♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2009

Av Debora Persson - 16 juli 2009 22:34

Min rygg tar död på mig!

Helt jävla otroligt. Hjälper inte hur jag än ligger eller sitter. 

Har så jävla ont. Fast å andra sidan ska jag nog nte gnälla egentligen med tanke på hur det kommer kännas om 11 veckor då han ska komma ut.



Av Debora Persson - 16 juli 2009 19:44

Hemma o Malmö nu igen. Sally var måttligt road av bilfärden. Hon gillar inte alls att åka bil. Hon blev tyst lagom till vi kom hem.


Satte ihop vår säng till bebisen med. Blev skitbra. Ska bara bäddas och alltdet där med bara.

Ska inskaffa oss ett sånt där skydd man har runt sängen. Men det blir väl om en vecka för vi ska hämta det i Karlshamn.

Sen har vi nog ta mig fan allt till honom som vi kommer behöva.

Ja, förutom babysitter och babygym. Men allt annat.


ikväll ska jag bara ligga på soffan och ta det lugnt. Vila upp mig inför mitt livs jobbigaste helg detta året. Heldagar fredag, lördag och söndag jobb. Stackars min rygg och mina fötter...


 


Av Debora Persson - 16 juli 2009 15:28

Idag bar det in till Östersjöfestivalen med mannen och lillebror.

Inte mycket att hurra över tyvärr så blev att vi bara gick där någon timme. Algot handlade lite men sen stack vi till Mörrum och köpte pizza istället.


Fattar inte hur kul det kan vara att springa runt på den där festivalen längre. Samma sak varje år. Och även om jag hade kunnat dricka hade jag inte som alla andra supit mig full både torsdag, fredag och lördag bara för det är östersjöfestival.

Tur man är gravid och jobbar och dessutom inte bor kvar i staden.


Blir att vi snart åker hem, kan va skönt att komma hem tidigt för en gångs skull. Så ska bara packa in bebissängen i bilen sen beger vi oss till Malmö.



Av Debora Persson - 15 juli 2009 18:10

Dagen har varit jättebra och nu är jag så trött så jag kan dö.

Det regnade lite ibland till och från. Kallt ibland och varmt ibland.


Först mötte jag upp småbröderna som stog och sålde programblad.

Lillen var jätteduktig och många sa till honom att han var en bra försäljare.

Sedan gick vi in, jag fick "personalband" om halsen så jag fick gratis käk. Inte helt fel, även om det bara var korv och frallor. Det var väl mest dricka som gick åt på mig.


Spelade på hästar gjorde vi med.

Jag, mamma och mormor var ett team och satsade tillsammans. Mamma var visserligen tvungen att åka iväg ett tag men eftersom det bara var hon som kan med det här om hästarna så fick vi helt enkelt ha telefonkontakt.

Vann, det gjorde vi. Spelade igen gjorde vi, vann och förlorade. Gick då egentligen inte särskillt mycket plus i spelandet men det var roligt.


Fem timmar gick snabbare än vad dom brukar göra och min man kom och hämtade mig. Tvungen att stanna inom affären för jag ville ha choklad. Och så blev det. Hann sitta ner tio minuter och skulle kolla klart på Wallander men blev tvungna att åka in till stan en snabbis med.

Så blir inte mycket till vila.


Ska snart hem till Oskar och tillbringa kvällen med honom.

Funderar på om jag ska sova i Bjäraryd i natt, känner att det är lite enklare för min del.

Hinner kanske tyvärr inte träffa Fia imorrn..:/

Måste hinna in till festivalen med en runda. Lillen skulle väl med imorrn om jag inte minns fel.

Men vi får se vad vi hinner och inte hinner.



Av Debora Persson - 15 juli 2009 10:29

Nyduschad och snart klar för travet.

Jag skulle väcka min man innan men restulterade i att jag somnade om istället. Så en timme senare steg vi upp istället.

Inget vidare kul väder ute men så länge det inte regnar så är det okej.


Av Debora Persson - 15 juli 2009 07:48

Ska snart väcka min man och Sally hade jag tänkt.

Pallar inte sitta här längre och bara glo.

 

Idag för övrigt så beger jag mig till AsarumsTravet. Inte för att jag gillar hästar utan för Mamma, Karlssson, David, Karin, Khaled, Kalle, Algot, mormor och morfar är där. De flesta arbetar där visserligen idag men efter 12 kan jag umgås med snyggingen Algot för han säljer programblad och är klar vid 12.


Av Debora Persson - 15 juli 2009 07:38

Du är på dag 202 av 280. (72,1%).
Du är i vecka 29.
Du har gått 28 fulla veckor och 5 fulla dagar (v28+5).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 78 dagar kvar till beräknad förlossning.

Av Debora Persson - 15 juli 2009 07:20

Klart man ska vakna såhär tidigt när man 2 pers och en katt ligger i frysan på 16 kvadrat.

Och de andra 2 sover och vill inte gå upp nu.

Jag måste ju vara knäpp tyst. Får vänta till 8.00 sen får jag väl dra upp dom.


Igårkväll efter min man, jag och Oskar åkte ut till Nabben för dom skulle bada så var det min tur att bestämma så jag och min man drog oss ut till Bjäraryd för att hälsa på mamma.

Det bjöds på köttbullar. Dock inte hemmalagade som jag trodde mormor skulle göra som oxå vatt där. Men helt okej ändå. Glass blev det med.


De små kattungarna dom har är så söta så hade jag fått för min man hade jag tagit hem alla 4!


Sen bar det hem till frysan och vi satte oss och tittade på nya Wallanderfilmen som jag somnade till givetvis. Min man pallade inte heller titta klart så blev sängen och somnade direkt, jag minns inte ens att jag hann annat än lägga mig vatt så jävla trött.



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards