecka 32 för att kontrollera att barnet växer som det ska.



Barnet: Vid den här tidpunkten väger barnet cirka 1500 gram och är ungefär 40 centimeter långt. Nu har barnet något bättre kontroll över sin kroppstemperatur. Lungorna är färdiga och barnet ligger nu och tränar dem genom att andas ner fostervatten i dem, ofta med hicka som följd. Tånaglarna växer allt mer. Barnets sparkar blir nu mer som kraftiga knuffar och man kan lätt särskilja olika kroppsdelar från varandra. Ibland kan man kanske känna något spetsigt som rör sig hastigt tvärs över hela magen, det kan vara ett knä eller en fot. Genom att barnet hickar kan man också få en uppfattning åt vilket håll barnet är vinklat, hickningarna känns som mest från barnets rygg.

 


Idag är det alltså exakt två månader kvar tills han kommer! :)

Två månade känns långt borta nu. Två månader ska jag gå hemma i min ensamhet och bara vänta.. Ska skicka ut inbjudningskort till släkten så dom får komma och underhålla mig en varsin vecka..:P

 

 


Av Debora Persson - 1 augusti 2009 12:42

Nyduschad och redo för städning. Har strykit massa lakan till bebisen som ska in i garderoben. Mer som ska strykas, kan lika gärna passa på när man ändå håller på:)

Har skickat iväg pojkarna till stan nu med så jag slipper dom. Dom skulle shoppa. Kan slå vad om att dom kommer glömma köpa tvättmedel och sköljmedel till mig...

 

Så det är bara till att börja nu för min del, så man får lite gjort innan dom invarderar hemmet igen.. Pojkar brukar väl inte hänga på stan allt för länge.. dom kommer väl hem när dom blir hungriga. Och Danne har inte ätit frukost heller. Honom fick vi dra upp idag, han satt väl uppe halva natten. Tvn var fortfarande på i morse när jag gick upp.. han sa att han vatt vaken då, men tror inte på att han var vaken och satt och tittade på tvshop då dom sålde smink...

 


Av Debora Persson - 1 augusti 2009 10:20

Idag är det augusti. Sista sommarmånaden. Faktiskt skönt med ny månad.

Imorgon börjar min ledighet för havandeskapspenning.

Då får jag pengar för att gå hemma. Har jag ju inte fått denna veckan för då har jag ju bara tagit ledigt.


Finfint väder ute idag med. Jag som skulle fixa en massa hemm, så typiskt. Måste ju städa, men får hinna ut en sväng med. Pojkarna ska tydligen ut ikväll så får hänka på och dricka cola. Vet ju hur det slutade sist, när jag skulle köpa cola ute. Jag fick visa leg! Visa leg på att köpa cola..??

Men får se, jag är så fattig just nu.

Samma sak på ica i Göteborg, visa leg på alkoholfri cider!

Händer just för man är gravid för aldrig innan jag har behövt visa leg. Jag är 21 år, inte 17.

 

Smällar man får ta. 

Nu ska jag börja med städningen.

 







Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards