♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2009

Av Debora Persson - 12 februari 2009 10:10

Snart ta bussen till jobbet. Men vem vill gå utanför dörren idag? Lär ju vara pisskallt. Om snön kunde försvinna och det kunde bli lite varmare någon gång?


Av Debora Persson - 11 februari 2009 22:20

Hemma från arbete. Dagen har gått sjukt sakta idag. Men stängningen gick bra. Men precis när vi öppnade dörren såg jag min buss gå. Vänta på nästa så jag missade femma hem. Så vatt inte hemma förrän 22. nästan. Men då hade jag min man med mig hem.

Nu ska det bli mys med kissarna och film, Irene Huss. Den börjar om 5 minuter. Sen får det bli läggdags. 

Nu blev jag hungrig med. Toast ska min man få göra till mig.

Tjaoo

Av Debora Persson - 10 februari 2009 23:32

Jobbade idag mellan 10-19.

Min man hämtade mig och när vi kom hem vatt maten klar hemma. Fanny och min man hade gjort stek. Riktigt gott blev det. Dessvärre var det något som hände med blåbärspajen. Den blev liksom soppa. Eller något annat. Men den gick att äta.

Efter det blev det spel. 500 blev det. Debbie vann så klart.

Efter segern blev det mer spel. Började med att springa 800 meter. Dumt att börja med det kände vi. Ingen bra uppvärmning. Helt slut efter det.

Men sen blev det höjdhopp, längdhopp, tresteg( Här började det gå utför för Fanny och hon hotade med att gå hem.) Jag fick hoppa klart för henne.

Sen blev det vafan var det, diskus och spjut. Vid spjutkastningen gick det utför för mig. Batterierna i kontrollen började nog ta slut för det gick inte redigt som det skulle.

Sen gick Fanny hem(Inte för att hon förlorade, utan för vi var trötta allihop.) Och nu ska det nog bli sängen för min del.


Och mina rabatter förresten som Fanny skullat fixa åt oss idag blev ju inte av eftersom det har kommit snö igen. Förbannade snö. Och mer skulle det la bli? Och kallare skulle det bli? Det gör nog ingen att hon inte hann fixa rabatten, eftersom det kommer vara fruset igen och inga blommor kommer komma upp i vilket fall.


Imorrn skulle jag egentligen haft öppning men efter ett par tidbyten (två stycken rättare sagt) slutade med att jag får ta stängning. Kan ju inte bli bättre. Likadant på torsdag, då får jag med stängning istället för öppning.

Perfekt. Fredag är Debbie ledig men hon jobbar hela helgen. Jippi.


Nej borsta tänderna nu kanske.


 GÖTE FYLLER ÅR IDAG MED FÖRRESTEN. GRATTIS PÅ HAN.


Av Debora Persson - 9 februari 2009 19:30

Förmiddagen gick alldeles för snabbt, även om man mådde lite sådär så låg man bara på soffan och fläskade fram till att jag skulle ta bussen till jobbet.

Så nyss hemkommen från jobbet. Min man hämtade mig. Snart mat. Dödshungrig. Och på tal om mat, imorrn händer grejjer. Fanny (och min man) ska laga mat. Blir stek, potatis, brunsås och äppelmos. Och så ska jag få Fanny att göra blåbärspaj till oss med.

Dessutom ska hon fixa vår rabatt :):) Vilken duktig kvinna.


Nu blir det bara potatisgratäng och kött.


Tvjävlen funkar inte heller nu. Digitalboxfan. Har ingen glädje av den för fem öre. När man ska byta kanal hoppar den 45 kanaler direkt eller så tar det en kvart innan den byter. Blir vansinnig. Jag skickar gärna tillbaka den. När tvn funkar så är det Halv åtta hos mig och sen Segermyr.


Av Debora Persson - 9 februari 2009 12:02

Ny vecka. Härligt. Sovmorgon på det. Kan inte bli mycket bättre. Bytte bort mina första timmar idag.

Får hoppas att februair rullar på lika snabbt som januari. Så det kan bli lite varmare igen. Så jobbigt väder vi har nu och kallt.


Fanny fyller år idag med. Hon fick presenterna igår eftersom idag jobbar vi iallihopa. Hon blev glad iallfall.



Av Debora Persson - 8 februari 2009 17:23

Det blev stan innan. Åkte in med Fanny, hon skulle ändå börja jobba vid 15 tiden. Så först gick vi runt och kollade lite. Dax för käk efter det. Efter det så gick Fanny upp till jobbet och jag gick och letade efter present till henne. Tog ett tag innan jag kom på vad jag skulle ge henne.

Är så svårt att hitta presenter när man är lite smått stressad. Ville nog egentligen bara hem. Bara tanken på aatt sitta på en buss var inge trevligt. Var väl därför jag ville hem så fort som möjligt. Att slippa den förbannade bussen.

Dessutom var den sen, eller bussen som skulle gått innan den jag tog kom inte alls, så sura gubbar och tanter på bussen för dom hade fått vänta 45 minuter på bussen.

Äckeltanten var på bussen idag med. "DU ÄR SEN" sa hon som vanligt. Luktar apa. Tur slapp jag sitta jämte henne. Hon pratade lite med mig på hållplatsen men jag låtsades vara döv.

Jag handlade inte ens något till mig själv idag heller.

Otroligt duktigt av mig. Ja, förutom maten då.


Helt utslagen när jag kom hem. Det blev vila på det. Ska diska sen men pallar inte nu.


Såg att Karin budat på klänningen med innan. Hoppas hon får den. Tror hon passar jävligt bra i rött:)



Av Debora Persson - 8 februari 2009 09:59

Igår kom ju Fanny ner en runda. Trevligt var det. Vi insåg att det kommer inte bli någon resa till Turkiet i sommar. Vi kommer istället hamna i en stad som är snällare mot plånkan. Nämligen Göteborg. Får dra dit upp ett par dar. Och som plåster på såren kommer vi bli tvungna att åka till Ullared när man ändå är där uppe. Och det är ingenting vi sörjer. Detta kan bli bra!

Första frivillig som kattvakt har jag Karin hörde jag.?


Idag funderar jag på om jag ska dra in till stan. Men vetefan det. Just nu har jag ingen lust alls. Kan ju åka in imorrn med innan jag börjar jobba.

Ja, jag får fundera på det- kolla hur fet plånkan är med dessutom. Åker man in och ska handla present till någon så blir det alltid att man köper en present till sig själv med.


Av Debora Persson - 7 februari 2009 21:30

Näst intill klar med städningen. Gör resten imorrn.

Min man slutade jobbet vid sextiden så med sig hem hade han Thai till mig. Thai funkar alltid.

Melodifestivalen blev det med. Fattade inte på mig de nya reglerna. Och hur röstade folk egentligen? Okej, är väl bättre låtar nästa vecka förhoppningsvis.

Klockan är inte tillräckligt mycket för att gå ochlägga sig heller. Inte trött för den delen men har fan inget att göra. Är förbannat rastlös.

3 grader ute, om man skulle ta på sig och gå en sväng. Kul på en lördag men ändå. Ingen fest för vår del i vilket fall. Vilka tråkiga människor vi är.

Grannarna har fest här man iaf. Det dunkar som fan här. Måste vara dom ovanför. Jävla bas.

Får vänta till Fanny kommer hem med. Men hon kommer nog inte förrän 23.30 ungefär.





Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards