♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2009

Av Debora Persson - 19 juli 2009 20:58

Förstår mig inte på försäkringskassans papper jag hela tiden får hem.

Ska fylla i datumen jag kommer ta ut havandeskapspenningen och om jag kommer jobba några av dessa dagar för då kommer jag inte få ut någon ersättning.

Men hur fan ska jag veta om jag kommer jobba någon dag i augusti tillexempel, men ändå måste ha pappret inskickat till datumet jag ska ha ersättningen, den 2 augusti??

Fattar inte ens själv vad jag skrivit, men får helt enkelt åka in till försäkringskassan imorrn och fråga hur dom egentligen tänker.


Känns dessutom som om jag brutit mitt revben för den lille ligger och trycker mot det så det gör riktigt ont, men antingen det eller så ligger han och trycker mot min pisseblåsa och då får man istället tillbringa stor tid inne på dass..:)


Idag åkte min sötebror och mamma tillsammans med storebror hem till honom i Umeå för att hälsa på honom..

Måste vara sjukt drygt att sitta i en bil från Sölvesborg till Umeå.. Visserligen gör dom stopp hos mammas kompis i Gävle tror jag för att sova där, men jag hade aldrig pallat det.

Jag håller ju på att dö bara jag åker hem till mamma på 15 mil...

Här handlar det väl egentligen om 120 mil så det är ju lite skillnard...

Men Algot han är glad ändå för att hälsa på sin bror.


Dom ska ju dessutom ta tåget hem på onsdag.. det tar "bara"  en dag, dom skulle väl åka vid 10tiden på förmiddagen och kommer hem vid midnatt tyckte jag mamma sa...


Men men hoppas dom får roligt där uppe, hade med velat åka och hälsa på David där uppe, men fy fan för den resan.


Att flyga upp dit kostar ju lika mycket som en sista minuten till varmare bräddgrader...

En vacker dag tror jag att han flyttar hem till oss igen, lär ju dröja visserligen.


 


Och snart kommer ju Algot och hälsar på oss i Malmö, han frågade häromdagen om Malmö låg på vägen till Umeå för då kunde dom stannat inom och hälsat på katten, men Umeå ligger ju helt och hållet åt andra hållet så han får vänta en vecka med att träffa katten.. Men jag längtar tills han kommer, och det är ju bara en vecka kvar! :D




Av Debora Persson - 19 juli 2009 19:59

Dagens första gäster betod av ett gäng datanördar som tittade på mig som om jag var dum i huvudet så fort jag frågade dom något.

Bra start detdär..


Dagen har sedan rullat på med en rygg som plågat mig nästan intill döden. Hade lika gärna kunnat spy så ont jag hade.

Men vi klarade tillslut av dagen.

Bara tre dagar att jobba kvar.


Mannen min hämtade mig när jag slutade och vi åkte och handlade lite kvällsmat. Soppa blev det för min del.

Hem och in i duschen och sen blev det mat.


Du är på dag 206 av 280. (73,6%).
Du är i vecka 30.
Du har gått 29 fulla veckor och 2 fulla dagar (v29+2).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 74 dagar kvar till beräknad förlossning.

 



Av Debora Persson - 19 juli 2009 07:46

Ja då vatt man igång igen.

Snart till jobbet för att tillbringa dagen där. Sen får man vara ledig en dag, innan man kör igång igen för att sen vara ledig en dag och sen köra sina två sista arbetsdagar.


Av Debora Persson - 18 juli 2009 17:38

Dagen började tungt.

Svårt att stiga upp. Och när jag skulle klä på mig så insåg jag att mina kläder inte passar längre. Inga av mina gamla, byxorna visserligen är för små för ett bra tag sen men tröjor som jag fortfarande kunnat ha, linnen och tshirts är på tok för små.

Tur man har lite nyinköpt som man kan ha på sig iallafall..


Jobbat lång dag idag. Ryggen har plågat mig till max och jag har haft så förbannat ont. Bara 4 arbetsdagar kvar nu. Det måste jag kunna stå ut. Inga långa dagar heller så blir nog inga problem. Det är imorrn då, då jag jobbar 9-18.30


Snart ska jag in i duschen hade jag tänkt, men känns inte som om jag kommer kunna komma upp ur soffan nu när jag väl lagt mig..



Av Debora Persson - 17 juli 2009 23:11

Sängen kallar på mig. Upp tidigt imorrn för det blir arbete 8.30-17 Vilken underbar dag det kommer bli! Nej.

Av Debora Persson - 17 juli 2009 19:48

Hemma efter en lång dag på jobbet.

Ryggen har såklart plågat mig, men vad ska man göra?

Får tänka att just nu har jag bara 5 dagar kvar att jobba. Måste jag kunna stå ut. Om inte ryggen tar död på mig innan dess.


Fick gå in till apoteket och fick köpa värktabletter och krämer och allt vad man behöver, så får se om något funkar.

Är så trött på det.


Hemma nu iallafall. Min man gör hemmagjorda biffar och potatismos.

Sally ligger brevid mig och myser.





Av Debora Persson - 17 juli 2009 08:26

Du är på dag 204 av 280. (72,9%).
Du är i vecka 30.
Du har gått 29 fulla veckor och 0 fulla dagar (v29+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 76 dagar kvar till beräknad förlossning.


Många gravida samlar mycket vatten i kroppen, särskilt händer, fötter och underben kan svullna.

Några kvinnor kan börja få smärtor från bäckenfogarna, foglossning. I vissa fall kan det börja ett par veckor tidigare, speciellt hos omföderskor. Man kan inte bota foglossning under graviditeten men det finns mycket man själv kan göra för att skjuta upp och mildra besvären. Har du tungt arbete med många tunga lyft dagligen kan du få havandeskapspenning.


Under senare delen av en graviditet blir den blivande mamman mer insulinresistent, det vill säga får ett ökat insulinbehov. Har du anlag för typ 2-diabetes kan du då få graviditetsdiabetes, en lindrig form av typ 2-diabetes. Denna form av diabetes försvinner oftast direkt efter förlossningen.


I vecka 29 är medelkroppslängden ungefär 39 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 1400 gr. Huvudets omkrets är 27 cm.


Fett lagras under huden för att ge energi och sköta temperaturregleringen efter födelsen.

Nu är ögonen åter öppna och hinnan över linsen borta. Om barnet skulle födas nu kan ögonen skilja mellan ljus och mörker.
Ögonen får färg vid den här tiden men vilken färg barnet slutligen får vet man inte förrän några månader efter födelsen. Ögonlocken är nu öppna då barnet är vaken och slutna då det sover.


Nu kan du få se en liten fot puta ut på magen. Försök att fånga den! Ditt barn kan känna om mamma är stressad eller orolig.






Av Debora Persson - 17 juli 2009 08:19

Ingen hit att stiga upp idag. Ville bara ligga kvar och sova till klockan 18 ikväll.

Ingen lust att jobba alls idag.

Men jag har bara 6 dagar kvar att jobba sen får jag gå hemma så jag måste kunna stå ut, om inte ryggen hinner ta död på mig innan dess.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards