♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2009

Av Debora Persson - 23 juli 2009 17:07

Ja, då vatt man hemma igen.

Jobbet gick bra förutom värken då vill säga. Tiden gick snabbt.

Min man hämtade mig och vi åkte till Ikea för att köpa en stol som vi ska ha till datorn, har fått igång den stationära igen och eftersom spjälsängen nu står ivägen förgarderoben som den står i så får vi helt enkelt dra ut den i tvrummet och då blir det ny stol eftersom vi bara haft en sketen solstol till datorn då vi knappt har använt den innan.


Sen blev det ica för att handla makaroner. Stuvade blir det ikväll.

Hem och hämta posten och sen till affären igen för vår lille bebis har fått paket redan.


Hittade en jävla halv kanin på vår uteplats innan. Halv. Delad var den. Kan knappast varit överkörd för då hade den bara legat i stimlor. Och det springer inga kaniner utanför vårt och ingen chans att dom blir överkörda här precis utanför.

Tyvärr har ju Sally varit på den nu så det kommer bli avmaskning för henne, men gör nog inte henne så mycket. Hon gillar det från skillnad mot andra katter som man m åste tvinga i avmaskningsmedel. Sally kan käka det som godis om det skulle vara så...

Men hur fan kom kaninen dit??

Tror fan det är grannkärringen som jävlas. Vem annars?

Så fort dom ser vår bil komma så ställer dom sig upp och blänger på oss. 

Tänka sig att vi blir jagade av en jävla kärring och hennes gubbe!

Dom håller verkligen koll på oss eftersom dom vetvilken bil vi har, vi kan komma på långt avstånd och dom ser att det är vi.

Jävla häxa.

 



Av Debora Persson - 23 juli 2009 09:22

Idag är det jättetråkigt väder och jag har absolut ingen lust att jobba. Även om det bara är tre timmar så känner jag mest för att ligga hemma.

Har börjat få förbaskat ont i lederna i kroppen med.

Fattas ju bara att man ska få foglossning med.

Så jävla typiskt.

Idag efter jag har jobbat så ska vi tvätta borta i tvättstugan. 

Inte roligt, känns bättre att göra det hemma men nu har vi en hel del att tvätta så lika bra att göra det där borta för det går ju lite snabbare.



Av Debora Persson - 22 juli 2009 22:39

Kan det inte bara bli helg nu?

Så vi kan åka hem, träffa pappa i Kristianopel.

Åka till Sölvesborg och fira Karin och Kalleponken och sedan ta Algot med oss hem.

Blir ev. på måndag vi åker till Tosselilla med, beror ju på om vädret är tillräckligt bra för sådant annars får vi vänta någon dag med det.

Förhoppningsvis så kommer pojkarna få bada med nästa vecka, mannen min vill ju bada och jag badar helst inte i svenska vatten. För kallt och äckligt. Man måste kunna se botten om jag ska bada. Och minst 25 grader. Och inga fiskar i närheten.

Men när lillebror kommer så kan dom två bada så slipper jag för dom två är ju som fiskar båda två.

Jag kan ta åt mig av solen om det kommer finnas någon.


Nu blir det Big Brother och massage för det behöver min rygg.




Av Debora Persson - 22 juli 2009 20:00

Tiden går även snabbt när man har tråkigt med har jag märkt.

Inte gjort särskillt mycket nu de senaste timmarna och klockan är redan 20.00

Rensar datorn på bilder nu och det tar ju en bra stund det där. Sjukt mycket bilder som är så onödiga och många bilder som vi har flera stycken av. Och gamla tråkiga bilder på folk man inte ens känner eller som man inte längre ha att göra med som man lika gärna kan kasta.


Har just nu så ont i min rygg att jag varken kan sitta, ligga eller stå. Och så ligger han och trycker mot mina revben med.




Av Debora Persson - 22 juli 2009 14:02

Efter ett par timmar ute i staden knappt, så håller jag på att dö. Armar och ben domnar på mig och jag får ont.

Men, nu har jag köpt presenter iallafall som alla blir glada och nöjda för förhoppningsvis. Kalleponken vatt ju svårast men sen fick vi ihop det. 

Han fyller ju trots allt 18 pojken.


Nu är vi hemma iallafall och jag måste vila en timme innan jag gör något annat.


71

Av Debora Persson - 22 juli 2009 10:55

Du är på dag 209 av 280. (74,6%).
Du är i vecka 30.
Du har gått 29 fulla veckor och 5 fulla dagar (v29+5).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 71 dagar kvar till beräknad förlossning.

Av Debora Persson - 22 juli 2009 09:19

Idag fick jag sova till 8.45 konstigt nog. Nästan två timmar längre än vanligt..!

Idag har jag lite jag ska göra. In till stan och leta presenter till födelsedagsbarn. Hatar att köpa present till det manliga könet, det är så jävla svårt! När dom är små är det visserligen inte så svårt, Algot har jag inga problem med fortfarande, men om några år så kommer det bli ett helvete igen.


Idag ska jag även städa hela lägenheten om jag hinner idag. Annars får jag fortsätta med det i morgon efter jobbet.

På fredag åker vi nog hem direkt efter mitt jobb så då hinner vi inte mycket mer.

Av Debora Persson - 21 juli 2009 22:48

Det finns en vilding i min mage.


Magen rör på sig hela tiden. Åt alla håll.

Mysigt så länge han inte sparkar mig på revbenen, dom är redan ömma eftersom han gillar att ligga och trycka mot dom tydligen.


Och hela tiden ligger han och trycker mot högersidan.

Dom brukar tydligen välja en sida att ligga på i magen.


Kanske det kan ha något att göra med min ryggvärk med, eftersom jag har mest ont på högersidan, oftast börjar det där med innan det går ut över hela ryggen sen.

Men kan väl inte bara vara för det, blir väl så när man blir framtung men ja, jag vet inte.

 

 


 Ja, snart är det dags för ultraljud igen, blir av den 10 augusti, då det även är kalleponkens födelsedag:)


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards