♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juni 2009

Av Debora Persson - 3 juni 2009 07:15

Vaknade för över en timme sedan. Pigg. Steg upp innan klockan ringde, och den hade jag ställt 5 i 6 för jag skulle kunna snosa en halvtimme nästan.

Börjar jobba 8.30 idag och slutar 17. Så blir det hem och fixa igen. 

Inget höjdatväder ute heller för den delen.


Av Debora Persson - 2 juni 2009 23:24

Sally kom hem som ingenting nu precis. Inte dåligt samvete alls äver att vi undrat vart hon varit i två dygn. Inte alls.

Bosse har asat sig upp iallafall. Även om det var för att äta och inget annat. Latare katt får man leta efter.

Måste snart lägga mig. Jobba imorrn heldag. Sen är man ledig ett par dagar.

Ska bli hur skönt som helst.

Nu ska det mysas med skitkatten.

Av Debora Persson - 2 juni 2009 19:55

Fått flera mms av mamma senaste timmen. Ett när mamma filmar Algot och han gör en massa rörelse och visar upp sin fina solbränna.

Det andra är det Algot som filmar någon figur han köpt, och så filmar han mamma och säger helvete häxa och så filmar han Göte och säger Den hemska påskharen. Det var faktiskt roligt.

På det sista sitter Algot och trycker i sig glass.Jag är så glad för hans skull. Han är världens sötaste verkligen.

Jag hade kunnat ge min högra arm för att vara med dom i Turkiet just nu.


Av Debora Persson - 2 juni 2009 19:03

Mamma ringde innan. Dom har minst 30 grader varmt hela tiden. Nej inte alls avundsjuk. Vi har det bra i sverige.

Så fick jag leta reda på massör åt mamma. Eller inte åt mamma, men mamma ska ge massage till mormor så jag skulle ringa och boka en tid. 

Jag vill också ha massage.

Och så bakar jag. Citronkaka.

Såg nyss grannens LILLA hund springa efter några barn och hunden skällde och ungarna började gråta. Hunden är stor som en råtta och odödlig. Så kom hundens ägare och var arg för han jagade barnen så ägaren jagade hunden med en flugsmälla. Vad nu det skulle vara bra för. Men både hunden och ägaren sprang runt buskarna. Hunden var snabbare.

Såg roligt ut iallafall.


Bosse vägrar gå ut. Jag försökte skrämma ut han när jag tog fram dammsugaren men han flydde bara in i sovrummet och gömde sig under sängen så det var med meningslöst.


Sally är fortfarande inte hemma.

Jag har ont i fötterna och ont i ryggen.

Som vanligt.

Måste fortsätta städa nu iallafall.

Av Debora Persson - 2 juni 2009 16:31

Det var inte så jäkla svårt att bygga ihop den när man väl kom igång.

Men det skulle ju varit bra om man fått en manual att glo i så man vet att man gjorde rätt. Den kan ju lika gärna braka ihop när som helst?

Det är ju en del delar som man inte ska använda förrän ungen är större så man gör om vagnen så får ju hoppas dom delarna ska vara på då och inte nu...


Ska snart sätta igång med att städa, får börja med den stora garderoben så jag kan ställa in vagnen där inne så länge.

Sen tänkte jag att jag skulle få Bosse på benen och se om han inte kan gå ut. Han hårar ner så förbannat.

Så kan han leta reda på Sally med.

Rastas lite.


Ska hinna laga mat med, när jag ska göra det egentligen? Ugnspannkaka blir det idag, till imorrn. 


Av Debora Persson - 2 juni 2009 15:34

Att bygga ihop den där vagnen är som att pussla ett pussel på 1000 bitar. Så många delar det är till!

Och på köpet fick jag ingen bruksanvisning heller. Det är då inte lätt att gissa sig till hur en säker vagn ska vara ihopsatt. Men å andra sidan så har jag svårt för bruksanvisningar, brukar bli fel ändå när jag följer dom. Särskillt saker från Ikea.

Men Tack så mycket. Nu har jag ju att göra dessa 7 veckor det skulle ta att få hem vagnen egentligen!

Av Debora Persson - 2 juni 2009 15:03

Hemma från jobb nu. Kort dag, kändes knappt att man hann börja jobba förrän man skulle hem. Men dom tiderna är faktiskt skäna med.

Vädret är inte vad jag hoppades på bara. Det är varmt. Men ingen sol ute.

Jag får istället packa upp jättepaketet vi har i hallen- för det var nämligen vagnen! Hela kitet var med. Bilstolen och allt.

Så får se om jag kan bygga ihop allt ensam.

Nu ska jag snart käka iallafall.

Leta efter min Sally som barit borta aldeles för länge nu, snart två dygn. Varför kan jag inte få ha mina katter hemma för?

Bosse är bra, för han vågar knappt gå ut nu för tiden, han ligger hellre inne och sover, oavsett vilket väder det är ute.


Av Debora Persson - 2 juni 2009 07:31

Fick just sms från Bussgods om att jag har ett paket att hämta ut.

Dom kan ju inte mena att det är vagnen? Shit isåfall, då tog det mindre än en vecka fär dom att skicka den, när vi räknade att det skulle ta minst 7 veckor för den att komma!

Får sätta min man på att hämta paketet idag isf när han har lämnat mig på jobbet!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards