♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2009

Av Debora Persson - 19 februari 2009 21:52

Hur vore det om snön och kylan bara försvann?

Det hade varit så skönt! Att slippa den skiten. Bland det värsta som finns är ju att stå och vänta i kylan, blåsten, regnet och blasket på bussen när den dessutom är sen!

Då vill man bara gå hem och lägga sig.


Jobbig dag i övrigt.

Men hemma nu. Dödstrött.

Men bara imorrn med. Sen är man ju ledig.

Oskar kommer ju med imorrn. 


Av Debora Persson - 19 februari 2009 09:30

Bosse är en rolig katt. De senaste dagarna har han varit ute på dagen medans vi jobbat och därmed trött när han kommer in på kvällen. Så han sover hemma i sin korg. På natten. Hur ofta händer det?

Näst intill aldrig. Han är annars alltid ute på nätterna.

Så imorse när jag steg upp låg han och mös och tvingade mig att klia han.

Tills Sally kom hem för då blev det liv igen.


Idag ska jag jobba. 11.30-20.30 Får hoppas denna dagen går snabbt med. Denna veckan har gått sakta tycker jag.

Men imorrn kommer kanske Oskar och hälsar på oss. Kul att få lite besök.

Och då blir det utflykt på lördag. Är det fint väder tar vi våra sista pengar och drar till Danskarna.

Så får la se vad som händer. Annars kommer vi nog inte så långt, för jag vägrar gå ute om det är pissväder.

Kallt och jävligt.


Frukost och djurpolisen nu.

Av Debora Persson - 18 februari 2009 22:11

Hemma från jobb nu. Jobbdagen har faktiskt gått snabbt. Plötsligt var liksom klockan 19.20 och då vet man att det inte är långt kvar.

Hann dessutom med bussen som skulle gått prick 21. Men vatt inte hemma förrän 21.40 så den måste varit sen och så måste den kört jävligt sakta med.

 

Kom hem och hade fått brev från min morbror med familj, och presentkort från Gina Tricot. Grattis i efterskott. Shit vad glad jag blev!

Hade man ju inte väntat sig. Inte så att dom är snåla eller så, bara blev lite överraskad.:)

 

Snart kommer min man hem med. Hans buss är med sen. Jävla halt ute idag. När jag väntade på bussen såg jag två brudar, sånna som tror dom är snyggast i världen, har de snuggaste kläderna och är de häftigaste brudarna.

Och det roliga var att den ena bruden halkade och flög på arslet. Hennes kompis fick dra upp henne. Kunde hon gott ha haggan.

 

Nu kom min man hem, tänkte ragga lite på honom så han kan trycka på en film och göra lite mat till Debban.

 



Så kan jag ju bara tillägga att jag är jävligt trött på att folk alltid ska tro det värsta om mig hela tiden. Precis som om jag inte ens kan sköta mitt eget liv utan att folk ska lägga sig i med en massa skit.

 

Av Debora Persson - 18 februari 2009 09:26

Snubben som var här innan gjorde inte så mycket åt det. Han trodde skåpet var insatt så- att det hade stått ute innan det sattes in. Så dom skulle väl inte göra mycket mer åt det. Han skulle bara skriva det på papprena men inget mer.

Får la se vad som händer när hela skiten rasar ner sedan. 

Dörren där ute fixade han med så nu kan vi låsa den.

Så som tur var sa han inte "Det här kan bli dyrt för er!!"

Härligt.



Käka frukost och sen ska det bära av till jobbet.. Jobbar 12-20.13 idag.

Av Debora Persson - 17 februari 2009 22:10

Stränga order om att gå med i facket. Det måste jag göra. Innan (om det nu skulle vara något, vilket jag inte tror) det händer något. Precis som när vi hela tiden skullle fixa hemförsäkring. Nu kan ju det vara försent. Men pappa har stenkoll på läget så måste fixa det imorrn..:)


Men förhoppningsvis kommer gubbarna inse att vi inte gjort något utan att läckan kommer uppifrån.

Dom kommer hit imorrn bitti 9.00

Så får la se vad som kommer hända.



I övrigt har jag bestämt att det inte blir Sölvesborg i helgen. Tror jag. Mamma skulle vara iväg tors fre så sen har hon att göra i helgen. Så lika bra att ta det en annan helg, då hon skulle även fixa med lillens barnskalas så jag ska vara lektant med.

Och så blir det genomgång på vinden. Den ska länsas tills när vi ska ha loppisen i Ronneby!


Av Debora Persson - 16 februari 2009 21:27

Har fått en stor fukt/vattenskada i käket. Tack för det.

I skåpet där man har glas och saker.

Har till och med lossnat från skruvar och bucklar ut rejält..

Felanmälan på det. Fick göra på dörren där ute med.


Vilket underbart bygge detta är.

Av Debora Persson - 16 februari 2009 19:44

Dagen har visserligen inte bjudit på särskillt mycket. Slängde i färg i skallen. Skulle ut och gå. Men det snöade så lusten försvann.

Fick mysa med bosse på soffan istället.

Han har sovit hela dagen. Varit uppe en gång bara och käkat. Man skulle varit katt. En lat katt.

Hungrig igen tror jag. Vafan ska man käka da?



Halv åtta hos mig nu.

Av Debora Persson - 16 februari 2009 12:44

The Grudge 3 har kommit ut! Den måste man ju lätt se. Fast tror inte att det är något att hänga i granen precis. Ettan var ju bäst, tvåan kollade man mer på för att man skulle, och likadant trean, suger sääkert men man måste ju se den ändå eftersom man sett dom andra.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards