♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2009

Av Debora Persson - 12 juli 2009 18:27

Jag är så jävla duktig!

Okej att kanelbullarna kanske blev lite smaklösa men då kan jag bjuda på dom när det kommer folk:P

Bullarna med nutella behåller jag själv för dom blev perfekta =D


Av Debora Persson - 12 juli 2009 18:02

Snart blire varma nybakta bullar och mjölk. Jag tror bullarna blir bra iallafall. Tänk om jag lyckas för en gångs skull?

Det luktar gott iallafall.


Min man glor på fotboll på tvn nu så finns inte mycket att göra här. Ser löjligt ut, det är mff mot brommapojkarna men inga folk där så hade lika gärna kunnat vara mörrum-karlshamn som spelade på en lite fotbollsplan i Asarum eller nått. 


Av Debora Persson - 12 juli 2009 15:32

4-5 Juli är jag ledig och då ska det bli en massa plock och städ. Kanske hinna med 5 minuter i solen med.



6 Juli bär det av till Göteborg för vår del. Besök på bla Liseberg och så blir det givetvis paddan med! Dessutom en massa fler ställen.



7 Juli Göteborg hela dagen. Universeum bland annat och en massa mer ställen.



8 Juli då blir det att vi städar stugan och sen bär det av till Barbie 50 år som jag så tvunget vill gå på. Efter det ska vi påbörja hemresan med stopp i

Ullared och göra slut på alla våra pengar..



10 Juli fyller min kära far år. 30 plus.



14 Juli ja då ska vi till bm igen. Jag ska inte ha fått ätit eller druuckit något sen kvällen innan då jag ska dit och dricka en massa sockerlösningar. Vänta i två timmar. Få se på två filmer och sen se om något händer. Detta för att se om jag riskerar diabetes innan bebisen kommer. Inte för jag tror det, hur stor är risken egentligen??


15 Juli Vi åker hem till Karlshamn förmodligen. Besöka Östersjö en sväng. Verkar som om alla har paniköver det där nu för tiden. Fattar egentligen inte varför vi ska dit men det verkar viktigt för många andra. Och vi har inget bättre för oss  för jag är ju ledig med..



25 Juli då åker vi hem till Blekinge, Kristianopel och hälsar på pappa.



26 Juli åker vi hem igen och då har vi lille Algot med oss hem. Han ska vara  hos oss i Malmö ett par dagar. Och då ska vi hinna med en hel del. Tosselilla ska det bli en dag och så blir det även tropikariet hade vi tänkt oss. Kommer även bli en tripp över till Helsingör när vi ändå är i Helsingborg tänkte vi. Lillekillen måste ju ändå besöka danskarna när han är så nära:P



Sen är Juli över i stort sett. Kan gå snabbt när man har roligt. Dessutom har mn man semester från nu på måndag till början av augusti så förhoppningsvis kommer vi kunna hitta på något själva med. Kanske Köpenhamn en dag..

Av Debora Persson - 12 juli 2009 15:25

Ja, bak idag skulle bli av. Kom på att vår elvisp knappt funkar, den går jättesakta och så luktar den bränt el ungefär så jag bestämde att vi skulle iväg och köpa en ny.

Så blev det. Kom hem med en matberedare och visp.

Så det blir att baka bullar idag. Får se hur det kommer sluta. Med en matberedare går det ju mycket bättre, sist jag och Oskar bakade bullar hade vi ingen sådan och så blev bullarna stenhårda. Så får se hur de blir idag.

 


Av Debora Persson - 12 juli 2009 09:24

Idag sov jag jäklar till nio! Det är inte ofta det händer, var visserligen upp väldigt länge igårkväll och tittade på film, Bröllposduellen så kan vatt det.

Så har säkert fått lika lite sömn som vanligt då.

Vaknde någon gång vid åtta med av att Sally kom hem med.


Idag funderar vi på om vi kanske skulle åka och sola  lite. Man mår mycket bättre när man gjort det faktiskt.

Sen ska jag ju städa och baka med så dagen är fullbokad.

Nu ska jag väcka min man för frukost.

Av Debora Persson - 11 juli 2009 19:51

Det blir hemmalagad pizza ikväll.

Mamma tyckte jag skulle göra äppelpaj eller sockerkaka.

Det gör jag inte ikväll, men blev sugen på att göra det så det ska jag banne mig göra imorgon.

Har inte mycket vettigt för oss imorgon ändå. Förutom att städa lite så hinner jag nog baka en hel del med.

Min man är ju med hemma imorgon så jag kan baka och så kan han diska:P


Nu blir det tvn och på soffan ska jag ligga för har så förbanant jäkla ont i ryggen så jag kan spy.


Av Debora Persson - 11 juli 2009 19:48

 Vecka 28+1 idag.

 



Av Debora Persson - 11 juli 2009 18:26

Stan tidigare idag.

Lämnade bland annat in dvdn. Otrevlig subba i kassan, skulle haft en käftsmäll egentligen.

Dom tog den och skulle skicka in på lagning så beräknad hemkomst för vår dvd blir sista juli. Tur man har xbox så man kan kolla på film så länge. Annars hade jag fått gå och köpa en ny.


Nya skor fick jag inhandlade med. På tiden kan man säga. Även om det inte var längesen jag köpte dom svarta jag just haft.


Present till lillasyster fick jag köpt med. Eller en del av den iallafall. Sen är det bara lillebror som ska ha med och det är svårare att köpa till honom faktiskt. Han är inte heller typen som önskar sig något, så det blir svårt. Jo, pengar ska han alltid ha men det tänker jag inte ge honom.

Lillasyster kan man köpa sånt man själv skulle vilja ha.


Hem och käka lunch efter stan. Vila och plocka lite. Ikväll ska vi antagligen göra egen pizza, men inte bestämt oss ännu så får se.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards