♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2009

Av Debora Persson - 14 juli 2009 17:54

Första gången jag vinner i ett lotteri!!

Vann förstapriset och fick havandeskapspenning på heltiden! Fick för hela perioden jag sökte.

Så nu får man gå hemma och slippa dö på jobbet redan 2 Augusti!

 

Okej att jag kommer få krupp på att gå hemma ensam (samma dag börjar min man jobba efter sin semester) och börja klättra på väggarna men det får jag överleva!!

 

Jag är glad nu iallafall!

Och så är vi i Mörrum med. Snart hem till mamma och käka hemmagjorda köttbullar!

Av Debora Persson - 14 juli 2009 14:09

Trötta som faan ligger vi nu både jag, min man och Sally på soffan och vilar. Jag har datorn och min man Fifa09.


Vi ska snart ta vårt pick och pack tillsammans med katten och dra oss till Blekinge.


Åker en dag tidigare än vad vi hade tänkt oss. Vi har inget bättre för oss här hemma ändå, med tanke på hur effektiva vi varit på förmiddagen så känns det som om det snart är kväll ändå, fast klockan bara är 14.10



Mamma bjussar oss på middag ikväll med så kan inte bli mycket bättre..

På torsdag åker vi hem och då har vi även sängen till den lille mannen med oss hem. Sängen befinner sig just nu Mörrum.



Av Debora Persson - 14 juli 2009 11:54

Hemma igen nu. Det var en dryg jävla väntan kan jag säg.. tur  man inte gör det fler gånger. Inte förrän nästa bebis kommer iaf.

Var där vid åttatiden, en massa folk var där.

Alla fick vi gå in i ett rum, fick en varsin bricka med sockerlösningen och så hade vi 5 minuter på oss att dricka upp det.

Var inte så farligt illa som jag trodde. Smakade som vanlig citronsaft men stressen gjorde det jobbigt. Var ju mycket man skulle dricka.

Sen fick vi sitta där och glo.


Sen fick vi gå in till vår barnmorska och lyssna på bebisens hjärta och mäta magen och allt det där.

Ut igen och vänta.

Fick ju sammanlagt sitta och vänta två och en halv timme. Så jävla drygt.

Ungar som skrek och var jobbiga där med.


Vi trodde ju att vi att vi skulle sitta där själva och titta på film som dom sagt till oss tidigare att vi skulle. Men med vår vanliga tur så blev det ju inte så.

Var ju tvungen att sitta  ner stilla så fick inte gå eller röra mig så mkt heller.


Tillslut fick vi komma in och göra provet. Slapp som tur stick i armen, det blev bara ett litet i fingret.

Men med min vanliga tur så blev något fel och jag fick offra ett finger till. 


Drog in till jobbet en snabbis och fick lite papper påskrivna som kom från försäkringskassan igår som arbetsgivaren skulle fylla i igen.

Sen blev det käk. Frukost/lunch jag var i vilket fall judehungrig.


Mannens päron kommer snart på besök..




Av Debora Persson - 14 juli 2009 06:36

Vilken osis att man börjar bli hungrig nu da...

Inte ens lite vatten får man dricka. Dröjer ett par timmar tills det får bli mat för min del..



Av Debora Persson - 13 juli 2009 22:06

Hemma från jobb.

Dagen var faktiskt inte så jobbig som jag trodde den skulle bli.

Det var ju tur att det var så fint väder ändå för vi hade inte så mycket att göra så då slapp jag att dö näst intill.

Så lugnt hade vi, till sista halvtimmen ungefär, då passade det att komma. Nötter.

Men vi klarade stängningen utan problem ändå.


In till affären för att köpa bröd, blev sugen på toast ikväll så det fick det bli.

Efter klockan tolv nu så får jag varken äta eller dricka förrän imorrn förmiddag. Hur ska jag klara det då? Jag kommer tjuvdricka lite när jag borstar tänderna:P

 

Ska ju vara där 8.00 så blir ju inte så farligt, frukost har jag ju levt utan innan, men att sen sitta där i två timmar och bara vänta och sen prover eller vad dom då ska göra på det så blir det ju inte mat eller dryck för mig förrän efter 11 kanske...


Ska trycka i mig choklad ikväll med... vafan, tänk om jag nu skulle få diabetes och skit, då vet man aldrig när jag får äta choklad nästa gång!


Beck nu..:)



Av Debora Persson - 13 juli 2009 09:10

Gomorrn.

Idag blir det en jobbig dag. Även om jag bett om kortare dagar att arbeta har jag fått en lång idag. 11.30-20.45

Vet inte hur jag ska orka det??
Likadant i helgen, både fredag, lördag och söndag har jag heldagar som kommer få min rygg att paja ännu mer.

Förhoppningsvis blir det min sista helg.

Men men, jobb idag, sen är jag ju ledig tre dagar istället.

Får se det på den ljusa sidan då min man har semester och vi kan umgås istället.


Mannens päron är i stan idag så han ska åka och hälsa på dom idag.

Imorgon kommer dom och hälsar på oss efter vi har varit hos Bm.


Nu blir det snart frukost och sen in i duschen och förbereda mig för en jobbig dag...

För övrigt är det idag 80 dagar tills den lille kommer!!


Tjao

Av Debora Persson - 12 juli 2009 22:01

Ikväll känns det som om jag har feber, mår inte alls så bra.

Har dock inte feber.

Fått magen smörjd av havandeskapsolja med och ska snart få massage på fötterna och få dom insmörjda.

Min man är bra han.

Vi tittar på filmen på fyran med.

Det kryper en massa i kroppen på mig med. Det är nog ta mig fan det jobbigaste med hela grejen att skaffa barn känner jag nu. Det kryper exakt hela tiden i benen på mig.

Så förbannat obehagligt.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards