♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2009

Av Debora Persson - 11 augusti 2009 21:30

Jag har så jävla tråkigt just nu. Min man är inte hemma från jobbet ännu och det är inte ett skit på tv. Skulle kunnat ut och gå men inte själv. Jag behäver sällskap.

Finns inget roligt att göra hemma nu heller. Sally var hemma för en stund sen och kelade lite innan hon skulle gå ut igen.

Inte ens hon är bra som sällskap längre.

Jag röstar på att Frida kommer ner till mig SNART och ger mig lite sällskap. Det var alldeles för länge sen vi sågs ju. Ett år? Allt för långt tid iallafall. Vi har missat varandra hela tiden ju.

Jag behöver verkligen sällskap. Jag klättrar på väggar och golv snart.



Hur ska jag orka gå hemma 51 dagar till innan jag får att göra? Innan lilleman kommer. Fan ta min rygg som gör att jag inte kan jobba längre.

Annars hade jag jobbat i åtminstone 50 dagar till känner jag nu. 

Han i magen försöker göra mig sällskap iallafall, ett jäkla liv på han där inne. Tittar man på magen åker den fram och tillbaka och håller på. Den rör på sig hela tiden. Och så visar han sin kärlek genom att ge mig en spark på mina revben. Mys.

Av Debora Persson - 11 augusti 2009 18:50

Ja, har fått lite gjort idag iallafall. Gav mig fan på att städa garderoben. Nu är kläderna där dom ska och inte där dom inte ska vara. Allt var bara inslängt där det fanns plats innan. Har en hel del prylar där inne med, men det får jag ta imorgon istället.

Diskat en massa har jag med gjort. Två omgångar.

Strukit våra gardiner i köket och i tvrummet och hängt upp dom efter vi har tvättat dom. Har känts så tomt här ett par dagar utan dom men nu känns det som om vi bor här igen!

Fått hem en massa foton idag med som jag ska fixa med. 177 stycken för att vara exakt.

Skaffa ett fotoalbum kanske jag måste! Fast en del foton har jag beställt dubbla av för Algot ska ha några från när han var här och hälsade på oss och så har jag lovat mormor lite kort från Karins student och bal för hennes kamera är från 1800- frös ihjäl så hon hann ju inte bara starta sin kamera innan det var för sent. Så hon hann inte alltid ta kort när hon skulle. Dags att skaffa en ny kamera för hennes del? Men nu får hon lite kort av mig iallafall.




Av Debora Persson - 11 augusti 2009 11:34

Natten har varit som igår. Går inte att sova längre. Vaknat 57954 gånger och inte alls sovit bra. Katten var inte särskillt tyst när hon kom hem inatt. Satt och skrek på sängen för hon var så kelig och ville bli klappad.

Sen delade vi kudde en stund innan hon skulle ut igen. Och sen in igen och så höll det på. Har fönstret öppet på nätterna så hon sitter ju under fönstret och gapar tills vi kommer och öppnar för henne.

Nu ligger hon och sover och förhoppningsvis gör hon det en stund till. Jag behöver vila jag med. Vi hade tur med vädret blir det nu.


Av Debora Persson - 10 augusti 2009 20:28

Ja, som sagt, det är lillemans ansikte på bilderna. Mamma såg inte det. Å andra sidan vet jag inte vad det annars skulle vara på dom. Vem som helst kan ju se att det är världens sötaste pojk på bilderna =P

Och så får han gärna komma snart. Vi orkar inte vänta längre. Och efter att ha sett honom "på riktigt" vill man ju verkligen ha ut honom snart!

Men men 52 dagar kvar, det mååste vi stå ut med.


Ikväll har vi åkt ner till Sibbarp då min man ville ta sig ett kvällsdopp. Nyckelpigorna har verkligen invarderat Malmö. Dom är ÖVERALLT. Tittar man ner på marken så kryllar det av dom. Inte alls mysigt. Dom ligger i högar.


Nu är vi hemma och tänkte vi skulle ta och bada katten med. Kommer nog inte uppskattas särskillt mycket, men det behövs. 

Nu har hon smitit ut så får vänta tills hon kommer hem. Sån latkatt hon blivit. Ute om kvällarna och nätterna, eller hon springer in och ut häremellan. Om dagarna ligger hon och sover från det att hon kommer hem på morgonen tills hon ska ut igen på kvällen. Kanske stiger upp någongång och äter men så lägger hon sig i sängen igen! Slappt. Man skulle varit katt!


 

På tal om katter. SkitSöta katter på blocket.

http://www.blocket.se/blekinge/Sota_kattunga_22960428.htm?ca=22&w=1

Dom vill ha nytt hem. Jag ville ha en till, men det får räcka med bebisar och katter och allt det där ett tag nu. Nästa katt kommer när vi flyttat hem har min man lovat! Då ska jag tilloch med få ha tre!

Av Debora Persson - 10 augusti 2009 16:37

Ultraljudet idag gick bra. Tvugna att kolla så det fortfarande var en pojk, och det var det. Kulorna fanns där. Just nu väger han 1973 gram. Hon räknade ut att han kommer väga ca 3300 gram när han föds. För övrigt såg allt bra ut och han var som han skulle. Inga fel alls. Han var inte så intresserad av att röra på sig för en gångs skull när han väl skulle det. Men lite bilder fick vi på honom.

Bilder på hans ansikte. Kul att man fick se hur han såg ut, lite annat än de bilder vi fick första gången. Nu fick man se hans små tjocka kinder och hur han svalde fostervattnet.


Vecka 32+3





 



 

Av Debora Persson - 10 augusti 2009 08:09

Idag fyller även Lillebror 18. Tänk att han blivit så stor!


 

Av Debora Persson - 10 augusti 2009 08:02

Denna natten har vi inte sovit mycket. Jag har vaknat 67295 gånger. Någon gång vaknade vi båda exakt samtidigt och bara tittade på varandra. Det var lite läskigt. Så har jag vaknat när min mans klocka ringde, när han gick in i duschen, vaknade när sopbilen kom utanför, vaknade när katten kom in och har i stort sett vaknat hela tiden till och från.

Det är svårt att sova om nätterna nu för tiden verkligen. Jag sover alltid annars på magen. Det kan jag ju inte nu så nu måste jag ligga på sidan och på ryggen. Inte alls bekvämt. När den dagen kommer som jag åter igen kan ligga och sova på magen har jag säkert glömt hur man gjorde.


Idag är det Ultraljud för vår del och det ska bli skitkul. Detta har vi längtat efter. Vad vi sen ska längta efter är väl att han ska komma ut snart, men det dröjer ju ett bra tag innan han gör det. Kan han inte bara komma ut snart? Å andra sidan är det mycket att tänka på nu så han kan väl gott stanna kvar i magen så vi hinner med allt som ska hinnas med innan han kommer. Känner mig ändå stressad över hela detta just nu.



Av Debora Persson - 9 augusti 2009 22:02

Ja, idag åkte vi till Jägersro och gick och tittade lite i affärerna.

Köpte bok till lillemannen. Mina första år. Hade visserligen en annan sen innan men den är inte lika rolig.

Efter det åkte vi hem och åt lunch, lunch och lunch, klockan var 16 när vi kom hem och käkade. Tagit det lugnt efter det. Ont i ryggen. Men vi skulle ut och gå innan. Kom inte så långt då min sko gick sönder. Jävla flip flop, gick hem barfota och skulle byta sko men så sket vi i det istället och stannade hemma.


 


Film nu och sedan läggdags, imorrn ska vi på ultraljud igen:):)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards